Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطفی، گفت: جهش تولید در آثار سینمایی اولویت اصلی حوزه هنری کردستان در سال جدیداست.

زانیار لطفی کارشناس مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال جدید از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید به خبرنگار خبرگزاری شبستان درسنندج، اظها داشت: برنامه ریزی در جهت جهش تولید آثار سینمایی دربخش فیلم کوتاه را اولویت اصلی حوزه هنری استان کردستان ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته  خوشبختانه علی رغم مشکلات شدید اقتصادی سالی پر از موفقیت برای سینمای کردستان رقم زده شد.

 

لطفی افزود: تولید و حمایت از ۳۰ اثر کوتاه در بخش های داستانی، مستند و پویانمایی با موضوعات مرتبط با مسائل روز از جمله کاهش آسیب های اجتماعی ازدستاوردهای یک ساله واحد هنرهای تصویری حوزه هنری در سال ۹۸ است.

 

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان اذعان کرد: برگزاری چندین دوره آموزشی در زمینه فیلم مستند، تدوین، فیلمنامه نویسی در سنندج و بیجار و مشارکت در برگزاری سومین جشنواره منطقه ای فیلم دانشجویی ریگا و مشارکت در برگزاری همزمان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در کنار دیگر حمایت های صورت گرفته از فیلمسازان می توان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اکران آثار فیلمسازان استان کردستان در کنار برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار سینمایی فیلمسازان برتر ایران و جهان از برنامه های دیگری است که در طول سال گذشته انجام شده است.

 

لطفی ازسینما به عنوان یک هنر صنعت نام برد و افزود: در تلاشیم تا در سال جدید و انشاالله با پایان یافتن دوره شیوع ویروس کرونا و با مشارکت هنرمندان توانمند عرصه هنرهای تصویری استان و شناسایی استعدادهای ارزنده این هنر در یک برنامه ریزی فشرده در جهت جهش تولید آثار سینمایی با توجه جدی به کیفیت آثار تولیدی در زمینه جبران رکود ناشی از این دوران اقداماتی انجام دهیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته در این دوره کرونایی نیز این واحد همچنان فعال بوده و با توجه به تاثیرگذاری هنرمندان بر افکار عمومی همسو با سیاست های اتاق رسانه ستاد مقابله با ویروس‌کرونا استان کردستان با دعوت از ۱۵ هنرمند مطرح استان وکشور و ضبط پیام های آنان در زمینه تشویق ماندن مردم در خانه و تدوین جهت پخش در فضای مجازی اقداماتی در این راستا انجام داده ایم.

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان اولویت اصلی جهش تولید هنرهای تصویری استان کردستان آثار سینمایی جهش تولید حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد ظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی طرح‌های اولویت‌دار آبی استان اظهار کرد: مانع‌زدایی و تسریع در پیشبرد طرح‌های اولویت‌دار و راهبردی، از ضروریات است.

وی با تاکید بر اهمیت اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان افزود: باید اتمام و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام، اولویت این شرکت باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های آبی استان، بسته به میزان همدلی و تعامل تمامی واحدها دارد و این مهم از اولویت‌های این شرکت است.

آریانژاد عنوان کرد: نیاز است موارد لازم برای رفع موانع و تسریع در پیشبرد طرح‌ها به صورت مستمر پیگیری و اجرا شود.

وی در خصوص شتابگیری طرح‌های این شرکت ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه این طرح‌ها با برنامه‌ریزی و پیگیری، در دولت سیزدهم دارای پیشرفت خوبی بوده و با برنامه زمان‌بندی شده ان‌شاءالله در سال جاری نیز شاهد تحقق مطالبات مردمی در حوزه آب خواهیم بود.

بررسی مصوبات جلسه قبلی، بررسی مسائل و مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای کردستان و پرداخت مطالبات پیمانکاران و مشاوران از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 6088460

دیگر خبرها

  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه