Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این نهادها در بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز نگرانی نسبت به امکان وقوع فاجعه انسانی در کرانه باختری و نوار غزه پس از ابتلای بیش از ۲۶۰ فلسطینی به ویروس کرونا، تاکید کردند که نظام سلامت در فلسطین با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی مواجه است و به تنهایی قادر به مقابله با این ویروس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهای مذکور از رژیم صهیونیستی خواستند به تعهدات اخلاقی و قانونی خود در رابطه با حمایت از نظام سلامت در کرانه باختری و نوار غزه و مقابله با ویروس کرونا پایبند باشد.

این نهادهای حقوقی خواستار پایان بخشیدن به محاصره ۱۳ ساله نوار غزه شدند تا زمینه ارسال تجهیزات پزشکی مورد نیاز به این باریکه برای مقابله با کرونا و درمان بیماران به ویژه بیماران سرطانی فراهم شود.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی باید ورود دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز به اراضی فلسطینی را تضمین کند و محدودیت‌های اعمال شده در این زمینه را بردارد و به تامین برق و سوخت مورد نیاز غزه کمک کند تا بیمارستان‌های این باریکه به طور خاص و ساکنان آن به طور عام بتوانند نظافت عمومی و خصوصی را رعایت کنند.

این نهادها تاکید کردند که ماده ۵۶ کنوانسیون چهارم ژنو صریحا تاکید کرده است که رژیم اشغالگر باید تدابیر پیشگیرانه لازم برای مقابله با انتشار هرگونه بیماری را اتخاذ کند.

نهادهای مذکور عنوان کردند که رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر باید به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال افرادی که تحت اشغال قرار گرفته‌اند، از جمله ساکنان غزه، عمل کند و اقدامات لازم را برای دسترسی آن‌ها به مراقبت های پزشکی انجام دهد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند!

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند!
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری