Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراکز و موسسات مذهبی اتیوپی یک نماز یک ماهه و روزه گرفتن برای پایان دادن به بیماری همه گیر کرونا را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان:  مراکز و موسسات  مذهبی اتیوپی یک نماز یک ماهه و روزه گرفتن برای پایان دادن به بیماری همه گیر کرونا (COVID19) را آغاز کرده اند.

 

این مراسم با حضور رئیس جمهور سهله ورک زاودی، رهبران مذهبی ، موفیریات کمیل  وزیر صلح، کریا ابراهیم سخنگوی رئیس مجلس فدراسیون اتیوپی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای برنامه همه حاضرین به احترام و یاد آوردن افرادی که در اثر ویروس کرونا در اتیوپی و در سراسر جهان درگذشته بودند یک دقیقه سکوت نمودند.

 

رئیس جمهور سهله ورک در سخنان خود از نهادهای مذهبی بخاطر مشارکت و تلاش ملی  برای مهار COVID-19 قدردانی کرد. کسانی که به توصیه های متخصصان مراقبت های بهداشتی عمل نموده و موفق به جلوگیری از شیوع بیماری و همچنین محافظت از خود و خانواده هایشان از ویروس شده اند.

 

وی گفت: رهبران مذهبی نقش بسیار مهمی در آموزش و ترغیب مردم به استفاده و پیروی از همه توصیه های بهداشتی دارند و یادآور شد که رهبران مذهبی  به مردم یادآوری کنند که پس از تاریکی، روشنایی خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری ابنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: اتیوپی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است