Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حسینی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهداف کمی برای هرکدام از این محورها و برنامه‌های استان کرمان در سال جهش تولید تعریف شده که فرایند توسعه را با قدرت بیشتری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری سرعت می‌بخشد.

وی اظهار داشت: توسعه صادرات، رونق تولید، استفاده از ظرفیت‌های معدنی استان، زیرساخت‌های صنعتی و معدنی، توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و آموزش و نظام کارآمد توزیع و کسب و کارهای اینترنتی از محورهای مورد توجه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید در استان کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به چالش های ایجاد شده در زمینه انتشار ویروس کرونا در استان کرمان و کشور گفت: یکی از محورهای امسال به صورت ویژه در خصوص جلوگیری از پیامدهای این ویروس در حوزه فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی شده لذا به صورت خاص محور توسعه کسب و کارهای اینترنتی و نظام کارآمد توزیع را برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم چالش کرونا را به نقطه قوتی در استان کرمان تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: کسب و کارهای اینترنتی را سرعت می‌دهیم زیرا این اقدام علاوه بر راهی برای جلوگیری از شیوع کرونا، می‌تواند گامی موثر در جهت جهش تولید باشد.

حسینی‌نژاد افزود: بحث بهره‌وری نیز در برنامه‌ریزی سال ۹۹ به صورت ویژه در نظر گرفته شده که با استفاده از ظرفیت و زیرساخت‌های فراهم شده در استان کرمان مثل شورای معادن بتوانیم به میزان ۳.۷ درصدی رشد و توسعه استان از محل بهره وری دست یابیم و این امر در سند برنامه ششم توسعه هم گنجانده شده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال رونق تولید در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز برنامه ششم توسعه و شعارهای سنوات قبل و بخشی از برنامه مربوط تکمیل فرایند توسعه سال‌های قبل محسوب می‌شود.

رفع مشکلات اساسی واحدهای تولیدی کرمان در سال جهش تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: بر اساس عارضه‌یابی انجام‌شده در حوزه صنایع کوچک و متوسط یکی از مسائل و مشکلات اساسی تامین منابع مالی است و ۶۳ درصد واحدهای ما با این مشکل در قالب سرمایه در گردش و ثابت و ۴۳ درصد واحدهای استان کرمان در حوزه بازار درگیر مشکلاتی هستند.

وی با بیان اینکه دولت سال گذشته در حوزه تامین منابع مالی در سطح ملی تسهیلات تبصره ماده ۱۸ و امسال برای مباحث مربوط به کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان را تسهیلات ارزان قیمت می‌دهد که به این امر توجه کردیم افزود: در سطح استانی برای تامین منابع مالی از ظرفیت شورای معادن استفاده کردیم و طبق قانون در حال انتقال گردش حساب واحدهای بزرگ به استان هستیم که از این ظرفیت در پرداخت تسهیلات و تامین منابع مالی برای واحدهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود.

حسینی‌نژاد گفت: نیازهای واحدهای بزرگ ازجمله مس، گل‌گهر، هولدینگ خاورمیانه و خودروسازی‌های بم و برخی دستگاه‌های دولتی را در حوزه بازار احصا کردیم و واحدهایی که توانایی تامین نیازهای آنان را دارند را به یکدیگر متصل و بازاری در این خصوص در استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته با استفاده از این ظرفیت با کمک شرکت صنایع مس بازار ۱۰۰ واحد تولیدی در استان کرمان فراهم شد و امسال بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی هدف گذاری شده است.

ایجاد زیرساخت‌های تولید کرمان در سال جهش تولید

دبیر شورای معادن استان کرمان گفت: یکی از محورهای اساسی سال جهش تولید ایجاد زیرساخت های صنایع و معادن است و در سال گذشته با وجود تمامی مشکلات تحریم ها، در حوزه صنعت، معدن و تجارت به میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان افتتاح داشتیم که این طرح ها با حضور رییس جمهوری و هیات دولت به بهره برداری رسیدند.

وی بیان داشت: واحدهای تولیدی بزرگ و موتورهای محرکه در استان کرمان به عنوان زیرساخت برای توسعه کسب و کارهای خرد و خدماتی در نظر گرفته شده که این اتفاق افتاده و از آنان نهایت استفاده و توجه به عنوان صنایع قطعه سازی، وابسته و شرکت های خدماتی شده است.

حسینی‌نژاد افزود: در کنار این اقدامات، توسعه زیرساخت‌ها ازجمله راه و راه‌آهن را برای جهش تولید در استان کرمان نیاز داریم که در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و شورای معادن استان و جلسات جهش تولید این پروژه ها دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: در خصوص تامین زیرساخت‌های صنایع برای تحقق شعار سال جهش تولید، بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را آغاز کرده‌ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: همچنین در بخش حمل و نقل از اعتبار معادن بزرگ برای کارخانه‌های صنایع فراوری حمل و نقل ریلی تامین می‌شود که یکی از پروژه های بزرگ در این زمینه اجرای خط آهن سیرجان - کرمان است.

وی گفت: بین معدن جلال آباد و کارخانه‌های گندله‌سازی و فولادسازی شهرستان زرند احداث زیرساخت ریلی را دنبال کردیم که برای تحقق جهش تولید ساخت این زیرساخت ها باید افزایش یابد.

تامین منابع مالی واحدهای تولیدی در کرمان شعار سال را محقق می‌کند

حسینی‌نژاد عنوان کرد: با توجه به زیرساخت های احداث شده و واحدهای تولیدی موجود اینک باید منابع مالی آنان را تامین کنیم که با اجرای این اقدام شعار سال جهش تولید را به راحتی می‌توان در استان کرمان اجرایی کرد.

وی افزود: سال گذشته که به عنوان رونق تولید نام‌گذاری شد بر اساس برآورد آماری با وجود تمامی چالش های تحریم‌ها توانستیم بسیاری از برنامه ها را محقق کنیم و سرمایه گذاری هدف گذاری شده انجام شد و تولید در واحدهای فعال و نیمه فعال استان کرمان ۱۲ درصد رشد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: امیدواریم امسال با سرعت و قدرت بیشتری جهش تولید در این استان محقق شود.

برچسب‌ها کرمان جهش تولید صمت سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان جهش تولید صمت سرمایه گذاری کرمان جهش تولید صمت سرمایه گذاری معدن و تجارت استان کرمان رییس سازمان صنعت تامین منابع مالی واحدهای تولیدی استان کرمان سال جهش تولید کسب و کارهای جهش تولید برنامه ریزی شورای معادن حسینی نژاد زیرساخت ها سال گذشته شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل