Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:02:23 GMT

آغاز برداشت خوشه های طلایی گندم در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۶۲۲

آغاز برداشت خوشه های طلایی گندم در جنوب کرمان

فرامرز رستگاری گفت: برداشت گندم از سطح ۳۶هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع جنوب کرمان آغاز شد.

«فرامرز رستگاری» در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای عملیات اجرایی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور افزایش ضریب خود اتکایی محصول استراتژیک گندم در سال ۹۹- ۹۸، در جنوب کرمان سطحی معادله ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه به کشت گندم اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: به منظور تحقق اهداف کمی، تولید بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذور استاندارد لیبل دار از ارقام مهرگان، چمران ۲۰، خلیل، برات تولیدی منطقه در بین کشاورزان توزیع و مورد استفاده آنها قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با مشارکت موثر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از بهره برداران به منظور ارتقای عملیات بهزراعی تولید همچون کنترل علف های هرز، توسعه کشت های خطی، تغذیه گیاهی و بهبود روش های آبیاری از جمله تجهیز بیش از ۵ هزار هکتار از مزارع به شبکه آبیاری نوین تلاش و گام‌های موثری انجام شده است.

رستگاری افزود: با پیگیری‌های انجام شده، جلب نظر و به کار گیری شرکت غله و بازرگانی استان کرمان به منظور تسهیل شرایط خرید و حمایت از تولیدکنندگان، زمینه حضور و مشارکت کارخانجات آرد استان به عنوان مراکز خرید فراهم شده است به نحوی که علاوه بر سیلوی شهید صدوقی جیرفت، کارخانجات آرد جیرفت و کهنوج، تعداد ۷ مرکز خرید در شهرستان های فاریاب، کهنوج، قلعه گنج و رودبار جنوب نیز در فرآیند تخلیه و خرید محصول فعال خواهند بود.


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ابراز کرد: به منظور برداشت به هنگام محصول با هماهنگی کمباین داران استان فارس، شرکت پخش فرآورده های نفتی و پلیس راهور منطقه،  تدارک کمباین مورد نیاز مردم محقق شده است.

وی در ادامه داد: هر چند به دلیل بارندگی های هفته های اخیر به بخشی از مزارع شهرستان های جنوبی خسارت وارد شده است اما ارزیابی های میدانی نشان می‌دهد که وضعیت کلی محصول در منطقه مطلوب می باشد.


رستگاری در پایان با بیان این مطلب که طبق گزارشات واصله برداشت محصول گندم از نیمه دوم فروردین از شهرستان قلعه گنج آغاز و تا پانزدهم خردا در شهرستان جیرفت ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: پیش بینی شده که تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول مازاد کشاورزان به شرکت های تولید بذر و مراکز خرید منطقه تحویل شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مزارع گندم برداشت گندم جنوب کرمان هزار و ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه