Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همزمان با پایان دوران قرنطینه و آزادی تردد شهروندان شهر ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در چین پس از 76 روز، یک شهر در شمال شرق این کشور با تدابیر جدید قرنطینه و محدود کننده مواجه شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه های چین اعلام کردند، مقامات شهر «سویی فونخه» در استان «خه لونگ جیانگ» واقع در شمال شرق چین روز چهارشنبه اعلام کردند محدودیت هایی را برای پیشگیری از شیوع گسترده کرونا برای مردم در نظر گرفته اتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به مردم این شهر اعلام شده است در مجتمع های مسکونی خود بمانند و فقط یکی از اعضای خانواده هر سه روز یکبار می تواند برای خرید مایحتاج از مجتمع مسکونی خارج شود.
تلویزیون چین گزارش کرده است این مورد، تازه ترین مورد قرنطینه در یک شهر چین در شرایطی است که محدودیت های رفت و آمد در کانون شیوع بیماری برداشته شده است.
این اتفاق پس از آن می افتد که استان «خه لونگ جیانگ» چین اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا به 25 نفر رسیده است که احتمال می رود به ترددهای مرزی مربوط باشد زیرا این استان با روسیه هم مرز است.
تقریبا همه شهرهای چین از کرونا پاک شده اند این موضوع خوشنودی مردم را به دنبال داشته است و بسیاری از مردم این ایام را روزهای عبور از سختی ها می دانند اما وضعیت در استان خه لونگ جیانگ چین کماکان نگران کننده است.
«سویی فونخه» یک شهر کوچک بدون حتی یک بیمارستان پیشرفته با تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا است و افزایش شمار بیماران می تواند شرایط را دشوارتر کند.

افزایش شمار مبتلایان وارداتی کرونا به چین
کمیسیون ملی بهداشت چین از شناسایی 62 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته گذشته خبر داد و اعلام کرد از این تعداد سه نفر داخلی و 59 تن از مبتلایان هم وارداتی هستند.
بنابر گزارش روز چهارشنبه کمیسیون ملی بهداشت چین، در شبانه روز گذشته مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شانگهای و هوبی ثبت شده است در حالی که 12 مورد مشکوک به کرونا نیز شناسایی شده است.
مقامات بهداشتی چین همچنین اعلام کردند در 24 ساعت گذشته 137 مورد «ناقل خاموش» یا به اصطلاح کسانی که به کرونا مبتلا شده اند اما هیچ نشانه ای در آنها وجود ندارد را هم شناسایی کرده اند از این تعداد هم 102 مورد آنها وارداتی بوده است، این گزارش می افزاید تا کنون یک هزار و 95 بیمار ناقل خاموش شناسایی شده اند.
گزارش می افزاید همچنین در این مدت 112 تن دیگر از مراکز درمانی ترخیص و شمار کل بهبود یافتگان به 77 هزار و 279 تن رسیده است بر اساس این گزارش شمار افرادی که دارای وضعیت بحرانی هستند هم از 189 تن به 22 کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش تا صبح امروز (چهارشنبه) یک هزار و 42 مورد وارداتی در چین شناسایی شده است که از این تعداد 328 تن از بیمارستان مرخص شده و شرایط 23 مورد نیز بحرانی است.
کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تا کنون در مجموع 81 هزار و 802 تن در چین به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد سه هزار و 333 تن جان باخته اند.

پایان قرنطینه ووهان
ووهان، شهری در استان مرکزی هوبی چین که دسامبر گذشته ویروس جدید کرونا برای نخستین بار در آنجا پدیدار شد، روز چهارشنبه، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد موج جدید آلودگی به این ویروس در چین، به قرنطینه بیش از دو ماهه پایان داد و ساکنان آن اجازه یافتند شهر را ترک کنند به شرط آنکه در سلامت کامل باشند.
مقامات چین به منظور جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس به سراسر کشور، 23 ژانویه این شهر را که مرکز استان هوبی است و حدود 11 میلیون سکنه آن را پس از قطعیت پیدا کردن این موضوع که ویروس جدید کرونا به شدت مسری و بالقوه مرگبار است، قرنطینه کردند.
بر اساس داده‌های رسمی، از آغاز پدیدار شدن این ویروس، بیش از 50 هزار مورد آلودگی به آن در ووهان به ثبت رسید که بیش از 2500 مورد آن به مرگ منجر شد که معادل 80 درصد کل موارد مرگ و میر در سراسر چین است.
با این حال محدودیت‌ها در روز‌های اخیر در ووهان به علت کاهش بسیار قابل توجه موارد جدید ابتلا به تدریج کاسته شد.
در سه هفته گذشته، تنها سه مورد جدید به تأیید مقامات بهداشتی شهر رسیده است.
 
افزایش شمار بهبودیافتگان در چین و کره جنوبی
سیر نزولی ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای چین و کره جنوبی ادامه دارد و تعداد بهبودیافتگان از این بیماری رو به افزایش است.
کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (چهارشنبه) گزارش داد در ادامه روند نزولی مبتلایان روزانه به ویروس «کووید19» در این کشور، 62 مورد ابتلای جدید ثبت شده است.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته سه مورد به‌صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) رخ داده و مابقی 59 مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.
با این حال تعداد 137 مبتلای بدون علامت نیز در چین شناسایی شده که به گفته مسئولان درمانی این کشور، محل نگرانی بزرگی برای آنهاست زیرا می‌توانند به راحتی ویروس را به دیگران منتقل کنند.
بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نیز دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند که هر دو در شهر ووهان بودند.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 81802 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 3333 نفر رسید.
از تعداد کل مبتلایان، 77279 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا 1190 مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.
در کره جنوبی - که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 را در شرق قاره آسیا دارد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی امروز گزارش کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 53 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، هشت نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به 10384 نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به 200 نفر رسید.
در مقابل اما تا کنون 6776 مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

هوندا کارخانه خود در ووهان چین را بازگشایی کرد
شرکت خودروسازی هوندای ژاپن با گرفتن تست دمای بدن از کارگران و درخواست برای فاصله گرفتن بیش از یک متر از یکدیگر کارخانه خود در ووهان چین را راه‌اندازی کرد.
به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی هوندا ژاپن کارخانه خود در ووهان چین که نقطه اصلی پیدایش و شیوع ویروس کرونا در چین و جهان به شمار می‌رفت را بازگشایی کرد. این شرکت از کارگران تست دمای بدن گرفته و با نصب پوسترهایی از آنها خواسته است تا فاصله بیش از یک متر با یکدیگر را رعایت کنند.
این کارخانه که خط تولید مشترک هوندا با خودروسازی دانگ فنگ چین است، در اواخر ماه ژانویه و به دستور مقامات ووهان در راستای تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود.
لی شیکو آن، یکی از مقامات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خط تولید هوندا و دانگ فنگ می‌گوید: این کارخانه فعالیت خود را در 11 مارس و به صورت محدود آغاز کرده بود و ما حالا به طور کامل فعالیت خود را به سطوح قبل از شیوع ویروس کرونا باز گردانده‌ایم.
از کارگران خواسته شده است تا اعلام کنند در زمان اپیدمی ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه در کجا قرار داشته‌اند.
لی تاکید کرد: در حال حاضر 98 درصد از 12 هزار کارگر کارخانه هوندا دانگ فنگ در ووهان به محل کار خود بازگشته و این کارخانه در تلاش است تا با اضافه کاری کارگران تولید از دست رفته خود را جبران کند.
این مقام کارخانه هوندا افزود: ‌ما مشتریان زیادی داریم که منتظر عرضه خودروهای ما هستند، بنابراین ما از کارگران خواسته‌ایم تا هر کدام یک ساعت و نیم بیشتر کار کنند.
بر اساس بنری که از سقف کارخانه آویزان شده است، هدف گذاری کنونی مدیران آن تولید روزانه هزار و 237 دستگاه خودرو است که 17 درصد نسبت به هزار و 60 دستگاه تولید معمول این کارخانه بالاتر است.
مقامات دولتی چین از امروز مجوز خروج مردم از شهر ووهان و از سرگیری مسافرت‌های بین شهری از این شهر صنعتی را صادر کردند و امروز نقطه عطفی در مبارزه چین با شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

کرونا، ذخیره ارزی چین را 47 میلیارد دلار کاهش داد
با متزلزل شدن بازارهای سهام و اوراق بهادار و تغییر نرخ ارزها در سراسر جهان به دنبال شیوع کرونا، ذخیره ارزی چین در سه ماهه اول سال 2020 میلادی 47 میلیارد و 300 میلیون دلار کاهش یافت.
بنابر گزارش اداره تبادلات ارزی چین، میزان ذخیره ارزی این کشور از ابتدای سال روند نزولی داشته و در زمان حاضر با 1.5 درصد کاهش به 3 هزار و 60 میلیارد دلار رسیده است.
تنش در بازارهای مالی، برهم خوردن نظام فعالیت های بانکی، تغییرات در ارزش ارزهای مختلف و شیوع کرونا و رکود تدریجی اقتصاد جهانی باعث شده است تا ذخیره ارزی چین کاهش چشمگیری از ابتدای سال 2020 میلادی داشته باشد.
افزون بر این، نگرانی از استمرار همه گیری کرونا و وضعیت نامطلوب بانک ها و ساختارهای مالی در چین و کشورهای دیگر باعث شده است تا بانک مرکزی میلیاردها دلار به بازار کشور تزریق کند.
«وانگ چون اینگ» سخنگوی این اداره در مصاحبه با خبرنگاران گفت با بازگشت کارخانه ها به مدار تولید پایدار و سالم و پیشرفت در ساختارهای اصلاحاتی اقتصادی و بالا رفتن عرضه و تقاضا و ثبات در بازارهای مالی جهان شرایط بتدریج بهبود خواهد یافت.
صندوق بین المللی پول اعلام کرده که پس از شیوع کرونا نگرانی های سرمایه گذاران باعث شده است تا آنها 83 میلیارد دلار از سرمایه هایشان را از بازارهای سهام و اوراق بهادار خارج کنند.

پیش بینی رکود اقتصادی در ژاپن
در پی اثرات مخرب شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار‌ها وزندگی روز مره در ژاپن انتظار میرود این کشور پس از سومین انقباض اقتصادی در سومین سه ماهه متوالی سال یک رکود اقتصادی عمیق را تجربه کند.
نزدیک به هشتاد در صد اقتصاددانان عقیده دارند سیاست بانک ژاپن کاهش محدودیت‌های پولی خواهد بود که به گفته نیمی از آن‌ها در همین ماه صورت خواهد گرفت.
همه گیر شدن ویروس کرونا باعث اختلال در زنجیره تامین و عرضه مایحتاج و صنعت گردشگری شده است، علاوه بر آن طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا نیز بار فعالیت‌های اقتصادی ژاپن را افزایش داده است.
نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه به منظور مقابله با ویروس کرونا در مناطق پر جمعیت اعلام وضع اضطراری کرد. وی همچنین ارائه بسته محرک اقتصادی یک تریلیون دلاری را برای کاهش ضربات اقتصادی اعلام کرد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در لبنان
وزارت بهداشت لبنان شمار مبتلایان به ویروس کرونا را 575 نفر اعلام کرد.
این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تست کرونا 27 نفر در 24 ساعت گذشته مثبت شده و شمار مبتلایان به این ویروس تاکنون به 575 نفر رسیده است.
در این اطلاعیه آمده است: 62 نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و 19 نفر هم جان باختند.
 
 بهره برداری ولیعهد امارات از کرونا برای جاسوسی از شهروندان
فعالان حقوق بشری اماراتی از بهره برداری ولیعهد این کشور از کرونا برای جاسوسی از مردم، آن هم با استفاده از نرم افزار اسرائیلی پرده برداشتند.
حساب کاربری حنان العتیبی با انتشار پیامی در توئیتر، نوشت: محمد بن زاید ولیعهد امارات از کرونا برای جاسوسی از شهروندان اماراتی از طریق نرم افزار پیشگیری بهداشتی و نرم افزار stayhome ساخته شرکت اسرائیلی NSO بهره برداری می‌کند.
در این پیام تصاویر ویدیوئی منتشر شد که در آن زیرنویس شده بود: شماری از فعالان حقوق بشری فریبکاری در استفاده از از این نرم افزار را کشف کردند و از طریق هشتگ #قاطع_التطبیق (#نرم افزار_را_تحریم_کن) استفاده از آن را تحریم کردند.
 
مبتلایان به ویروس کرونا در هند از 5 هزار نفر گذشت
 وزارت بهداشت هند اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از آغاز تاکنون در هند به پنج هزار و یکصد و نود و چهار نفر رسیده است.
چهارصد و دو نفر از بیمارستان مرخص شده و یکصد و چهل و نه نفر جان خود را از دست داده اند.
 
156 مورد جدید ابتلا به کرونا در مالزی
مقامات بهداشتی مالزی روز چهارشنبه از 156 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند که به این ترتیب شمار کلی مبتلایان کرونا در این کشور به 4119 نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از کوالالامپور، در حالی که مالزی، سومین اقتصاد بزرگ منطقه جنوب شرق آسیا، بالاترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در این منطقه داراست، مقامات وزارت بهداشت این کشور از دو مورد جدید تلفات ناشی از ابتلا به کرونا خبر دادند.
وزارت بهداشت مالزی اعلام کرد یکی از این قربانیان، تبعه پاکستان است که ظاهراً در یک گردهمایی دینی بزرگ شرکت کرده بود.
 
697 مبتلا به کرونا در قزاقستان
وزارت حفاظت سلامت قزاقستان جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را 697 نفر اعلام شد.
وزارت حفاظت سلامت قزاقستان همچنین تعداد بهبود یافتگان را 51 نفر اعلام کرد.
هم اکنون در قزاقستان وضع اضطراری و در برخی از شهر‌ها همچون نورسلطان پایتخت قزاقستان، آلماتی و چیمکنت مقررات قرنطینه اجرا می‌شود.

بحرین/ دولت بحرین پول آب و برق شهروندان و کسب و کار‌ها را پرداخت خواهد کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت بحرین پول آب و برق شهروندان و کسب و کار‌های این کشور را پرداخت خواهد کرد تا به مقابله با تاثیر شیوع ویروس کرونا کمک کند.
 
شیوع کرونا در زندان‌های آل خلیفه
اخیرا اخباری از زندانهای آل خلیفه در بحرین درباره شیوع کرونا منتشر شده است.
حسن احمد کاظم حسن یکی از این زندانیان است که دچار تب، مشکل تنفسی و ناتوانی حرکتی شده است.
ابتسام الصائغ حقوقدان بحرینی در این باره، مدیریت زندان مرکزی جو را مسئول جان این زندانی و دیگر زندانیان بحرینی دانست که به این نوع عوارض مبتلا شده است.
حسن کاظم 10 فوریه 2014 به خاطر مخالفت با آل خلیفه بازداشت و به 10 سال زندان محکوم شد که در این مدت نیز بارها از سوی مزدوران آل خلیفه شکنجه شده است.
خانواده احمد و علی عباس الاثنا عشر که به خاطر ضدیت با آل خلیفه بازداشت شده اند نیز گفتند که حال علی بسیار بد بوده و امکان دارد به کرونا مبتلا شده باشد لذا آزادی فوری وی را خواستار شدند.
صادق العصفور نیز دچار تب شدید و آنفلوانزا است که بسیاری از زندانیان به ویژه در زندان جو به این حالتها مبتلا شده اند.
خانواده های زندانیان بحرینی به نقل از فرزندانشان در زندانهای بحرین گفتند که در روزهای اخیر 3 مزدور آل خلیفه نیز از کار در زندان جو منع شده و در قرنطینه قرار گرفته اند که نشان می دهد ویروس کرونا در زندانهای رژیم شیوع یافته است.
این در حالی است که رژیم آل خلیفه همچنان حاضر به آزاد سازی زندانیان نیست
«محمود الجزیری» روزنامه‌نگار بحرینی که به دلیل حمایت از اعتراضات سال 2011 در زندان به سر می‌برد ادعای مقامات رژیم آل خلیفه درباره اتخاذ تدابیر برای حفاظت از جان زندانیان در زندان‌های این کشور را تکذیب کرد.
الجزایری در یک پیام صوتی از داخل زندان گفت: «چیزی که در تلویزیون بحرین نشان داد که در آن ماریا خوری رئیس نهاد ملی حقوق بشر و دیگر اعضای آن می‌گویند که از زندان‌ها سرکشی کرده‌اند تا درباره حفظ جان زندانیان اطمینان خاطر پیدا کنند، نمایشی تصویربرداری شده است که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد».
الجزیری در سال 1394 شمسی به اتهام حمایت از جریان وفا اسلامی (جوانان انقلاب 14 فوریه)، جاسوسی و تحریک شهروندان برای تغییر نظام حاکم بر بحرین، زندانی شده است.

احتمال رسیدن شمار مبتلایان به 200 هزار نفر در عربستان
وزیر بهداشت عربستان سعودی هشدار داد ممکن است شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 200 هزار نفر برسد.
توفیق الربیعه به مردم عربستان هشدار داد پایبند نبودن به تدابیر پیشگیرانه ممکن است شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را به 200 هزار نفر برساند.

عربستان سعودی نگران فروپاشی نظام بهداشت و درمان
عربستان سعودی نگران فروپاشی نظام بهداشت ودرمان در این کشور است و به همین علت تا کنون از اعلام آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خودداری کرده است، اما اخیرا درحال آماده سازی زمینه‌های اعلام رقم واقعی مبتلایان به ویروس کرونا یعنی 200 هزار نفر است تا به این شیوه از واکنش منفی و پیش بینی نشده مردم و به خطر افتادن امنیت این کشور جلوگیری کند.
روزنامه الکترونیکی رأی الیوم  نوشت هشدار عربستان سعودی درباره فروپاشی سیستم بهداشتی این کشور و شیوع کرونا تا شب‌های ماه رمضان و منع کامل رفت و آمد به چه معناست و چرا وزیر بهداشت عربستان تصمیم گرفته است، شفاف عمل کند و از وجود 200 هزار مورد ابتلا به کرونا و عدم کوتاهی کشورش در این زمینه سخن بگوید؟
وزارت بهداشت عربستان سعودی از ابتلای 147 نفر و مرگ 43 نفر دیگر خبر داده است. براین اساس تعداد رسمی و اعلام شده مبتلایان به 2795 نفر و درمان شدگان 615 نفر است که با توجه به وسعت جغرافیائی عربستان و جمعیت 34 میلیون نفری آن رقم کمی است. در هر صورت این رقم ثابت نخواهد ماند و به علل مختلف افزایش خواهد یافت. از جمله اینکه مدت نهفتگی در افراد مبتلا ممکن است تا 24 روز طول بکشد و در این مدت هیچ نشانه‌ای از آن دیده نشود. علت دیگر به موضوع شفافیت در برخی کشور‌ها مربوط می‌شود. براساس گزارش محرمانه کاخ سفید که توسط خبرگزاری بلومبرگ آمریکا فاش شده است برخی کشور‌ها نظیر چین و روسیه و ایران و کره شمالی از انتشار آمار‌های واقعی خودداری می‌کنند.

افزایش 400 نفری مبتلایان در فلسطین اشغالی؛ تلفات به 71 نفر رسید
علی‌رغم تدابیر سختگیرانه و قرنطینه عمومی که در فلسطین اشغالی برقرار شده، ویروس کرونا همچنان حال پخش شدن در این منطقه است.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته حدود 400 نفر دیگر به ویروس «کووید19» مبتلا شدند.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» با احتساب تعداد ابتلاهای جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به 9404 نفر افزایش یافت که حال 147 نفر از آنها وخیم است.
همچنین با جان باختن دوازده نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی نیز به 71 نفر افزایش یافت. این بیشترین تعداد تلفات روزانه کرونا در فلسطین اشغالی است.
این در حالی است که گزارش محرمانه‌ای در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس جدید کرونا، تجهیزات درمانی کافی ندارد.
مسئولان آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان نیز در فلسطین اشغالی می‌گویند به دلیل بی‌توجهی رژیم تل‌آویو به این اماکن در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، میزان مرگ‌ومیر آنها رو به افزایش است.
پیشتر گزارش شده بود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوسی کوهن» رئیس موساد به دلیل ارتباط با وزیر بهداشت این رژیم که به کرونا مبتلا شده، در قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

بحران مواد غذایی در سرزمین های اشغالی فلسطین
رژیم صهیونیستی همزمان با شیوع «ویروس کرونا» با بحران مواد غذایی از جمله کمبود تخم مرغ مواجه شده و این در حالی است که مقام های این رژیم همواره مدعی پیشرفت های خارق العاده در حوزه کشاورزی، مواد غذایی و نظایر آن هستند.
صهیونیست های ساکن در فلسطین اشغالی با وارد شدن به ایام عید پسح، از تقریبا دو هفته گذشته با کمبود تخم مرغ و مواد غذایی در فروشگاه ها و مراکز خرید محصولات غذایی مواجه شده و برخی به علت مشکلات ناشی از نبود این محصول در بازار اقدام به خرید عمده کرده اند. در نتیجه بازار سیاه برای فروش تخم مرغ افزایش یافته و خطرات ناشی از گسترش ویروس کرونا را بالا برده است.
براساس گزارش پایگاه صهیونیستی مارکر، اسرائیلی‌ها معمولا 6 میلیون عدد تخم مرغ در روز می‌خرند اما اخیرا این میزان به 10 میلیون عدد افزایش یافته و علاوه بر این مصرف این محصول غذایی در آستانه عید پسح تا 20 درصد بالا رفته است.
گفته می‌شود در جنوب قدس غربی خریداران تخم مرغ حدود 40 دقیقه در صف برای تهیه این محصول می ایستند.
تقاضا برای تخم مرغ مخصوصا در ایام تعطیلات عید پسح که بسیاری مقدار قابل توجهی از این محصول را برای تهیه شیرینی مصرف می‌کنند، بیشتر شده است زیرا تخم مرغ یکی از ترکیبات اصلی غذاهای مخصوص این عید است.
جمعه گذشته تسخی هنگبی وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی دستور افزایش واردات تخم مرغ از اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و اوکراین را برای جبران کمبودهای بازار و مشکلات ناشی از آن صادر کرد.
به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، روز یکشنبه یک کشتی حامل بار تخم مرغ از اسپانیا وارد بندر اشدود شد.
علاوه بر این شبکه 12تلویزیون اسرائیل از ورود 10 هواپیمای باری حامل تخم مرغ پیش از عید پسح خبر داد و به کمبود حدود 30 میلیون عدد تخم مرغ اشاره کرد.
در شبکه های اجتماعی نیز صهیونیست های ساکنان فلسطین اشغالی نسبت به عدم دریافت سفارش اینترنتی تخم مرغ ابراز نارضایتی کرده و ضمن انتقاد به ناتوانی مسوولان به مشکلات عدیده در زمان شیوع کرونا و تامین نیازهای خود اشاره کردند.
بحران تخم مرغ در ایام عید پسح موجب عصبانیت شدید فروشندگان و مردم شده است.
هفته گذشته مدیر یکی از فروشگاه‌های شهر بیت شمش در ارتباط تلفنی با روزنامه تایمز اسرائیل بلند فریاد "تخم مرغ نیست، تخم مرغ نیست" سر داده و نسبت به کمبودها شکایت کرد.

هشدار اتحادیه عرب به رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی در بحبوحه کرونا
اتحادیه عرب به مقامات رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تلاش برای سوء استفاده از همه گیری جهانی کرونا به منظور الحاق هر چه بیش‌تر خاک فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.
«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب روز سه شنبه به مقامات رژیم صهیونیستی درباره سوء استفاده از مشغولیت جامعه بین المللی به مقابله با کرونا برای الحاق اراضی جدید فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ابوالغیط گفت که چنین اقدامی بازی با آتش و دعوت علنی به تشدید تنش‌هاست.
در بیانیه اتحادیه عرب آمده است:«ابوالغیط تماسی تلفنی را از صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین دریافت کرد که در آن عریقات دبیر کل اتحادیه عرب را در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی و سوء استفاده آن از شیوع کرونا برای الحاق اراضی فلسطینی و توسعه شهرک سازی قرار داد».
یک مقام دبیر خانه اتحادیه عرب تصریح کرد: «ابوالغیط گفت سوء استفاده رژیم اشغالگر اسرائیل از همه‌گیری جهانی کرونا برای توسعه شهرک‌سازی و تحمیل واقعیتی جدید به خصوص در قدس شرقی و پیرامون آن، نشان دهنده نبود حداقل شعور همبستگی انسانی در مقابله کرونا و تلاش برای سوء استفاده از مشغولیت دنیا به مقابله با کرونا برای اجرای نقشه‌های افراطی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و به خصوص در منطقه الاغوار است».
ابوالغیط به رژیم صهیونیستی درباره پیاده کردن نقشه‌های الحاق اغوار یا شمال کرانه باختری یا هر جای دیگر به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت: «این اقدام بازی با آتش و دعوت علنی به تشدید تنش است در شرایطی که دنیا نیاز به تمرکز تلاش‌ها و ظرفیت‌ها روی مقابله با همه‌گیری جهانی کرونا را دارد که همه بشریت را تهدید می‌کند».
بر اساس این بیانیه بر اساس رصد اتحادیه عرب از اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی اقدامات رژیم اشغالگر با فلسطینیان در بحبوحه کرونا اصلا تطابی با قانون انسانی ندارد.
ابوالغیط گفته است که از جمله اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی موضوع آزاد نشدن اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی است که بسیاری از آنها سالمند، دارای بیماری مزمن زن یا کودک هستند.
دبیر کل اتحادیه عرب همچنین مقامات رژیم صهیونیستی را به بی تفاوتی نسبت به اوضاع فلسطینی‌ها در قدس شرقی در مقایسه با یهودیان قدس غربی متهم کرد و گفت:«کارگران فلسطینی در اسرائیل هم در شرایط شیوع کرونا با رفتار غیرانسانی مواجهند».

ممنوعیت برگزاری مهمانی‌های خصوصی و خانوادگی «به‌دلیل کرونا» در سنگاپور
خیابان‌های سنگاپور از جمعیت خالی شده، و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تعطیل شده‌اند.
به گزارش رویترز، دولت سنگاپور در ادامه افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا، قوانین سختگیرانه‌تری وضع کرده، که در عمل مانع از گرد هم آمدن اعضای خانواده، برگزاری مهمانی‌های خصوصی، و دیدار دوستان و آشنایان می‌شود.
واکنش سنگاپور به موج اولیه ناشی از شیوع ویروس کرونا فرای مرزهای چین، بارها به‌عنوان یک نمونه موفق در رسانه‌های جهانی بازتاب یافته است. اما این دولت-‌شهر کوچک و غنی در جنوب شرق آسیا با موج تازه‌ای از شیوع ویروس روبه‌رو شده‌است.
دولت سنگاپور برای مقابله با موج دوم دست به اقدامات پیشگیرانه شدیدی زده‌است.
تازه‌ترین قوانینی که در این کشور وضع شده مانع از گرد هم آمدن دوستان و اعضای خانواده در محیط‌های خصوصی، حتی در خانه افراد می‌شود.
آن‌طور که وزیر بهداشت سنگاپور گفته است، جمع شدن افرادی که در یک محل با هم زندگی نمی‌کنند عملا ممنوع خواهد بود.
قوانین تازه به وزارت بهداشت سنگاپور اجازه می‌دهد مانع از هرگونه تجمع یا گردهمایی شود، یا آن را محدود کند و یا در مورد شرکت‌کنندگان در چنین تجمعاتی تصمیم‌گیری کند.
وزارت بهداشت مشخصا اعلام کرده است «ما اجازه گردهمایی‌های اجتماعی را نمی‌دهیم، از جمله مهمانی‌های خصوصی، جمع شدن دوستان و اعضای خانواده. شخص حقیقی می‌تواند برای ارائه کمک‌های روزانه، از جمله به سالخوردگان، و یا مسائل مربوط به مراقبت از کودکان، به دیدار اعضای خانواده‌اش برود».
پارلمان سنگاپور نیز این قانون را تصویب کرده است. البته این مقررات «موقتی» توصیف شده، با این حال برخی نهادهای بین‌المللی در مورد وضع این قوانین و احتمال تمدید آن‌ها برای مدتی نامعلوم، در کشورهای آسیایی ابراز نگرانی کرده‌اند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آسیا مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور رژیم صهیونیستی درباره ابتلا به ویروس کرونا کرونا مبتلا شده سرزمین های اشغالی فلسطین اشغالی شمار مبتلایان شیوع ویروس کرونا برای مقابله ابتلا به کرونا عربستان سعودی اعضای خانواده شیوع ویروس وزارت بهداشت روز چهارشنبه کرونا در چین کره جنوبی وزیر بهداشت مقامات رژیم سوء استفاده اتحادیه عرب افزایش یافت کل مبتلایان افزایش شمار شناسایی شده شیوع کرونا مواد غذایی محدودیت ها ذخیره ارزی ساعت گذشته مورد جدید شهر ووهان نرم افزار ارزی چین زندان ها آل خلیفه همه گیری هزار نفر تعداد کل بر اساس دبیر کل تا کنون تخم مرغ ثبت شده عید پسح شده اند یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • پرونده حرکت جنجالی مانچینی بسته شد
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ