Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زاهد محمودی قبل از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک عید نیمه شعبان اظهار داشت: هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) شروع شده و بهترین فرصت برای قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای وزارت اطلاعات است که برای تأمین امنیت کشور جانانه دفاع می‌کنند.

وی افزود: سربازان گمنام پیش‌رو در تأمین امنیت جامعه هستند و در کنار وزارت اطلاعات، از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی نیز قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و ادارات تابعه استانی و شهرستانی در تأمین امنیت نقش کلیدی ایفا می‌کنند، گفت: امنیت شامل تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … می‌شود و مقابله با اخلال‌گران، گروه‌های تروریستی و باندهای تولید و توزیع مواد مخدر و هر اقدامی که تهدید علیه امنیت مردم و جامعه محسوب می‌شود از وظایف نیروهای وزارت اطلاعات است.

محمودی تصریح کرد: نیروهای اداره اطلاعات در هر شرایطی تمامی تحرکات و فعالیت‌هایی که می‌تواند منجر به خدشه‌دار شدن امنیت مردم شود را با دقت و حساسیت رصد کرده و در صورت نیاز وارد عمل می‌شود، اما به دلیل گمنام واقع شدن، اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) آن‌طور که باید و شاید نمی‌تواند برای مردم قابل لمس کرد.

وی، مقابله با قاچاق کالا و ارز، رصد فضای مجازی، شناسایی و برخورد با اخلال‌گران نظام اقتصادی را از وظایف اداره اطلاعات شهرستان اهر برشمرد و گفت: امنیتی که امروز شاهد آن هستیم بدون تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی میسر نمی‌شد و حتی این سربازان گمنام امنیت اقتصادی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را نیز تأمین می‌کنند. در این میان نمی‌توان واحد تولیدی و صنعتی را پیدا کرد که بگویند به خاطر نبود امنیت از فعالیت دست برداشته‌اند.

کد خبر 4896246

منبع: مهر

کلیدواژه: سربازان گمنام امام زمان ع امنیت اجتماعی شهرستان اهر ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد گرگان فاصله گذاری اجتماعی نیمه شعبان بیرجند ایلام بارش باران روز طبیعت ماسک طبی استانداری قزوین سربازان گمنام امام زمان وزارت اطلاعات تأمین امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مهندس امنیت اطلاعات  

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ چند سال پیش تنها دارایی‌های ارزشمندی که ممکن بود در اثر سرقت از دستمان برود پول و طلا و اشیای گرانبها بود اما امروز علاوه بر این موارد نگرانی تازه‌ای را هم تجربه می‌کنیم، نگرانی برای به خطر افتادن امنیت اطلاعات‌مان. از رمزهای بانکی بگیرید تا اطلاعات و عکس‌های توی گوشی تلفن همراه و داده‌هایی که در سیستم محل کارمان ذخیره کرده‌ایم همه این موارد می‌تواند به طور غیر مستقیم به لو رفتن دارایی‌های دیگرمان بینجامد. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری و البته پر طرفدار شدن گرایش امنیت اطلاعات در رشته مهندسی کامپیوتر شده است. امنیتی که به راحتی به دست نمی‌آید و در بسیاری از مواقع نیازمند کدنویسی‌های تخصصی است. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با این رشته آشنا شویم و ببینیم چه‌طور می‌توان به این حوزه وارد شد.    

چرا امنیت اطلاعات؟

 هدف از امنیت اطلاعات این است که ذخیره، تبدیل، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد و از انجام فعالیت‌های غیر مجاز جلوگیری شود. فعالیت‌های غیر مجاز یعنی چه؟ دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر و دستکاری اطلاعات همه و همه غیر مجاز محسوب می‌شوند.  از آنجایی که بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوین در بستر فضای مجازی و وب فعالیت می‎کنند برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعاتشان به مهندس امنیت اطلاعات نیاز دارند. غیر از این مورد همه ما که کاربران ساده اینترنت هستیم و در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف فعالیت داریم باید درباره مراقبت از اطلاعات شخصی‌مان آموزش ببینیم. خیلی‌وقت‌ها بدون این که بدانیم امکان نفوذ به اطلاعات شخصی‌مان را برای دیگران فراهم می‌کنیم و آموزش دقیق می تواند از لو رفتن اطلاعاتمان جلوگیری کند.

چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

گفتیم امنیت اطلاعات از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر است بنابراین مشخص است که یکی از مهارت‌های مورد نیاز در این حوزه کسب دانش کد‌نویسی است. کد نویسی گرچه از مهارت‌هایی است که در دانشگاه هم آموزش داده می‌شود اما یادگیری ان در سطحی که مورد نیاز کسب‌و‌کارهاست بیشتر به همت خودتان بستگی دارد. اگر حوصله نشستن زیاد پشت لپ‌تاپ و سر و کله زدن با الگوریتم‌ها و دستورهای برنامه‌نویسی را ندارد احتمالا شما برای شغل امنیت اطلاعات مناسب نیستید. در کنار کد نویسی تقویت مهارت در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی هم بسیار به کارتان می‌آید.

چه رشته‌ای در دانشگاه بخوانیم؟

رایانش امن یا امنیت اطلاعات هردو نام یکی از گرایش‌های مهندسی کامپویتر در مقطع ارشد و دکتراست. بنابراین اگر به این رشته علاقه‌مند هستید بدانید که تنها در مقطع ارشد و دکترا می‌توانید به این رشته وارد شوید. دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، شیراز، اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شاهد از دانشگاه‌‍‌های دولتی هستند که این رشته را در مقطع ارشد ارائه می‌کنند.

چه‌طور وارد بازار کار بشویم؟

از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر انتظار می‌رود بتوانند در طراحی، تحقیق، به روزسازی، بهینه‌سازی، امنیت و نوآوری پیوسته با تأمین قابلیت رقابت‌پذیری بین‌المللی در سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌ای و هوشمند سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت کنند. همه صنایع و کارخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، زیر ساخت‌های محاسباتی و ارتباطی در کشور نیاز به امنیت اطلاعات دارند. بنابراین کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند و مهارت‌های لازم و کافی را دارند می‌توانند در عناوین شغلی مرتبط با امنیت اطلاعات مشغول به کار شوند. بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و ارائه‌دهندگان خدمات بورسی و ارزی هم به دلیل حساسیت بالای کارشان به امنیت قدرتمند در شبکه و زیرساخت خود نیاز دارند. بنابراین طیف گسترده‌ای کسب‌و‌کارها هستند که می‌توانند گزینه‌های شغلی خوبی برای فارغ‌التحصیلان این گرایش باشند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است