Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا الوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه‌ها توسط مددجویان بهزیستی همدان راه‌اندازی شده‌اند و محصولات آن به نقاط مختلف استان‌های همدان، البرز، ایلام و کردستان ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: بخشی از یک کارگاه تولید فرش دستبافت در شهر همدان توسط زنان سرپرست خانوار به خیاطی تبدیل شده است و مددجویان در آن پوشاک بیمارستانی، پاپوش و ماسک تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الوند عنوان کرد: یک کارگاه دیگر نیز در روستای دورانه نهاوند، توسط زنان سرپرست خانوار ماسک و پوشاک بیمارستانی تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: در کبودراهنگ نیز در یک مرکز درمان و بازتوانی معتادان متجاهر، خط تولید ماسک و پوشاک بیمارستانی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان بیان کرد: ۲ کارگاه دیگر نیز در شهرستان‌های همدان و کبودراهنگ توسط همیاران بهزیستی استان ماسک و لباس بیمارستانی تولید می‌کنند.

وی اظهار داشت: دستوالعمل‌های جامع پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع بیماری‌های حاد تنفسی، متناسب با زمینه‌های فعالیت و جامعه هدف گسترده در بهزیستی استان، تدوین و ابلاغ شده است.

الوند افزود: همه مرخصی‌های مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی و همچنین پذیرش‌های جدید ( به جز موارد خاص با دستور مقام قضایی و رعایت تمامی ضوابط بهداشتی) لغو شده است.

وی ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی مراکز اداری دولتی و خصوصی تحت نظارت این نهاد صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: کمک هزینه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و وسایل بهداشتی به حساب معلولان شدید و خیلی شدید واریز شده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد (کمپ‌ها) تعطیل شده است.

الوند تاکید کرد: کمک هزینه ۵۰ میلیون ریالی برای جبران ضررهای ناشی از تعطیلی و همچنین کمک هزینه هفت میلیون ریالی برای تهیه وسایل بهداشتی به مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی همدان عنوان کرد: مهلت تمدید و گرفتن مجوز مراکز و موسسه‌های زیر نظر این نهاد تا تیرماه ۹۹ تمدید شد.

وی بیان کرد: سامانه مشاوره اینترنتی به نشانی corona.behzisti.ir برای مشاوره در خصوص کاهش استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.

بر اساس آخرین آمار، نزدیک به یک سوم جمعیت استان همدان از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان باختگان ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۶۴ هزار و ۵۸۶نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۰۰۳ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا معتادان متجاهر همدان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا معتادان متجاهر همدان سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا معتادان متجاهر همدان سازمان بهزیستی کشور پوشاک بیمارستانی بهزیستی همدان ویروس کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد