Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@21:56:09 GMT

(عکس) اذان‌گویی خواننده ایرانی، سوژه مدیرورزشی بارسلونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۴۸۱

(عکس) اذان‌گویی خواننده ایرانی، سوژه مدیرورزشی بارسلونا

در حالی که جهان درگیر ویروس کرونا است و اسپانیا بعد از آمریکا با ۱۴۶,۶۹۰ در رتبه دوم مبتلایان به کرونا قرار دارد، رد پنج قرن اخیر پخش اصوات اذان در این کشور ممنوع شده بود و حالا و برخی از مسلمانان این کشور که در شرایط قرنطینه قرار دارند، به هنگام اذان در پشت بام‌‌های خانه خود اذان می‌گویند. این روند ادامه یافت و در نهایت برای نخستین بار بعد از ۵۰۰ سال مسجد «الباضین» در گرانادا اسپانیا صدای اذان از گلدسته‌های آن پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اریک آبیدال بازیکن مسلمان و سابق بارسلونا در واکنش به پخش اذان در این کشور پس از چند قرن صدای مهدی یراحی خواننده کشورمان را در صفحه رسمی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است و نوشت: ۵۰۰ سال است که صدای اذان در اسپانیا ممنوع شده است. اما دیشب دوباره این صدای زیبا بازگشت. اذان زیباست و حس فوق‌العاده‌ای را دارد. سبحان‌الله. الله‌اکبر.

این اتفاق درحالی رخ داده است که شهردار بارسلون تاکید کرده بود که تا شهردار است صدای اذان مسلمانان در این ایالت به هیچ وجه پخش نخواهد شد. بر اساس مطالعات انجام شده توسط اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا در حال حاض حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نفر پیشینه‌ای مسلمان در کشور اسپانیا ساکن هستند که سه الی چهار درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. بخش عظیمی از این مسلمانان مهاجرانی از مراکش و سایر کشورهای آفریقایی هستند. موج جدید مهاجرت به اسپانیا باعث افزایش شمار و مسلمانان شده‌است. پس از اخراج مسلمانان از اسپانیا در سال ۱۴۹۲، برای مدت‌های فراوان در این کشور مسلمانی وجود نداشت. در اواخر قرن نوزدهم و پس از ورود اسپانیایی‌ها به شمال غرب آفریقا به‌ شماری از ساکنان مسلمان مراکش و صحرای غربی تابعیت اسپانیایی اعطا شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آبیدال بارسلونا مهدی یراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان، با گرامیداشت روز جهانی مطبوعات گفت با توجه به توطئه رسانه های ضد انسانی وابسته به دنیای استکبار اما رسانه های ارزشی و انساندوست توانسته اند صدای مظلومیت مردم غزه را به جهانیان برسانند و امروز شاهد هستیم که در خیابان‌های اروپا و آمریکا پرچم مظلومیت فلسطین به اهتزاز درآمده است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی وی با اشاره به وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا گفت سازمان ملل توانایی و کارآمدی  کافی برای حمایت از مظلومان را ندارد.
امام جمعه کرمان تاکید کرد  به فضل خدا به زودی شاهد به رسمیت شناختن کشور فلسطین و پیروزی آنها خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها  با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت این خلیج برای همیشه هویت خود را حفظ خواهد کرد و همیشه فارس خواهد ماند.
نماینده ولی فقیه در استان  همچنین با اشاره به سالگرد ابلاغ دستورالعمل  هشتگانه مبارزه با فساد توسط رهبر معظم انقلاب گفت گلوگاه‌های فساد باید بسته شود و با فسادی هم که اتفاق می افتد بایدبا جدیت  برخورد شود.
وی همچنین  روز شوراها را گرامی داشت و گفت انتخابات شوراها نمودی از جمهوریت نظام در سایه اسلام است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی روز کارو کارگر را نیز گرامی داشت و گفت خدمات کارگران است که چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت آورده است
 امام جمعه کرمان همچنین با گرامی داشت یاد استاد مطهری  روز معلم را تبریک گفت و افزود عرصه پیشرفت کشور با  دانایی، توانایی و تعهد ایجاد میشود که این هر  سه در کلاس درس شکل میگیرند 
وی افزود  یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت این است که مربی و معلم  صحنه علم و عمل را بهم پیوند بزنند و به آنچه  می آموزند عمل کنند چرا که ایمان زمانی شکل میگیرد که علم و اگاهی به عمل درآید.

دیگر خبرها

  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است
  • صدای آرامبخش باران بهاری در مشهد + فیلم
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد