Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری از صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی خواست میان ایران و کشورهای دیگر تبعیض قائل نشوند و به وظایف خود نسبت به مردم ایران عمل کنند.

 به گزارش ایرنا حسن روحانی پیش از ظهر امروز در نشست هیات دولت  گفت: از همه مجامع بین المللی میخواهیم در این شرایط به وظایف قانونی خود عمل کنند؛ ایران عضو صندوق بین المللی پول و بانک جهانی است و همواره سهمیه خود را پرداخت کرده است و بخشی از ذخایر ما نیز در اختیار آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بنا باشد میان ایران و کشورهای دیگر تبعیض قایل شود، برای ما و افکار عمومی جهان قابل تحمل نیست. روحانی ادامه داد: ما در طول ۵۰ سال گذشته از این صندوق چیزی نخواستیم و به وظایف خود هم عمل کردیم. اگر در این شرایط سخت، آنها به وظایف خود عمل نکنند دنیا برداشت دیگری از این مسئله خواهد داشت.
وی با تشریح رویکرد یکجانبهگرایانه آمریکا اظهار داشت: آمریکا همیشه یکجانبهگرا بوده و در این مسئله بیماری نیز بازهم همین روند غلط و تفکرات نادرست خود را ادامه میدهد که یک موضوع تاریخی است. در تاریخ این مسئله باقی میماند کاخ سفید که تاکنون در مسائل اقتصادی تروریست بود، در مسائل درمانی هم تروریست است. رییسجمهور با بیان اینکه ننگ تاریخی برای هیات حاکمه آمریکا باقی میماند که در این شرایط فشارهای خود را بر ملت بزرگ ایران ادامه میدهد، تصریح کرد: ملت ما در طول تاریخ تابآوری داشته و این بار هم تابآوری دارند. در مسئله کرونا، آمریکاییها مصوبه ۲۰۰۵ سازمان بهداشت جهانی را نقض کردند که همه باید در مسئله بیماری واگیردار با یکدیگر همکاری کنند.
رییس جمهوری با اشاره به این که امروز در روز ۲۰ فروردین روز هستهای قرار داریم اظهار داشت: ما همه سال در این روز جشن هستهای میگیریم و هر ساله افتتاحهای فراوانی داریم. امسال هم از سال گذشته برنامهریزی بیشتری شده بود، ما بسیاری از پیشرفت های علمی هسته ای در این مدت پیدا کردیم مخصوصا از اردیبهشت پارسال که محققین ما بدون مانع فعالیتهای خود را ادامه دادند و به دستاوردهای بزرگی رسیدند. وی افزود: ما نشان دادن این دستاوردها را به روزی دیگر موکول میکنیم که این دستاوردها در زمینه پزشکی،  بهداشت و درمان جایگاه دارد، امروز علم هستهای می تواند به ما کمک کند. روحانی افزود: در جلسه صبح امروز دولت معاون علمی ما اطلاع داد که کیتهای جدیدی در اختیارمان قرار گرفته و این کیتها کار دیگری هم انجام میدهدو  مکمل کارهای گذشته است و به ما نشان میدهد که آیا فرد در زمان کوتاهی ویروس کرونا را گرفته و پشت سر گذاشته یا نه. وی با بیان این که این موضوع می تواند بسیار مفید و موثر باشد اظهار داشت: این کیت میتواند برای بسیاری از افرادی که در جامعه این ویروس را گرفتند و علامتی نبوده اطمینان حاصل کند.
تجهیزات کادر درمان تکمیل است
روحانی با اشاره به شرایط اولیه شیوع بیماری کرونا در جهان گفت: در روزهای اولیه تعدادی دانشجو در چین داشتیم که به ایران بازگردانده شدند و تلاش کردیم آنها را قرنطینه کنیم؛ هرجایی را که اعلام میکردیم به صورتی شانه خالی می کردند و از ترس بیماری کرونا هیچ بیمارستان و مرکز درمان آماده نبود. روحانی گفت: وقتی این بیماری در ایران شروع شد در روزهای اولیه ترس و وحشت زیادی میان پزشکان و  پرستاران و تمام کشور ایجاد کرد؛ زیرا برای همه آمادگی لازم و تجهیزات مورد نیاز وجود نداشت، اما امروز یک پرستار از نظر لباس و ماسک و سایر تجهیزات دغدغهای ندارد با اطمینان خاطر به بیمارستان میرود و درمان می کند. وی با ابراز امیداوری از این که در ماسکهای بهداشتی مورد نیاز مردم به زودی و در آینده نزدیک به خودکفایی برسیم، تصریح کرد: وزارت صمت و اصناف تلاش خوبی را آغاز کرده اند و بسیاری از خطوط تولید تغییر کرده و به این موضوع اختصاص یافته است. رییس جمهوری با بیان اینکه باید تمام مقررات و امکانات لازم را در اختیار مردم قرار دهیم، گفت: بسیاری از استانها اعلام کردهاند اگر مجوزهای لازم داده شود، بیش از مقدار کنونی میتوانند الکل مورد نیاز استان را تولید کنند و خودکفا شوند و به استانهای دیگر نیز ارسال کنند.
در مراکز تولیدی ابتلا به کرونا نداشتیم
وی با بیان این که در مراکز تولیدی هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشتیم، اظهار داشت: اینها بسیار ارزشمند است و به ما درس میدهد که میتوانیم کار تولید را بهخوبی انجام بدهیم و در عین حال به بیماری هم مبتلا نشویم یعنی همه دستور العملها  و پروتکلها را به خوبی مراعات کنیم. روحانی با اشاره به شرایط کالاهای اساسی در کشور افزود: آمار را شب گذشته با دقت بررسی کردم؛ گندم، برنج، کنجاله روغن جو تمام نهادهها و نیازمندیهای مواد غذایی مورد نیاز مردم از ذخایر بسیار خوبی برخوردار است و با زمانبندی مشخص شده برای ماههای آینده ذخایر خوبی دارند.
وی گفت: در اردیبهشت همزمان با پرداخت یارانه ماهانه اعتبار یک میلیون تومانی به همه خانوادهها پرداخت می شود که از این مبلغ برای کالاهای مورد نظر خود استفاده کنند و به تدریج ظرف ۲۴ ماه از یارانه ماهانه کسر میشود.
تاریخ ورود کرونا به استانها
وی درباره روند جدید مبارزه با کرونا هم تصریح کرد: یک مرحله را پشت سر گذاشتیم که مرحله مقابله و کنترل بوده که از ۳۰ بهمن شروع شد. روزی که متوجه شدیم یکی، دو نفر بابت این ویروس فوت کردند و تستشان مثبت است، ۳۰ بهمن بود. ما به عنوان دولت ۳۰ بهمن خبردار شدیم و وزیر بهداشت در دولت این مسئله را اعلام کرد. در همان جلسه دولت، اعلام کردم خبر را به مردم بدهید و مردم خبردار باشند که این بیماری آمده و از خودشان مراقبت کنند. رییس ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: این ویروس همان ۳۰ بهمن در قم بود و روز بعد در اراک هم خبر سرایت را دادند. ما متوجه شدیم این بیماری از قم عبور کرده و به استانهای دیگر هم وارد شده است. من از تمام استانها سوال میکنم کرونا چه روزی وارد شده است، آنها میگویند دوم اسفند، سوم اسفند و چهارم اسفند. روحانی با اشاره به تصمیمات مقابله با کرونا ابراز داشت: از همان روز تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کردیم و چیزی را از مردم مخفی نکردیم. اساسا در مبارزه با کرونا اصل کمک مردم و حضور مردم در صحنه است. هر چیزی هم به دست آوردیم، کمک مردم بوده است. 
مرگ ناشی از کرونا و گرسنگی را قبول نداریم
روحانی ادامه داد: در مبارزه با کرونا بحث دولت نیست بلکه همه ملت است، امروز فاصلهگذاری اجتماعی داریم و این درست است اما پیوندهای ملی ما باید از هر روز دیگر محکمتر شود. نباید این فاصله اجتماعی، فاصله ملی برای ما درست کند. ما اتحاد ملی میخواهیم اما فاصله اجتماعی هم میخواهیم تا زمانی که از این مشکلات عبور کنیم. ما با کمک مردم و نیروهای مسلح برای مبارزه با کرونا و تامین زندگی مردم وارد شدیم. ما تلاشمان بر این بود که هم در مقابله با کرونا ایستادگی کنیم و هم نیازمندیهای ضروری زندگی تامین شود. ما مرگ کرونایی را قبول نداریم باید این به حداقل ممکن برسد؛ ما مرگ ناشی از گرسنگی را هم قبول نداریم.
آغاز مرحله سخت از روز شنبه
وی گفت: موج اول مقابله با کرونا تا جمعه ادامه مییابد و شنبه مرحله سختتری شروع میشود. اگر با این بیماری مسری به مردم بگوییم داخل خانه بمانند و کسی از خانه خارج نشود، راحتترین کار دولت است، ولی امکانپذیر نیست. یکسری افراد برای تولید نیازمندیها باید بیرون بروند. رییس جمهوری اظهار داشت: ما دو جور از مردم داریم؛ یک عده حقوق ثابت دارند و میگویند سرکار برویم یا نرویم حقوقمان را میگیریم. فعلا در دستور کار ما نیست تا حقوق کارمندان را قطع کنیم. همه به طور کامل حقوق خود را دریافت می کنند؛ اما عدهای هستند که کارگر روزمزد هستند و اگر یک روز کار نکنند، دستمزدی ندارند و پول غذای شب ندارند؛ ما باید برای اینها کاری کنیم. رییسجمهور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای مقابله با کرونا در برخی از کشورها اظهار داشت: بعضی از کشورها از هفته پیش اعلام کردند ۲۰ درصد حقوق کارمندان بابت مقابله با کرونا باید داده شود. ما که این کار را شروع نکردیم و فعلا هم در دستورکار ما نیست و همه حقوق را به طور کامل دریافت میکنند. روحانی ادامه داد: اما برای کارگری که اگر کار نکند، مزدی ندارد و پولی برای تامین غذای شب ندارد، برای او چه باید بکنیم؟ برای افرادی که کسب و کارشان در این دو ماه تعطیل شده است، کاری نداشتند، چکها، بدهکاریها و اجاره دارند، چه باید بکنیم؟ وی با بیان اینکه ما هم نیازمند تلفیق سلامت مردم و مقابله با کرونا و هم فعالیت اجتماعی و اقتصادی در چارچوب مقررات هستیم، تصریح کرد: دستورالعملهای پزشکی برای ما اصل است. ممکن است شغلی با پروتکلهای پزشکی سازگار نباشد مثل کسب و کارهای پرریسک. ما به آنها اجازه فعالیت مجدد را نمیدهیم. درباره تمام مشاغل پرریسک بعدا تصمیمگیری میکنیم.
تدابیر ویژه در حمل و نقل عمومی
روحانی با بیان اینکه در کسب و کار شرط ما این است که تمام اصول مورد مراعات قرار بگیرد، یادآور شد: وزارت بهداشت و وزارت کشور، در این زمینه کار بزرگی را انجام دادند. برای تلفیق این دو کار، جلسات متعددی را برگزار کردند. نیروهای مسلح در این باره همکاری کردند. برای نظارت بر اصناف و کسب و کارها به کمک بسیج هم نیاز داریم و قرار شد وزارت بهداشت از کمکهای بسیج کمک کند. وی با بیان اینکه ممکن است در حمل و نقل هم به این کمکها نیاز داشته باشیم، عنوان کرد: این مسئله متناسب با شرایط است. یعنی ممکن است ۳۰، ۲۰ نفر وارد اتوبوس شوند و یک صف برای ورود به اتوبوس وجود ندارد. با این نصحیت  هم که بیش از این تعداد وارد اتوبوس نشوید، ممکن است حرف گوش نکنند. رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: در اینجا ممکن است بگوییم ظرفیت اتوبوس به این اندازه است و این ظرفیت وقتی تمام شود، باید درب اتوبوس بسته شود. در اینجا ممکن است یک نفر نیاز باشد تا به بسته شدن درب اتوبوس کمک کند.
رییسجمهور اضافه کرد: اکثریت شخصیتهای سیاسی کمک کردند، از روزنامهها که چند روز آینده منتشر خواهند شد، انتظار داریم ما را یاری کنند، همانطور که صداوسیما ما را کمک میکند. این مرحله سختتر از قبل است و باید قدم به قدم جلو برویم. روحانی با تشکر از قوای دیگر، نیروهای مسلح، اقشار و همه مردم تصریح کرد: از مقام معظم رهبری تشکر ویژه میکنم که هر کجا نیاز به یاری داشتیم، ما را کمک کردند. با یاری مردم این مسیر را ادامه میدهیم. هم سلامت مردم و هم نیازمندهای مردم، هم دنیا و هم آخرت، هم علم و هم دین تفکیکناپذیر هستند. امیدواریم حضرت ولی عصر (عج) عنایتش شامل حال ما شود و از دعای او از این مرحله سخت عبور کنیم.
مبارزه ایستاده با کرونا
روحانی با بیان اینکه مرحله دوم مقابله با کرونا نسبت به دوره قبل سختتر است، ابراز داشت: ما میخواهیم فعالیت اقتصادی را در حدی که امکانپذیر است، انجام بدهیم و همزمان نیز مبارزه با کرونا را نیز انجام بدهیم. قبلا مبارزه نشسته در خانه بود؛ اما اکنون مبارزه ایستاده در فعالیت اقتصادی است. راهی جز این پیش روی ما نیست.  وی افزود: برخی از دولتها کشورشان را تفکیک کردند. چند استانی که شرایطشان سختتر بوده، آنها را قرنطینه کردند و سختگیریها را در آنجا بیشتر کرده و استانهای دیگر را باز گذاشتند. ما هم میتوانیم به تدریج این قدمها را برداریم اما زود است. من دیروز با استانهایی صحبت میکردم که خودشان هم میگفتند ما استانهای سفیدی هستیم؛ ولی از ما میخواستند فعالیت مدارس آغاز نشود. رییسجمهور با تاکید بر اینکه برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها عجلهای نداریم، عنوان کرد: ممکن است برخی از فعالیتهای فرهنگی مانند تئاتر، سینما و خیلی از فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی تا مدتها بازگشایی نشوند. ممکن  است مساجد ما اینگونه باشند، اماکن مقدس ما اینگونه باشد. در این گونه موارد باید تامل کرده و صبر کنیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مقابله با کرونا مبارزه با کرونا رییس جمهوری مورد نیاز کسب و کار هم نیاز ۳۰ بهمن برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در نشست مشترک اعضای هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور که پیش از ظهر امروز یک شنبه-۱۶ اردیبهشت در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، پرچمداری تحول در حرکت عظیم دین مبین اسلام را از نقاط برجسته حیات مبارک این امام همام عنوان و بر ضرورت بهره‌گیری همه کارگزاران نظام اسلامی از فضائل و سیره علمی و عملی اهل بیت علیهم السلام در گره‌گشایی و خدمت به مردم تاکید کرد.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، رئیسی ضمن تاکید بر توجه و کمک گرفتن از قدرت لایزال الهی برای انجام کارها، تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» که به ارتقای اقتدار، قدرت، عزت و امید ملت ایران انجامید و به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ زندگی این ملت از سویی نشان داد ایرانیان ملتی هستند که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران را در باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی در بالاترین رده‌ها و جزو قدرت‌های مطرح قرار داد، صرفا با اتکال به خدا انجام شد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز همه صاحبان قلم، بیان و سخن و هر کس که در هر حوزه‌ای تاثیرگذاری دارد باید برای امیدآفرینی و ارتقای امید جامعه تلاش کند، افزود: دشمن به دنبال یاس‌آفرینی است و ما باید برای امیدآفرینی تلاش کنیم. کارگزاران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند. مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند و از سوی دیگر باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد، چرا که مردم صداقت را بیش از هر چیز می‌پسندند.

بانک ها در تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌کنند

رئیس دولت سیزدهم ضمن تقدیر و قدردانی از همه حافظان امنیت در کشور خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال موج سواری هستند تا در گوشه وکنار کشور ناامنی را ایجاد کنند. امنیت را به عنوان یک موهبت الهی و یک‌ضرورت بدانیم. همه اقدامات در گرو امنیت است‌ و انشاالله روز به روز ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به نقش واحد های تولیدی در تحقق شعار سال بیان کرد: همه ی بخش ها برای تحقق شعار سال باید برنامه داشته باشند. هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه های بزرگ وکارگاه ها نباید در سال جهش تولید بی برنامه باشند، استان ها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند. بانک ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

شاهد انتخابات با شکوه در میان دوره ای مجلس خواهیم بود

رئیسی گفت: باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده ام. در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران(شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند وانتخاب با شکوهی براساس ۴ اصل مورد تاکید رهبرانقلاب برگزار شد.
انشاالله در انتخابات میان دوره ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد تا شاهد انتخابات میان دوره ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.

تشکیل کارگروه‌ویژه برای استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند

رئیس دولت سیزدهم در ادامه پرداخت تسهیلات برای واحد های تولیدی، پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال را از موضوعاتی دانست که دولت همواره نسبت به آن دغدغه دارد و خطاب به بانک‌مرکزی وبانک های عامل تاکید کرد: باید این‌موضوعات در اولویت قرار بگیرد .پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن بسیار مهم است‌.

رئیسی با تاکید بر اینکه آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته است، بیان کرد: استان هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند سریعا کارگروهی را تشکیل دهند تا از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

موانع تولید برطرف شوند

رئیس‌ دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: همه ارکان دولت برای توانمندسازی شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات تلاش کنند. وقتی برای رفع موانع تولید جلسه‌ای برگزار می‌شود، باید نتیجه این جلسات، رفع موانع تولید باشد.

رئیسی یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در جهش تولید نقش ایفا کند، را تعاونی‌ها برشمرد و گفت: از همین امروز به تعاونی‌ها نقش داده شود.در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌توانند تولید ثروت کنند. اقتصاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد چون می‌تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

اقتصاد روستا، مانع مهاجرت

وی با بیان اینکه بخش های مختلف دنبال تولید ثروت بدون فشار آمدن بر مردم باشند، گفت: مثلا دانشگاه ها در حوزه دانش بنیان می توانند تولید ثروت کنند؛ جوانان عزیز ما در شرکت های دانش بنیان با کار خودشان می توانند تولید ثروت کنند. فعال شدن معادن برای کشور ثروت ایجاد می کند؛ کشور ما در برخی بخش ها معروف به بهشت معادن است که باید این معادن فعال شوند.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: مسأله صرف کردن کشاورزی برای کشاورز و اقتصاد کشاورزی بسیار مهم است؛ در روستاها برق و آب و گاز و جاده و خانه بهداشت داریم اما چرا روستایی رها میکند و به شهر می آید؟ چون می‌گوید اقتصاد روستا و کشاورزی باید صرف کند و قابل پیش بینی باشد؛ تضمین شود که محصولش خریداری می شود. باید از محصولات روستایی ها حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود؛ این می شود اقتصاد روستا که روستایی را به ماندن در روستا امیدوار می کند.

رئیسی خاطر نشان کرد: بخش هایی هم که بالفعل نیستند و بالقوه اند و شما استانداران می توانید آنها را شناسایی کرده و بالفعل کنید؛ یکی از کارهای دولت فعلیت دادن به توانایی های بالقوه در دانشگاه ها، بازرها و سایر حوزه های اقتصادی است که زمینه فعالیت ندارند و باید زمینه را برای آنها فعال کرد.آن روز که رهبر انقلاب فرمودند که باید شرکت های دانش بنیان دو برابر شود، ۵ هزار شرکت بود که امروز به ۱۰ هزار شرکت رسیده است؛ ایشان به خوبی چیش بینی کرده اند که جوانانی هستند که در حوزه های دانش بنیان می توانند در بخش های تولیدی فعال شوند و این کار با اراده و پیگیری ایشان اتفاق افتاد الان هم در کشور زمینه برای فعالیت و رشد بسیار زیاد است.

باید میزان بهره وری را بالا ببریم

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به افزایش بهره وری تاکید کرد: به دوستان گفته ام در شورای معاونان وزارت خانه ها و استانداری ها جلسه بگذارید و بهره وری را بررسی کنند که چه کار کنیم تا بهره وری در یک کارخانه یا اداره سازمان افزایش یابد.میزان بهره وری ما پایین است باید آن را بالا ببریم؛ به نهادهای فرهنگی اشاره می کنم؛ در مسأله نهادهای فرهنگی یک سری مسائلی را که دولت خدمت رهبر انقلاب رسید، بیان کردم؛ باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

رئیسی بالا رفتن انضباط اجتماعی در جامعه، جلوگیری از اسراف و تبذیر، قانون مداری و ... را از نکاتی برشمرد که باید نهادهای فرهنگی تبلیغ کنند؛ و تاکید کرد: هر چه قانون مداری را در جامعه بالا ببریم، پرونده های قضایی کمتر می شود؛ هر چه انضباط اجتماعی افزایش یابد، شاهد نظم اجتماعی و پیشرفت امور خواهید بود؛ جلوگیری از اسراف و تبذیر هم همین است؛ این الگوهای مصرفی که در جامعه باید نسبت به مصرف آب و برق و گاز و انرژی نیاز است، باید تبلیغ شود.

وی افزود: زمانی رهبر انقلاب در یکی از خطبه های نمازجمعه نسبت به مصرف در کشور آمار دادند که مصرف ما با برخی کشورهای پر چمعیت جهان قابل مقایسه است یا برخی اوقات حتی قابل مقایسه هم نیست؛ اینها باید فرهنگ سازی شود با بخشنامه حل نمی شوند. این کارهای فرهنگی اساسی در جامعه باید نهادینه شود.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903042

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار