Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:08:41 GMT

شناسایی حمله خاموش ۸ ساله هکرها به سرورهای لینوکس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۳۲۲

شناسایی حمله خاموش ۸ ساله هکرها به سرورهای لینوکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، بررسی‌های بلکبری نشان می‌دهد هکرها با شناسایی سرورهای لینوکس که وصله های امنیتی بر روی آنها نصب نشده از یک دهه قبل در حال حمله به آنها هستند.

بلکبری مدعی شده که بخش عمده این حملات از چین صورت می‌گیرد و از این طریق اطلاعات زیادی از روی سرورهای لینوکس در نقاط مختلف جهان به سرقت رفته و جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع مختلف در نقاط مختلف جهان و سازمان‌های گوناگون دولتی و خصوصی هدف حملات یادشده بوده‌اند. سابقه برخی از این حملات به سرورهای لینوکس به سال ۲۰۱۲ بازمی گردد و در صورتی که برای نصب وصله های امنیتی بر روی رایانه‌های مذکور اقدام شده بود، حملات یادشده بی نتیجه می‌ماندند.

با توجه به اینکه سیستم عامل لینوکس کمتر بر روی رایانه‌های سرور نصب می‌شود، متخصصان امنیتی نیز نسبت به سواستفاده از آنها بی توجه هستند و همین مساله هکرها را به طمع انداخته تا به سرورهای مذکور حمله کنند.

کد خبر 4895796

منبع: مهر

کلیدواژه: هکرها چین امنیت سایبری ویروس کرونا تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اینترنت شرکت دانش بنیان ماهواره نوآوری موبایل امنیت اطلاعات هوش مصنوعی فناوری فضایی واکسن فناوری نانو ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان