Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@18:24:17 GMT

زمان، شیوه و چگونگی بازگشایی‌ها فعالان صنفی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۶۴۶

زمان، شیوه و چگونگی بازگشایی‌ها فعالان صنفی اعلام شد

اتاق اصناف ایران زمان، شیوه و چگونگی بازگشایی‌ها فعالان صنفی را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از صداوسیما، اتاق اصناف ایران در پی آخرین مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شیوه اجرای طرح بازگشایی گام به گام واحدهای صنفی را مبتنی بر بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران آمده است:

نظر به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز به کار بخشی از فعالان اقتصادی در سراسر کشور، بدینوسیله زمان، شیوه و چگونگی بازگشایی‌ها و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به اطلاع کلیه فعالان صنفی می‌رساند:

۱. طرح گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند که مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی است، در استان‌ها از تاریخ شنبه ۱۳۹۹٫۱٫۲۳ و در استان تهران از تاریخ شنبه ۱۳۹۹٫۱٫۳۰ با هماهنگی ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا آغاز خواهد شد.

۲. واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

۳. فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر FMCG (غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده)، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

تبصره: مطابق مصوبه ابلاغی رستوان و غذای آماده (صرفاً بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

۴. کلیه واحدهای صنفی در سراسر کشور موظفند تا تاریخ‌های اعلام‌شده فوق مطابق مصوبات و بخشنامه‌های پیشین ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

اتاق اصناف ایران در خاتمه بار دیگر بر رعایت همه ضوابط و اصول بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شده است و خواهد شد، تاکید کرده و اشعار می‌دارد (آگاه می‌سازد) اصناف، کسبه، فعالان صنفی و پیشه‌وران سراسر کشور حفظ سلامت آحاد جامعه را اولویت اصلی خود دانسته و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهند بود.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران فعالان صنفی ستاد ملی مقابله با کرونا درمان و آموزش پزشکی اتاق اصناف ایران وزارت بهداشت واحدهای صنفی فعالان صنفی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدجواد امانی اظهار امیدواری کرد که در راستای تحقق شعار سال با تعامل بخش خصوصی و نهاد‌های مرتبط، می‌توان در جهت شکوفایی اقتصاد استان گام‌های اساسی برداشت.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت، کشاورزی، بازرگانی و معادن خوزستان اظهارکرد: باوجود چالش‌های موجود، نباید اجازه داد که صنایع کوچک آسیب‌پذیر شوند بنابراین با اقدامات کارشناسی و بررسی‌های میدانی باید نسبت به رفع موانع و گلوگاه‌ها در مسیر کار فعالان اقتصادی تلاش کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی در زمینه رویه‌ها و فرآیند‌های مربوط به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: برای اصلاح برخی رویه ها، فعالان اقتصادی از این سازمان در دیوان عدالت اداری شکایت‌هایی را ثبت و آرایی نیز صادر شد که پیروی تامین اجتماعی از این آرا، باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

امانی گفت: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع موانع به منظور تحقق شعار سال، حمایت از تولید را در دستور کار قرار دهند تا تولیدکنندگان در شرایط سخت کنونی بتوانند فعالیت کنند.

وی در خصوص شهرک‌های صنعتی اهواز نیز گفت: شهرک صنعتی شماره یک اهواز قدیمی‌ترین شهرک کشور است که سال ۱۳۴۵ در ۳۸ هکتار راه‌اندازی شد و باید توجه داشت که توسعه و توجه به بهبود زیرساخت‌های مربوطه همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز همچنین از برخی رویه‌های بانکی بخاطر مسدود شدن حساب کاری فعالان بخش خصوصی بخاطر بدهی‌های کوچک انتقاد کرد و گفت: مسئولان و سیاست گذاران حوزه اقتصادی اجازه ندهند فعالان بخش خصوصی به علت بدهی اندک به بانک، تامین اجتماعی یا دارایی دچار مشکل شوند چرا که شعار امسال نیز جهش تولید با مشارکت مردم است و این امر با فعالیت مستمر بخش خصوصی و تولیدکنندگان محقق می‌شود.

وی به مشکلات فراوان بخش صنعت در خوزستان اشاره کرد و گفت: اعتباراتی برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده ولی گرفتن استعلام‌های بانکی با وقفه چند ماهه همراه است و این باعث تحمیل برخی هزینه‌ها به تولید کننده می‌شود.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز نیز گفت: مشکلات استان خوزستان در زمینه تولید و فعالیت‌های اقتصادی به صورت کارشناسی باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

شهلا عموری اظهارکرد: بانک‌های استان باید همکاری اثربخشی با فعالان اقتصادی داشته باشند؛ همچنین صنایع بزرگ مانند شرکت نفت و ملی حفاری نیاز است که از شرایط بخش خصوصی درک روشنی داشته و مطالبات فعالان اقتصادی را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ در برخی مواقع حاضر به انجام تهاتر نیستند و فرآیند پرداخت مطالبات فعالان اقتصادی در خوزستان اغلب طولانی است.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز به شرایط محیط زیست در خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های بزرگ در خوزستان به رغم ایجاد آلایندگی، حاضر نیستند که گردش مالی و پرداخت مالیاتشان در استان خوزستان انجام دهند؛ بنابراین این عوامل باعث شده واحد‌های تولیدی متوسط و کوچک با بحران مواجه شوند.

عموری گفت: واردات خوزستان بر صادرات غلبه دارد و همیشه تراز صادرات منفی است، زیرا بیشتر محصولات از مرز‌های خوزستان وارد می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر چالش‌های موجود در فعالیت‌های اقتصادی استان خوزستان ادامه داد: مواد اولیه واحد‌های تولیدی در استان موجود است ولی واحد‌های تولیدی مجبور هستند که مواد اولیه مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر تامین کنند.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری