Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بیش از ۵۳۰ هزار ماسک بهداشتی توسط گروه‌های جهادی تولید شده و ۶۰ کارگاه تولید ماسک گروه جهادی بسیج سازندگی در استان فعالیت می‌کنند و توسط ۶ گروه جهادی دستکش‌های یکبارمصرف تولید می‌شود. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، این روزها با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور و شرایط سخت اما مدافعان سلامت برای خدمت‌رسانی به مردم و بیماران مبتلا به کرونا در صف نخست مقابله با این ویروس حاضر شدند و روزهای بسیاری دور از خانواده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تا ریشه‌کنی این بیماری سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان، پرستاران و کادر درمان با وجود شرایط سخت پوشش طولانی‌مدت لباس مخصوص و تجهیزات حفاظت شخصی برای مقابله با این ویروس منحوس و حفظ سلامت مردم خدمت می‌کنند به همین سبب ایثارگری و فداکاری آنها امری ستودنی است.

با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور توسط وزارت بهداشت و اطلاع‌رسانی به مردم در راستای رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه گروه‌های جهادی نیز در کنار مسئولان و دستگاه‌ها به میدان آمده و دست به کار شدند تا در کنار مدافعان سلامت و کادر درمان برای مقابله با این ویروس منحوس تلاش کنند.

280 گروه جهادی با 9 هزار جهادگر در زمینه مبارزه با کرونا در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی هم با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان گفت: 280 گروه جهادی با 9 هزار جهادگر در زمینه مبارزه با کرونا در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند که از اقدامات آنها می‌توان به تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، تهیه سبد کالا معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان، تولید لباس ایزوله، شیلد بیمارستانی و دستکش یکبارمصرف، حضور در کنار جهادگران سلامت در بیمارستان‌ها و غیره نام برد.

بیش از 530 هزار ماسک بهداشتی توسط گروه‌های جهادی تولید شده است

امید محترمی افزود: اکنون بیش از 530 هزار ماسک بهداشتی توسط گروه‌های جهادی تولید شده و 60 کارگاه تولید ماسک گروه جهادی بسیج سازندگی در استان فعالیت می‌کنند و توسط 6 گروه جهادی دستکش‌های یکبارمصرف تولید می‌شود.

توزیع 3500 سبد کالا میان نیازمندان توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان مرکزی

وی ادامه داد: حدود 120 هزار لیتر الکل و سایر مواد ضدعفونی‌کننده بین مردم توزیع شد و حدود 300 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در زمینه گندزدایی معابر و اماکن عمومی استفاده شده است و با توجه به اینکه معیشت خانواده‌ها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته تعداد 3 هزار و 500 سبد کالا معیشتی به ارزش بیش از 15 میلیارد ریال توسط گروه‌های جهادی بسیج سازنگی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

محترمی تصریح کرد: اکنون گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف با ابتکار و خلاقیت از جمله ساخت دستگاه پلیسه زن تولید ماسک و اقدام شایسته گروه جهادی شرکت آذراب در راستای تعمیر لوازم خانگی مدافعان سلامت، شیوه‌های نوین ضدعفونی کردن با تجهیزاتی که در این زمینه ساخته شده، خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: حضور برای غسل، کفن و دفن اموات کرونا توسط طلبه‌های جهادی نیز انجام می‌شود، هر زمان که نیاز به حضور جهادگران باشد از کارهای خدماتی در بیمارستان‌ها تا ضدعفونی معابر و پویش‌های مختلف از جمله توزیع مواد مغذی و آب هویج در بیمارستان‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا و مدافعان سلامت انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی عنوان کرد: گروه‌های جهادی جامعه پزشکی هم به صورت داوطلبانه در این راستا خدمت می‌کنند که امیدواریم با همکاری مردم با توکل برخدا به زودی این ویروس منحوس را شکست دهیم.

توزیع بسته‌‌های معیشتی برای بیماران مبتلا به کرونا بی‌بضاعت توسط گروه جهادی آذرآب

صنایع آذراب اراک در زمینه احداث زیرساخت‌های صنعتی، ساخت مجتمع‌های پتروشیمی، سدها، نیروگاه‌های حرارتی، گازی و هسته‌ای فعالیت می‌کند و در زمینه پروژه‌های بزرگ ملی از جمله مجتمع پتروشیمی اراک، نیروگاه شازند اراک و غیره همکاری داشته است.

با شیوع ویروس کرونا در استان گروه جهادی شرکت آذراب اراک نیز همانند سایر گروه‌های جهادی استان برای خدمت‌رسانی به مردم و مقابله با این ویروس پای کار آمدند و اقدامات مختلفی از گندزدایی و ضدعفونی شرکت آذراب تا توزیع بسته‌های معیشتی برای بیماران کرونایی نیازمند داشتند.

با توجه به اینکه کادر درمان و مدافعان سلامت روزهای سخت و طولانی مدت را دور از خانواده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌گذرانند این گروه جهادی با تکیه بر تجربه، مهارت و ظرفیت موجود در راستای تعمیر لوازم خانگی مدافعان سلامت اعلام آمادگی کردند تا مدافعان سلامت در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.

مسئول گروه جهادی شرکت آذراب اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات این گروه جهادی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان گفت: گروه جهادی شهید مسلمی شرکت آذرآب اراک در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به گندزدایی و ضدعفونی شرکت آذراب کردند.

علی داوری افزود: یکی دیگر از اقدامات این گروه جهادی تهیه حدود 300 شاخه گل و تقدیم به کادر درمانی بیمارستان آیت‌الله خوانساری و قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمان بود.

وی ادامه داد: 31 بسته‌ معیشتی برای بیماران مبتلا به کرونا که بی‌بضاعت و در شرایط سختی بودند تهیه و پس از شناسایی بین آنها در بیمارستان آیت‌الله خوانساری توزیع شد، این بسته‌های معیشتی حاوی برنج، ماکارانی، روغن، رب و غیره با ارزش هر بسته تقریبا 350 هزار تومان بود .

داوری تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات گروه جهادی شرکت آذراب توزیع تعداد 350 عدد بسته میوه‌ای و میان وعده و مقداری شکر و دستمال کاغذی در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بود.

تعمیر لوازم خانگی مدافعان سلامت

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم این گروه جهادی در سیل سرپل ذهاب و پل دختر تعمیرات لوازم خانگی از جمله ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون و غیره بود به همین سبب این روزها با توجه به حضور طولانی‌مدت کادر درمان، پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا این گروه جهادی با توجه به ظرفیت‌های موجود لوازم خانگی مدافعان سلامت را تعمیر می‌کند.

مسئول گروه جهادی شرکت آذراب اراک عنوان کرد: تعداد 18 نفر از اساتید دانشگاه، نیروهای فنی و پشتیبانی در این گروه جهادی در راستای تعمیرات لوازم خانگی مدافعان سلامت همکاری می‌کنند، 2 اکیپ تعمیرات آبگرمکن، 2 اکیپ تعمیرات ماشین لباس‌شویی و اتو و ماشین ظرفشویی، 3 گروه تعمیرات برقی تلویزیون، رادیو و غیره خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/713/ش

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج سازندگی استان مرکزی بیماران مبتلا به کرونا مقابله با این ویروس شیوع ویروس کرونا توسط گروه های جهادی مبارزه با کرونا بیمارستان ها پیشگیری از شیوع کرونا در استان گروه جهادی گروه جهادی برای بیماران خدمت می کنند کادر درمان آذراب اراک جهادی بسیج تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

گروه‌های جهادی کاشان در سیل اخیر به یاری مردم سیل‌زده در منطقه شتافتند.

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074877 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران