Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام گرفته شده است که در مراکز استان ها به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والا مقام، ضمن تجلیل از هنرمندان انقلابی، مراسمات متنوعی فرهنگی برگزار می شود که امسال نیز با وجود شرایط بحرانی برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنر ارزشی، هنری متعهد به انسان ها، ارزش ها و حقیقت هاست، ادامه داد: این هنر است که می تواند با ظرافت و ظرفیتش مسائل مختلف آرمانی، اخلاقی و ارزشی را به صورت  عامه فهم و عامه پسند ارائه دهد.

رییس حوزه هنری استان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی هنر متعهد به حقیقت است، گفت: هنر انقلابی، هنری که تذکر می دهد و افق روشن برای جامعه ترسیم می کند همچنین امید بخشی را در جامعه افزایش می دهد.

وی به برنامه های حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: آیین شب خاطره دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان با روایت خاطره توسط هنرمندان انقلابی به صورت مجازی در طول هفته هنر انقلاب از طریق کانال‌های حوزه هنری استان با آدرس @hhtabriz در فضای مجازی منتشر می شود.

وی در ادامه به برنامه های واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش استانی #درخانهکتاب_بشنویم با انتشار ۱۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری شب شعر «روایت قلم» با شعرخوانی شاعران کشوری و استانی در فضای مجازی، برگزاری عصر داستان انقلاب خوانش داستان نویسندگان کشوری و استانی در فضای مجازی و همچنین تولید و انتشار کلیپ شعرخوانی با موضوعات هفته هنر انقلاب، مهدویت و مبارزه با کرونا از جمله برنامه های این واحد فرهنگی در این هفته است.

بلاغی در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «مدافعان سلامت»، برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «تشییع سردار» و همچنین تولید و انتشار عکس پرتره شهید سیدمرتضی آوینی نیز از برنامه های واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان است.

وی همچنین از تولید ویژه برنامه برای فضای مجازی خبر داد و گفت: تولید و انتشار سلسله کلیپ های نقالی «بامداد خیال» با اجرای حاج علی مداحی توسط واحد هنرهای نمایشی و همچنین تولید و انتشار کلیپ مستند «مدافعان سلامت» بر اساس تولید محتوا سعید بی نظیر توسط واحد هنرهای تصویری در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می شود.

رییس حوزه هنری استان در ادامه افزود: همچنین کلیپ سرود انتظار توسط واحد موسیقی و با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و شورای هماهنگی تبلیغات استان نیز در این هفته، تهیه و انتشار می شود.

وی در ادامه به سایر برنامه های حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: تولید و انتشار مقالات تخصصی روشنگری و تبیین کارکرد هنر انقلاب در سده پیش رو توسط واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان صورت می گیرد و همچنین اختتامیه جشنواره هنری مردمی «همه باهم علیه کرونا» نیز توسط واحد روابط عمومی برگزار می‌شود.

هفته هنر انقلاب عنوان مهم ترین رویداد حوزه هنری است که هر ساله ۲۰ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آغاز به کار می کند. این رویداد با معرفی چهره هنر انقلاب در یک سال به انتخاب جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگ و هنر، ویژه برنامه ها، نمایشگاه ها، اجرای تئاتر، نمایش فیلم و کارگاه هایی آموزشی را در طول یک هفته برای مخاطبان خود برگزار می کند.

46

کد خبر 1374366

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی حوزه هنری آذربایجان شرقی هفته هنر انقلاب اسلامی هفته هنر انقلاب حوزه هنری استان تولید و انتشار حوزه هنری حوزه هنری فضای مجازی برنامه ها توسط واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور مهرداد بذرپاش، عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی در استان آغاز شد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات آماده سازی نخستین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی با مساحت ۱۵۲ هکتار در شهرستان آذرشهر آغاز می‌شود.

فرایند آماده سازی نخستین دهکده شهری استان نیز با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه در شهرستان سراب با حضور وزیر کلید خواهد خورد.

افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت هزار و ۸۶۵ متر مربع و کلنگ زنی ۴ باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع در شهر سهند از جمله برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

کد خبر 6088930

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم