Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:55:17 GMT

نظارت ۲۰ اکیپ در بوکان بر رعایت موارد بهداشتی اصناف

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۰۳۴

نظارت ۲۰ اکیپ در بوکان بر رعایت موارد بهداشتی اصناف

لقمان خسروپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده برخی اصناف کم‌ریسک بر اساس پروتکل کشوری بازگشایی می‌شوند افزود: این اکیپ‌ها با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان بر نحوه فعالیت این واحدها نظارت خواهند کرد.

وی از ادامه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با رویکرد جدید خبر داد و گفت: در این مرحله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند دنبال خواهد شد و مشاغل به سه دسته کم‌ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشاغل کم‌ریسک از بیست و سوم فروردین، فعالیت‌ خود را آغاز خواهند کرد اما مشاغل پرریسک و همچنین فعالیت اماکن عمومی مانند پارک‌ها و بوستان‌ها تا پایان فروردین ممنوع و تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان با کمبود اقلام بهداشتی در خصوص کرونا مواجه نیستیم ، اضافه کرد: محلول ضدعفونی ،ماسک و دستکش به اندازه کافی در داروخانه ها وجود دارد و شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان افزود: یک کارگاه تولید ماسک در این شهرستان هماکنون روزانه سه هزار عدد ماسک تولید می‌کند که همزمان با بازگشایی برخی اصناف کم‌ریسک ماسک ارزان قیمت نیز در اختیار بازرایان توسط داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

«خسروپور»، گفت: در هنگام بازگشایی مغازه‌های کم‌ریسک اگر افرادی ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده و از قانون پیروی نکنند محل کسب آنها آنها توسط اکیپ‌های نظارتی پلمب خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هرگونه‌ تجمع در ایام بازگشایی اصناف برخورد می‌شود اضافه کرد: در این ایام تمامی مساجد سطح شهر بسته خواهد بود و نماز جماعت به هیچ وجه برگزار نمی‌شود که این کار با همکاری اداره اوقاف و مسوول نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت انجام می‌گیرد.

وی گفت: با آغاز بازگشایی مغازه‌ها، فعالیت حمل‌ونقل عمومی شهری نیز با رعایت موارد بهداشتی با استفاده از یک سوم تاکسی‌های سطح شهر از سرگرفته خواهد شد که تاکسی‌ها در این ایام نباید در صندلی جلو مسافر سوار کرده و در صندلی عقب نیز باید تنها ۲ مسافر سوار کرده و جابجا کنند.

خسروپور با بیان اینکه تا پایان اپیدمی کرونا، کلیه بازارهای محلی همچون میدان دواب، طیور محلی ،جمعه بازار و سه‌شنبه بازار همچنان تعطیل هستند، افزود: فعالیت اتوبوس‌های بین‌شهری نیز همچنان تعطیل خواهد بود اما سواری‌های بین شهری با رعایت موارد بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

بوکان با ۲۵۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد؛ این شهرستان در زمره مناطقی با بیشترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصناف بوکان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصناف بوکان ویروس کرونا اصناف بوکان کم ریسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر با دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق، گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف، سازمان غذا و دارو، اماکن و اداره صمت در شهرستان ورامین برگزار شد.

سرپرست اتاق اصناف ورامین افزود: طی این بازرسی‌ها، ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از سه واحد توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط و هر سه واحد صنفی با دستور مقام محترم قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای سلامت محور اظهار کرد: گشت مشترک به منظور کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی، حفظ سلامت مصرف کننده، جلوگیری از عرضه محصولات غیر مجاز، و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر در شهرستان ورامین ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی لازم به کسبه بازار، خاصه صنوف توزیع کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مبنی بر داشتن برچسب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چنانچه کالای بدون برچسب مشاهده شود بازرسان اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی پس از کشف تخلف، موارد را تشکیل پرونده و برابر مقررات و قانون در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088721

دیگر خبرها

  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم