Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرینی با بیان اینکه تب، سرفه خشک، بی‌ حالی، استخوان درد، ضعف جسمانی و حالت تهوع از جمله موارد مشکوک به ابتلا بوده، گفت: امر درمان بیماران کرونایی در خراسان رضوی با وجود نوسانات آماری به‌ خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد بحرینی» امروز (۲۰ فروردین) در نشست ویدیوکنفرانسی با روئسا و معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی، اظهار کرد: در ۵۰ روز کرونایی پشت‌سر گذاشته شده ۸۰ درصد فعالیت‌های کاری کلیه خادمان استان به‌ویژه استاندار خراسان رضوی به حوزه سلامت اختصاص یافته و از این بابت از تمامی مجموعه‌های و شخصیت‌های زحمتکش تقدیر و تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه امر درمان بیماران کرونایی در خراسان رضوی با وجود نوسانات آماری به‌خوبی انجام شده است، افزود: خوشبختانه با همت بالا و تلاش خستگی‌ناپذیر مدافعان مشکل و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد و همچنان تنها خواسته‌مان ادامه همکاری مردم با خادمان خود در حوزه سلامت است.

 

وی بیان کرد: در بحث کنترل فشارخون اقدامات بسیارموثری صورت پذیرفت و خوشبختانه این حرکت ارزشمند موجب پیشگیری از هزاران سکته مغزی و قلبی شد.

 

بحرینی در رابطه با عمده علائم مشکوک به کرونا، تصریح کرد: تب، سرفه خشک، بی‌حالی، استخوان درد، ضعف جسمانی و حالت تهوع از جمله موارد مشکوک به ابتلا بوده و مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز و آزمایشگاه‌های فعال در بحث کرونا به‌صورت رایگان تست‌های لازم را انجام دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا ظهر دیروز ١٩۵٠ مبتلا و ٣٣١ فوتی کرونایی در خراسان رضوی داشته‌ایم، تأکید کرد: از این تعداد مورد مثبت کرونایی ۱۴۱۰ مورد در مشهد، ۶۳ مورد در گناباد، ۷۴ مورد در تربت‌حیدریه، ۱۵۹ مورد در تربت‌جام، ۸۵ مورد در نیشابور و ۱۵۹ مورد در سبزوار بوده است و از مجموع فوتی‌ها نیز ۲۴۶ نفر در مشهد و ۸۵ نفر مابقی نیز در شهرستان‌های استان بوده است.

 

وی با سطح گستردگی سطح خدمات این مجموعه در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد ما بقی نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت‌جام و تربت‌حیدریه هستند.

 

بحرینی گفت: سطح خدمات طرح ۴۰۳۰ در مناطق ۶ گانه استان به‌لحاظ جمعیت از ۸۰ تا ۹۸ درصد بوده، اما در شهر مشهد به‌جهت عدم پاسخگویی مردم این عدد در ۷۵ درصد بوده و ۵ تا ۲۳ درصد از حداقل و حداکثر غربالگری‌های صورت‌گرفته فاصله دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در روزهای اخیر خبر خوشی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی کنترل کووید ۱۹ و عدم انتقال آن در میان افراد مطرح شده است، افزود: امیدواریم که این وضعیت تا زمان ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا ادامه یابد، هرچند که نباید از مراقبت‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه غافل شویم و احساس کنیم که همه‌چیز تمام‌ شده است زیرا این ویروس ناشناخته بوده و به طرق مختلف وارد بدن می‌شود و باید همواره مراقب سلامتی‌مان باشیم.

 

در این جلسه نمایندگان ۶ گانه استان ضمن اعلام گزارش‌‌عملکردها به بیان مشکلات پرداختند و عمده نگرانی‌های موجود روئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در فعالیت عادی مردم در روزهای سخت کرونایی، ایجاد تجمعات، فعالیت اصناف و بازاریان، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، دسترسی سخت به ساکنان مناطق حاشیه‌شهر، حجم کاری بالا نیروهای بهداشت و درمان و نیز خستگی آنان و نبود نیروی جایگزین، تامین نیروی انسانی موردنیاز و تامین نیازهای مالی و دارویی ۱۰۰ حوزه درمانی بود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویدئو کنفرانس ویروس کرونا خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونایی در خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل