Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد اوجانی در گفت و گو با ایلنا گفت: متاسفانه مزد حقوقی کارگران و بازنشستگان در سال جاری که ۵۳درصد از جمعیت کشور را شامل می شوند، تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت.

وی افزود: حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ همچنان بلاتکلیف است در صورتی که می بایست تا پایان سال گذشته بر اساس ماده ۴۱ قانون کار دستمزد کارگران مشخص می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوجانی از شرایط حاد فعلی به عنوان بهانه مضاعف کم کاری مسئولین ذیربط یاد کرد و گفت: آفرین به کروناویروس که باعث شد صدای مظلومیت جامعه کارگران و بازنشستگان شنیده نشود.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج تصریح کرد: جا دارد از عملکرد و عدم همکاری گروه کارفرمایان در تعیین حداقل دستمزد و حقوق کارگران در جلسه شورای عالی کار یاد کرد که متاسفانه در روزهای پایانی سال ۹۸ که در خصوص تعیین حداقل دستمزد و حقوق کارگران در سال ۹۹ هیچ اقدامی صورت نگرفت و نماینده کارفرمایان دولت نیز که به عنوان بزرگترین نمایندگان کارفرمایان در کشور با اجرای ماده ۴۱ قانون کار با گروه کارگری همکاری نکرد و حقوق حداقلی کارگران به عنوان قشر زحمت کش، تا کنون تصویب نشد.

این مسئول جامعه کارگری در کرج با عنوان اینکه دستمزد جامعه کار و تلاش با اقتصاد و تولید و عدالت اجتماعی کشور تاثیر دارد، اظهار داشت: بیش از ۴ میلیون نفر بازنشسته در سازمان کار و تامین اجتماعی در انتطار تعیین حداقل مزد در سال جاری هستند اما به نظر می رسد دولت در بحث حق و حقوق کارگران بازنشسته آنگونه که شایسته این قشر مظلوم و آسیب پذیر بود، عمل نکرد.

اوجانی در ادامه این گفت و گو با ایلنا به تاثیر کروناویروس بر قشر کارگری گفت: در این برهه اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی با رعایت پروتکل های بهداشتی به کار خود ادامه می دهند.

وی افزود: واحدهای صنفی آموزشی که بنا به تشخیص ستاد کرونا در کشور تعطیل شده اند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی می توانند از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ از مزایای بیمه بیکاری برخوردار شوند.

اوجانی با اشاره به دغدغه کارگران ساختمانی که مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی باشند، اضافه کرد: این تعطیلی تبعات خاصی برای کارگران و تعهدات واحدهای کسب و کار ایجاد کرد لذا حمایت نهادهای حاکمیتی برای کمک به خانواده ها برای عبور از این بحران ضروری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج گفت: در این راستا مواردی چون همکاری سازمان امور مالیاتی و خدماتی برای معافیت پرداخت مالیات و هزینه آب و برق سه ماه ابتدای سال ۹۹، تمامی صنوف کارگری و واحدهای تولیدی لازم است تا از مشکلات بیشتر این قشر پرتلاش جامعه کاسته شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دستمزد کارگران در سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود

استاندار زنجان با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، گفت: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مراسم روز کارگر شامگاه چهارشنبه در یکی از واحدهای تولیدی استان زنجان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام کارگر، اظهار داشت: درد کارگران را درد خود می‌دانیم و به‌خاطر همین موضوع دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری تایید طبقه‌مندی مشاغل صادر کردم.

وی با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، مطرح کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم و متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبیر سبب ادامه‌دار بودن مشکل می‌شود.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات کارگران در راستای تحقق جهش تولید در کشور، گفت: برخی واحدهای تولیدی استان زنجان نیازمند نوسازی هستند تا بهره‌وری آن رشد پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم، گفت: در همین کشورهای منطقه مشتریان خوبی برای محصولات واحدهای تولیدی استان زنجان وجود دارد که باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه ارزآوری باید اولویت نخست واحدهای تولیدی بزرگ استان و کشور باشد، مطرح کرد: با ارزآوری است که وضعیت اقتصاد کشور ارتقا پیدا می‌کند و این ظرفیت را واحدهای تولیدی بزرگ استان زنجان از جمله ایران ترانسفو دارد.

گفتنی است، در این مراسم، سالار عقیلی خواننده کشورمان نیز حضور داشت و چند قطعه موسیقی خود را در جمع کارگران اجرا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود