Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@14:19:13 GMT

تاثیر حسن همجواری و رابطه استراتژیک در موفقیت عراق

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۵۵۱

تاثیر حسن همجواری و رابطه استراتژیک در موفقیت عراق

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عدنان الزرفی نخست وزیر مامور مکلف به تشکیل کابینه عراق درخصوص امنیت و اقتصاد این کشور اظهار داشت: تنها با اصل حسن همجواری با کشورهای همسایه و رابطه استراتژیک با قدرت های بزرگ به موفقیت و امنیت خواهیم رسید.

وی با بیان این مطلب افزود: آمریکایی ها دوستان عراق هستند و فداکاری های بسیاری برای این کشور انجام داده اند اما جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق وجود دارد و این مساله در صدر توجهات من است، اقدام در این زمینه آغاز شده به این شکل که آنها تاکنون بیش از ۸ پایگاه نظامی را ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته عدنان الزرفی، هم اکنون زمان آن رسیده است که پرونده روابط بی ثبات با کشورهای همسایه عراق بسته شود و روابط اقتصادی مناسبی برقرار شود.

وی وعده داد در صورتی که موفق به تشکیل کابینه شود و تصدی نخست وزیری را برعهده بگیرد، درباره مناقشه آمریکا و ایران بی طرف خواهد ماند و از آن در راستای منافع اقتصادی عراق استفاده خواهد کرد.

نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق خاطرنشان کرد: من در تلاش هستم که دولتم حمایت سیاسی کسب کند زیرا هر دولتی که حمایت سیاسی را در کنار حمایت مردمی داشته باشد، موفق خواهد شد.

عدنان الزرفی با انصراف از ماموریت تشکیل کابینه در مقابل اعطای یک وزارتخانه در کابینه جدید مخالفت کرد و گفت: پیشنهاد اعطای یک وزارتخانه به من در کابینه آتی هرگز مرا به کناره‌گیری تشویق نخواهد کرد، رویکرد من در مدیریت کشور بر اصلی که آن را به خوبی مطالعه کرده‌ام یعنی محور اقتصادی استوار است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است