Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پیروز حناچی» شامگاه چهارشنبه میهمان برنامه تهران بیست سیما بود.
وی در این برنامه درباره حمل و نقل عمومی در ایام شیوع کرونا گفت: تقریبا مترو تعطیل به حساب می آمد زیرا وقتی این جمعیت را به تعداد ایستگاه ها و قطارها تقسیم کنیم می بینیم عملا تعطیل شده است.

حناچی عنوان کرد که بعد از تعطیلات یعنی در روز ۱۶ فروردین ۴۰ درصد نسبت به هفته اول فروردین افزایش بار داشتیم اما همان روز نسبت به روز مشابه سال قبل فقط ۱۵ درصد سفر داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران خاطر نشان کرد: سرویس ها و تقاضای سفر را جواب می دهیم اما اقداماتی هم کرده ایم تا با آموزش و علامت گذاری مردم را هدایت کنیم به اینکه باید برای پیشگیری یک سری موضوعات را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه کسی را اجبار نمی کنیم که سوار قطار بشود و این به اختیار مردم است که سوار قطار یا اتوبوس بشوند، گفت: این در حالی است که برخی از مسئولان می گویند ما باید جلوی مردم را هم بگیریم که سوار قطار و اتوبوس نشوند.

حناچی با اشاره به تصمیم تاکسیرانی تهران برای سوار کردن دو نفر به جای سه نفر در عقب تاکسی، اظهار داشت: این تصمیم برای ایجاد فاصله بین مسافران گرفته شد.

به گفته وی، اگر قرار باشد فاصله اجتماعی آنگونه که مد نظر است درست اجرا شود باید حداقل ۳ برابر فضای فعلی در حمل و نقل فضا در اختیار داشته باشیم.

شهردار تهران درباره حوزه پسماند و مبتلایان در این حوزه به کرونا، اظهار داشت: در حوزه جمع آوری پسماند هیچ فرد مبتلا نداشته ایم اما در بین کارکنان اداری سازمان پسماند، افرادی مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت پزشکی شهرداری تهران یک شهید داشت، عنوان کرد که اما جالب است در گرمخانه ها که پر ازدحام هستند و مشکلات اجتماعی هم آنجا وجود دارد، حتی یک مورد ابتلا مشاهده نشده است.

اقدامات فرهنگی شهرداری با شیوع کرونا

شهردار تهران اظهار داشت: در دو ماه گذشته همه تلاش مان این بوده است که کاری کنیم مردم غیر از بیماری نگرانی دیگری نداشته باشند و بتوانند اوقات خوبی بگذرانند.

حناچی گفت: با شیوع کرونا اقدامات فرهنگی بسیار زیادی را آغاز کردیم و تلاش کردیم با همه امکانات در حوزه افزایش آگاهی مردم قدم برداریم.

اجزای طرح ترافیک از هفته آینده

شهردار تهران گفت: این هفته طرح ترافیک اجرا نشد تا بار از روی حمل و نقل عمومی برداشته شود اما هفته بعد اجرا می شود.

وی افزود: طرح ترافیک با ساعت برقراری ادارات اجرا خواهد شد و بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ هم تعطیل اعلام می شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه جهت گیری عمومی این است که فعالیت ها کاهش پیدا کند، خاطر نشان کرد: ما ناچاریم با کرونا زندگی کنیم اما باید پروتکل های این حوره را هم رعایت کنیم.

وی گفت: یادمان باید باشد که اگر طرح ترافیک اجرا نشود حتما تبعاتی به همراه خواهد داشت.

مشکلات شهرداری با بانک آینده

شهردار تهران درباره فروش اوراق سرمایه گذاری توسط شهرداری تهران با عاملیت بانک آینده نیز افزود: ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق فروخته ایم اما بانک آینده پول فروش اوراق را نمی دهد.

حناچی افزود: ده‌ها ملک و پروژه به بانک آینده معرفی کرده ایم اما بانک آینده زیر بار نرفته و از هر ملکی یک ایرادی می گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه پارکینگ بیهقی ما بزرگترین ملک ما است که آن را به بانک آینده پیشنهاد کردیم اما آنها قبول نمی کنند.

شهردار تهران افزود: وقتی من ملکی با ارزش ۹۱۰ میلیارد تومان در اختیار ندارم مجبور هستم که چند ملک را به بانک آینده معرفی کنم.

وی ادامه داد: این در حالی است که بانک آینده از ما حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وثیقه می خواهد.

حناچی ادامه داد: از سوی دیگر همه این هفت ماه گذشته هم پول در حساب بانک بوده است و احتمالا از سود آن هم استفاده می کنند.

 حناچی در پاسخ به این پرسش که شهرداری پول زیادی در اختیار دارد  اما کار زیادی انجام نمی دهد، عنوان کرد: بیشتر از آنکه پول داشته باشیم وعده پرداخت پول داریم اما تحقق نیافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که قبول دارید که مدیر موفق مدیری است که با شرایط موجود بتواند جایی که تحت مدیریت وی است را متحول کند، اظهار داشت: اینگونه نیست، وقتی به مدیر وعده هایی داده می شود اما عمل نمی شود مدیر دستش بسته است.

۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی انباشت شهرداری تهران

حناچی ادامه داد: ما در شهرداری تهران با ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته مواجهیم که هر چقدر هم این بدهی را پرداخت می کنیم گویا سود و بهره آن است و تسویه نمی شود.

وی افزود: تا این بدهی را  پرداخت نکنیم نمی توانیم اعتبار جدیدی بگیریم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تاکسی تعطیلات حمل و نقل حمل و نقل عمومی مترو بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میلیارد تومان شهرداری تهران شهردار تهران طرح ترافیک بانک آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

با حضور مسئولان شهری زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن پس از مرمت و بازسازی به بهره‌برداری رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح زورخانه ده‌ونک امشب علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران، زهرا شمس‌احسان و مهدی بابایی از اعضای شورای شهر ،حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3، وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12 و حسین اوجاقی؛ مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از پهلوانان و ورزشکاران و اهالی محله ده‌ونک برگزار شد. 

حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه زورخانه ده‌ونک یا زورخانه قمر بنی هاشم از مجموعه‌های فرهنگی قدیمی تهران است و شاید قدمت آن به یک قرن برسد، ویژگی خاص این مجموعه این است که مالک آن مردم هستند چرا که سایر مجموعه‌ها معمولاً مالکیت خصوصی یا دولتی دارند. 

وی تصریح کرد: تلاش این بود که بافت قدیمی این زورخانه را حفط کنیم و در عین حال بازسازی، نوسازی و احیای آن را برای بهره‌وری بیشتر از آن داشته باشیم. با اعتبار در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران تقویت و نوسازی اساسی در آن انجام شد.

جوانی ادامه داد: ورزش‌های باستانی ریشه در تاریخ، فرهنگ و دین و مذهب ما دارد و در برنامه شهرداری تهران نیز تقویت و توسعه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای وجود دارد و بر همین اساس تلاش کردیم تنها مجموعه زورخانه‌ای منطقه را تقویت و نوسازی کنیم.

شهردار منطقه 3 گفت: مدیریت این مجموعه با مردم محله است و هیچ دخل و تصرفی در فضای زورخانه و اطراف آن نداریم. 

وی درباره سایر پروژه‌های ده‌ونک با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی را در محله‌های کم‌برخوردار از این نظر در منطقه توسعه دهیم، بیان کرد:  کتابخانه ده‌ونک در شهریور ماه افتتاح می‌شود. همچنین سرای محله ده‌ونک امسال کلنگ زنی می‌شود و سال آینده با کاربری‌های متنوع و متفاوت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت