Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@21:14:27 GMT

پزشکی قانونی: افزایش چندبرابری تلفات مصرف الکل در کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۹۱۵

پزشکی قانونی: افزایش چندبرابری تلفات مصرف الکل در کشور

در پی شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن افزایش مصرف ترکیبات الکلی در کشور، متاسفانه طی ماه‌های اسفند و فروردین شاهد افزایش قابل توجه تلفات ناشی از الکل (به ویژه متانول) بودیم به نحوی که استفاده نادرست از این ترکیبات موجب ارجاع ۷۲۸ نفر از هموطنان با علت مرگ بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف ترکیبات الکلی بوده است که از این تعداد علت مرگ ۴۷۱ نفر پس از انجام آزمایشات لازم به طور قطعی تعیین و علت مرگ ۲۵۷ نفر دیگر تحت بررسی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا، مطابق بررسی‌های صورت گرفته از ۴۷۱ نفر مرگ قطعی بر اثر مصرف الکل در کشور که اکثریت آن در اثر مصرف متانول بوده است، ۴۲۲ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند. همچنین از میان ۲۵۷ مورد تحت بررسی، ۲۰۵ نفر مرد و ۵۲ نفر زن بوده اند.

عدم گزارش مرگ ناشی از الکل در پنج استان

در این میان پنج استان خراسان شمالی و جنوبی، لرستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد هیچ مورد مرگی بر اثر مصرف ترکیبات الکلی در دو ماهه اسفند ۹۸ و فروردین سال جاری نداشتند، بیشترین تعداد ارجاعات نیز مربوط به استان تهران با ۱۹۲ مورد بوده است.

بر اساس این گزارش سن درگذشتگان ناشی از مسمومیت با الکل در دو ماهه اخیر بین ۱۴ تا ۷۸ سال بوده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه افزایش چند برابری تلفات مصرف الکل در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و گزارشات واصله در خصوص چگونگی استفاده از ترکیبات الکلی و ناآگاهی برخی از هموطنان در مورد نحوه صحیح استفاده از ترکیبات الکلی و از طرفی انتشار اخبار نادرست در شبکه‌های مجازی و نیز سودجویی برخی افراد در فروش محصولات غیر استاندارد و مضر، توصیه‌هایی را به هموطنان ارائه می‌کند که بدون شک به کار بستن این توصیه‌ها ضمن حفظ سلامت هموطنان همراه با رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹، موجب جلوگیری از وقوع آسیب‌ها و مرگ‌های ناشی از مصرف الکل خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسمومیت الکلی الکل تقلبی ترکیبات الکلی مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواستار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی پیکر شهدایی شد که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجددا از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه هویت بیش از نیمی از ۲۹۲ جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تأکید کرد: ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!