Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیرو تاکید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند، موضوع ویروس کووید ۱۹ را از دیدگاه پژوهشی مورد بررسی قرار دهند. 
مهربان صادقی افزود: از همین‌رو برای بررسی بیماری از نقطه نظر اپیدمیولوژی (epidemiology) و انجام اقدامات بهداشتی برای شکست بیماری با تاکید بر اقدام قبل از مراجعه به بیمارستان، کمیته تحقیقات و اپیدمیولوژیک در رابطه با کووید ۱۹ تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی، با تاکید بر اهمیت موضوع کرونا، بیان کرد: طرح‌های پژوهشی ارسال‌ شده به این کمیته به سرعت داوری و در صورت داشتن شرایط، علاوه بر اختصاص کد اخلاق، مجوز اجرای طرح نیز برای آنها صادر می‌شود. 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به پرداختن به موضوعاتی نظیر میزان شیوع، اثربخشی دارویی، میزان مرگ و میر و سن، رفتار ویروس، قدرت سرایت، ردیابی منابع آلودگی، تاثیر رفتار اجتماعی بر شیوع بیماری و عوارض اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیماری در این کمیته، تصریح کرد: تاکنون ۸ طرح ارسال شده به این کمیته ضمن دریافت کد اخلاق، وارد مرحله اجرایی شده‌اند که مقاله یک طرح در ارتباط با مدلسازی و پیش‌بینی روند اپیدمیولوژی این بیماری در ایران، نیز آماده چاپ شده است.  
صادقی ادامه داد: در سامانه پژوهشیار معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برای ارسال، بررسی و اختصاص سریع کد اخلاق به طرح‌های پژوهشی مرتبط با ویروس کووید ۱۹ نیز لینک اختصاصی ایجاد شده است. 
وی، به تصویب و اختصاص کد اخلاق برای ۸ طرح با هزینه‌ای افزون بر ۴۰۰ میلیون ریال در این کمیته اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳ طرح در زمینه اپیدمیولوژی، ۲ طرح در زمینه تشخیص، ۲ طرح در زمینه درمانی و یک طرح در زمینه ثبت بیماری است. 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: ۵ طرح درمانی، یک طرح مراقبتی و ۲ طرح تشخیصی نیز برای اختصاص کداخلاق و ورود به فاز اجرا در حال داوری و بررسی است. 
صادقی، به ارتباط قوی شرکت‌های دانش بنیان و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی با پارک علم و فناوری برای تهیه مواد ضدعفونی مطابق با پروتکل‌های ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و عرضه آنها به بازار اشاره و بیان کرد: واحدهای فناوری دانشگاه عملکرد خوبی در زمینه تولید وسایل حفاظتی و مواد ضدعفونی با همکاری صنعت داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی فناوری وزارت بهداشت و درمان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تحقیقات و فناوری دانشگاه طرح در زمینه کد اخلاق کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی