Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک منبع آگاه اعلام کرد که سناتورهای جمهوریخواه آمریکا که لایحه‌ای را ارائه داده‌اند که بر اساس آن سامانه‌های دفاعی و نیروهای آمریکایی باید از عربستان سعودی حذف شوند، مگر آنکه این کشور تولید نفت خود را کاهش دهد، روز شنبه با مقام‌های ریاض تماس تلفنی تماس می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوین کرامر و دن سالیوان دو روز پس از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» در روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه)، که انتظار می‌رود به توافق کاهش تولید عربستان و روسیه بینجامد، با مقام‌های سعودی تماس خواهند گرفت.

ریاض و مسکو از ابتدای ماه گذشته میلادی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار، عرضه نفت خود را افزایش داده‌اند.

تحلیلگران شرکت کلییر ویو انرژی پارتنرز در یادداشتی به مشتریان خود اعلام کردند که دراین مذاکره، سناتورها احتمالاً تهدیدهای خود مبنی بر حمایت نکردن از پشتیبانی نظامی را دوباره مطرح می‌کنند.

در این یادداشت آمده است: در صورت توافق اوپک پلاس، گفت‌وگوی شنبه می‌تواند برای تقویت تصمیم‌هایی که روز پنجشنبه یا جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) گرفته می‌شود، مؤثر باشد. اگر توافقی حاصل نشود، این گفت‌گو به‌طور بالقوه می‌تواند سبب شتاب در مذاکرات بعدی شود.

قرار است نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور حاضر در توافقنامه همکاری تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) از طریق وبینار برگزار شود، خبرها حاکی از آن است که دیگر تولیدکنندگان بزرگ جهان به جز ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس به این نشست دعوت شده‌اند.

وزارت انرژی آمریکا نیز در بیانیه‌ای از شرکت در نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی G۲۰ از طریق وبینار در روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) خبر داده است.

کد خبر 4895983

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک غیر اوپک عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا نفت ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت ایالات متحده آمریکا گمرک ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی اوپک وزارت صنعت معدن و تجارت بورس بورس تهران نفت خام ممنوعیت تردد فروردین ماه اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین