Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الله غلامی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران که از طریق "لایو اینستاگرام" صورت گرفت، افزود: امروز در بیست ‌و چهارمین جلسه ستاد مقابله و پیشگیری بیماری کرونا با حضور استاندار اصفهلن، تصمیماتی اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبات، تعدادی اتوبوس و تاکسی را با توجه به حجم سفرها وارد شبکه حمل و نقل می‌کنیم تا سفرهای کم‌خطری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی با اشاره به محدودیت تردد در روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین از ممنوعیت تردد بین استان‌ها خبر داد و گفت: هرگونه سفر از استان‌های دیگر به سمت اصفهان متوقف خواهد شد.

وی اضافه کرد: تردد از شهری به شهر دیگر ممنوع است بنابراین در مبادی ورودی شهرها، ورود و خروج خودروها کنترل می‌شود و با این اقدام بخش عمده‌ای از سفرها کنترل خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان اظهار داشت: در کنار محدودیت ترددها، اعمال قانون زوج و فرد را هم داریم از این رو از ساعت ۸ تا ۱۳ و از ساعت ۱۵ تا ۲۴ طرح محدودیت زوج و فرد اجرا می‌شود تا کارکنان و کارمندان بتوانند به محل کار خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت اصناف گفت: اصناف به ۲ دسته کم‌خطر و پرخطر تقسیم می‌شوند که اصناف کم‌خطر از ۲۳ فروردین فعالیت خود را همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر می‌گیرند اما شروع فعالیت اصناف کم‌خطر به صورت مرحله‌ای و پلکانی خواهد بود.

به گفته وی، در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تیم‌های نظارت و بازرسی به کار اصناف خواهند پرداخت و هر صنفی که ملاحظات بهداشتی را رعایت نکند تا اطلاع ثانوی و تامین شرایط الزامات بهداشتی تعطیل خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان تاکید کرد: اصناف پُرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازار، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، بازارهای روز و نمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم و قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش همچنان تعطیل است و بنا به تاکید رییس جمهوری، عجله‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد و  آموزش‌ها در شبکه‌ فضای مجازی ادامه خواهید داشت.

غلامی با اشاره به ساعت کار ادارات و تعطیلی روزهای پنجشنبه اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی، ساعت کار ادارات از ساعت ۷تا ۱۴ برای تهران و استان‌هاست و  فعالیت در روزهای پنجشنبه در استان‌ها طبق روال جاری ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان یادآور شد: با این وجود،در مواقع اضطراری استانداران می‌توانند برای یک بازه زمانی کوتاه تصمیم بگیرند و پنجشنبه‌ها را تعطیل اعلام کنند و چون تاکنون تصمیمی در این راستا اخذ نشده، زمان کاری ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ است و روزهای پنجشنبه‌ هم ادارات فعال خواهند بود.

وی همچنین گفت: روستاهای هدف گردشگری، بطورکلی از پذیرش گردشگر ممنوع شده‌اند و ضدعفونی کردن آنها با هماهنگی اتحادیه تعاونی‌های روستایی صورت می‌گیرد.

غلامی با بیان‌اینکه کلیه پروژه‌های عمرانی و ساختمانی از ۲۳ فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرند، اظهار داشت: مقرر شد سازمان نظام مهندسی کمیته موسوم به "HSE" (بهداشت و ایمنی که بازرسی از ساختمان‌ها را انجام می‌دهند) را فعال کنند و به کارگاه‌هایی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، اخطار داده شود و تا زمان عدم تامین امکانات اولیه بهداشتی تعطیل شوند.

وی  در باره پروژه‌های عمرانی هم خاطرنشان کرد: متولیان این طرح‌ها هم ‌موظف هستند تا کمیته HSE را فعال کنند تا فرایند غربالگری و تامین لوازم بهداشتی فردی و عمومی پرسنل انجام شود درغیراین صوررت و پس از بازدید دفتر فنی استانداری و دستگاه‌های مسوول، کارگاه‌های خاطی تعطیل خواهند شد تا الزامات اولیه بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اعلام کرد: تاکنون ۶۷ هزار و ۲۸۶ نفر به‌صورت قطعی در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر بهبود یافته‌اند، چهار هزار و سه نفر جان باخته‌اند و ۳ هزار و ۹۵۶ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش اتوبوس اصفهان قانون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مقابله و پیشگیری استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است