Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@07:54:13 GMT

بارش های رگباری بهاری استان اصفهان را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۰۸۲

بارش های رگباری بهاری استان اصفهان را فرا می گیرد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بارش های رگباری بسیاری از مناطق به ویژه نیمه شمالی، شرقی و مرکزی استان اصفهان را فرامی گیرد.

مژگان امجدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعال بودن امواج ناپایدار در استان اصفهان تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه، اظهار کرد: بارش رگبار همراه با رعد و برق، تگرگ، مه آلودگی و وزش باد به نسبت شدید در بسیاری از مناطق استان پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شمالی استان کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه سانتی گراد خواهیم داشت؛ همچنین بارش شدید باران در برخی مناطق به ویژه شمال، شرق و مرکز استان به رواناب محلی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل هل منجر خواهد شد.
کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده بین چهار تا هشت درجه سانتی گراد سردتر می شود، افزود: چوپانان با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

امجدی گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به چهار درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.
وی با اشاره به بارش چهار میلی متری باران در کلان شهر اصفهان، افزود: بیشترین بارندگی ها در ۲۴ ساعت گذشته از داران با میانگین ۲۰.۵ میلی متر، خوانسار با میانگین ۱۸.۶ میلی متر، فریدونشهر با میانگین ۱۶.۲، سمیرم با میانگین ۱۴.۷ میلی متر، بویین و میاندشت با میانگین ۱۲ میلی متر، چادگان با میانگین ۱۱.۸ میلی متر و ورزنه با ۹ میلی متر گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه های بارشی از امروز در این استان هشدار داد.
بر این اساس رگبار باران توام با رعد و برق، ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقتی در نیمه غرب، جنوب غرب، مناطق مرکزی و شرق استان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر اصفهان پیش بینی شده است.
 این پدیده  تا پایان وقت روز جمعه در استان فعال خواهد بود از این رو احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، وقوع روانآب، سیلابی شدن مسیل ها و صاعقه در این مدت وجود دارد. ضمن اینکه از روز چهارشنبه با افت محسوس دما بین هفت تا ۱۲ درجه در مناطق شرقی، شمالی و ارتفاعات استان سرمازدگی بهاری  محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

کد خبر 417948

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارش های رگباری کاهش دمای هوا سیلاب اصفهان هواشناسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درجه سانتی گراد استان اصفهان پیش بینی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بارش هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در شمال ‌غرب، البرز غربی، امتداد کوه‌های زاگرس و نوار شمال‌ شرق کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد در نیمه شرقی سواحل خزر، البرز میانی، استان کرمان و استان‌ها در شرق زاگرس میانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

بارش هفته دوم در شمال ‌شرق و استان‌های دو سوی البرز شرقی نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. بارش انباشته در امتداد زاگرس و شمال‌ غرب با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته سوم کشور بیش از نرمال است و با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار انباشته برای بخش‌هایی از زاگرس میانی، البرز میانی و مناطق مرکزی استان کرمان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد شده است.

انتظار می‌رود بارش هفته‌های چهارم تا ششم در محدوده نرمال باشد. در هفته ششم با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بارش انباشته در مناطقی از شمال ‌غرب و بخش ‌هایی از شرق زاگرس جنوبی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در سواحل خزر، غرب البرز، شمال‌ غرب و زاگرس میانی ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه ) برای شمال‌ غرب پیش‌ بینی شده است.

دمای هوا در سایر مناطق کشور از ۱ تا ۸ درجه کمتر از نرمال خواهد بود که بیشترین کاهش (۳ تا ۸ درجه ) در مرکز و جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد. دمای هوای هفته دوم در شمال‌ غرب، دو سوی البرز و نوار شمال‌ شرق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است و بیشترین کاهش ( ۳ تا ۵ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد.

در هفته‌های سوم و چهارم دمای هوا در شمال ‌غرب و سواحل خزر بین ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود. دمای هوا در هفته پنجم در مناطق کوهپایه‌ای داخلی، مرکز و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای کشور در هفته ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد