Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس شبکه دامپزشکی ریگان درباره احتمال بروز بیماری شاربن(سیاه زخم) در مناطق سیل زده هشدار داد.

"محسن دهقانیان" با  اشاره به خسارت سیل به واحدهای دامی  و تلف شدن بیش از ۱۰۰۰راس گوسفند و بز در شهرستان ریگان در شرق استان کرمان افزود: از  ابتدای وقوع سیل گروههای عملیاتی دامپزشکی وضع مناطق سیل زده، بیماریابی و انجام اقدامات بهداشتی پیشگیرانه را ارزیابی و برای واکسیناسیون، سم پاشی و ضدعفونی جایگاههای نگهداری دام اقدام کرده‌اند که امیدواریم با تامین اعتبارات و اقلام مورد نیاز این عملیات در روزهای آینده به شکل گسترده تر ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خطر بروز برخی بیماریهای دامی مشترک بین انسان و دام  از جمله بیماری شاربن(سیاه زخم) پس از وقوع سیل در این منطقه خاطر نشان کرد:خوشبختانه در سال‌های اخیر موردی از بروز این بیماری در استان کرمان گزارش نشده است.

به گفته رییس شبکه دامپزشکی ریگان، این باکتری می تواند به شکل اسپور(هاگ) سالها در خاک زنده بماند، و ممکن است با جابجایی و زیر رو شدن خاک در اثر سیل در معرض چرای دام قرار گرفته و دام را مبتلا  کند تصریح کرد: این بیماری در گاو و گوسفند معمولا به شکل فوق حاد و حاد بروز می کند و در چند ساعت تا چند روز موجب تلف شدن دام می شود.

دهقانیان از دامداران شهرستان خواست در صورت مشاهده علایمی مانند مرگ ناگهانی دام، خروج خون تیره رنگ از منافذ بدن(که منعقد نمی شود)، فساد سریع لاشه دام تلف شده و ... ضمن پرهیز از تماس با لاشه مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان اعلام کنند تا در اسرع وقت بررسی، آزمایشات و اقدامات بهداشتی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل تلف شدن دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

جانشین فرماندهی انتظامی ریگان گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ عباس نظام آبادی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در بازرسی از یک اتوبوس عبوری ۱۱۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ریگان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی بیان داشت: پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با جدیت انجام ماموریت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان