Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@20:03:23 GMT

اهدای خون در خوزستان طی یک ماه گذشته سیر نزولی داشته است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۷۳۱

اهدای خون در خوزستان طی یک ماه گذشته سیر نزولی داشته است

فقهی امروز با ورود بیماری کرونا به کشور و به تبع آن خوزستان، شاهد کاهش مراجعه مردم به سازمان انتقال خون استان هستیم گفت: در یک ماه گذشته آمار نزولی در ذخیره خون داشتیم.

«عبدالعزیز فقهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: هر از گاهی در خوزستان شاهد مشکلاتی از جمله گرد و خاک، سیل و زلزله خستیم و علاوه بر آن در فروردین ماه اهدای خون کم می‌شود، این کاهش نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتقال خون خوزستان اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق، امروز با ورود بیماری کرونا به کشور و به تبع آن خوزستان، شاهد کاهش مراجعه مردم به سازمان انتقال خون استان هستیم.

 

وی ادامه داد: هر ساله بر اثر وقوع اتفاقات مختلف شاهد کاهش اهدای خون هستیم، این در حالی است که پس از آن اتفاقات و اعلام سازمان مبنی بر کمبود خون، مردم بسیار خوب و ویژه حمایت می‌کنند.

 

فقهی با ابراز خرسندی از افزایش مراجعه مردم برای اهدای خون در دو سه روز گذشته تصریح کرد: افزایش اهدای خون در روزهای گذشته نگرانی‌ها در خصوص کمبود خون برای عمل‌های بیمارستانی، به‌ویژه بیماران اورژانسی را کاهش داده است.

 

وی با بیان اینکه آمار اهدای خون در حال افزایش است عنوان کرد: با توجه به اینکه در یک ماه گذشته آمار نزولی در ذخیره خون داشتیم، با اهدای خون در روزهای گذشته و ادامه این روند دیگر نگران کمبود خون در استان نخواهیم بود.

 

مدیرکل انتقال خون خوزستان با تقدیر از استقبال بسیار خوب مردم، اهدای خون را کمک بزرگ آنها به بیماران دانست و بر ضرورت ادامه این اقدامات تاکید کرد و اذعان داشت: در صورت ادامه این روند و افزایش اهدای خون در استان مشکل کمبود خون حل می‌شود.

 

وی با اشاره به به نزدیکی ماه رمضان و کاهش میزان اهدای خون در این ماه، نگرانی در خصوص معضل کم خونی را بیشتر احساس می‌شود اضافه کرد: امیدواریم با افزایش و استمرار اهدای خون در روزهای آینده ذخایر خون به حالت اولیه خود بازگردد.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان انتقال خون اهدای خون اهدای خون انتقال خون کمبود خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در نشست مسئولان قضایی استان با نماینده ولی فقیه دراستان، رئیس کل دادگستری استان از کاهش موجودی پرونده‌های قضایی استان در سال گذشته خبر داد.
رزم گفت: موجودی پرونده‌های قضایی در فروردین سال گذشته بیش از ۵۰ هزار پرونده بوده که این رقم در اسفند ماه به ۴۳ هزار پرونده رسیده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا