Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان آذربایجان شرقی تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت  اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاغل کم خطر از 23 فروردین در  شهرستان مراغه بازگشایی می‌شود

حمید شکری در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان مراغه اظهار داشت: فعالیت کسب و کارهای کم‌خطر با رعایت پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی از 23 فروردین ماه جاری از سرگرفته می‌شود.

وی افزود: کسب و کارهای پرخطر از قبیل ورزشگاه، استخر، باشگاه‌های خصوصی و دولتی، کافه سراهای سنتی و قلیان سراها همچنان تعطیل است و نظارت دستگاه‌های متولی بر فعالیت اصناف همچنان ادامه خواهد داشت.

فرماندار ویژه  شهرستان مراغه در ادامه خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی نیز ملزم به رعایت تمامی موارد بهداشتی و توصیه‌ها هستند و در صورت عدم رعایت برخورد خواهد شد.

شکری یادآور شد: تجمع در تمامی امامزاده‌ها، مساجد، اماکن مذهبی و پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع بوده و کنترل این اماکن طبق دستورالعمل‌های ویژه‌ای خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه ادامه داد: همچنین از 23 فروردین ماه فعالیت ادارات شهرستان با دوم سوم کارکنان و از ساعت هفت و نیم تا 13.30 خواهد بود.

راه اندازی سامانه ضد عفونی در ورودی میدان میوه و تره بار تبریز

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از نصب و راه‌اندازی سامانه شستشو و ضد عفونی در ورودی میدان بزرگ میوه و تره بار خبر داد.

ابراهیم محمدی اظهار داشت: این سامانه جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و ضدعفونی خودروهای ورودی به میدان بزرگ میوه و تره‌بار تبریز نصب و راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص سامانه شستشو و ضدعفونی نصب شده در میدان، گفت: این سامانه در آینده‌ای نزدیک مجهز به مولد ازن خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز ابراز کرد: برای اولین بار در سطح کشور از این نوع ضدعفونی در میدان بزرگ میوه و تره‌بار تبریز جهت شستشو و ضدعفونی خودروها استفاده می‌شود که قدرت ضدعفونی بسیار بالایی در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها دارد و برای محصولات کشاورزی کاملاً بی‌ضرر است.

لزوم توجه رسانه‌ها به ضعف‌های خود در بحران کرونا/ درسهایی که کرونا به رسانه‌ها داد"کرونا" درسی برای ورود به مقاطع سخت آخرالزمان/ به نیاز مردم در فهم التهابات آخرالزمانی پاسخ دهیمبسیجیان تا شکست کرونا از پا نمی‌نشینند / تداوم حضور لشکر 84 خرم‌آباد در جبهه مقابله با کرونا+تصاویر

وی افزود: تاکنون تمهیدات ویژه‌ای از قبیل شستشو و ضدعفونی میدان به صورت مستمر، غربالگری، توزیع پروتکل‌های بهداشتی بین مغازه‌داران، توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی توسط ماموران بهداشت، ملزم کردن مغازه‌دارن به استفاده از دستکش و ماسک و نصب بنرهای رعایت نکات بهداشتی در این میدان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز در پایان عنوان کرد: تمام تلاش خود را جهت دور نگه‌ داشتن میدان بزرگ میوه و تره‌بار، سبزه میدان و همچنین تمام غرف تحت نظارت سازمان از ویروس کرونا خواهیم کرد.

ارسال دومین محموله بهداشتی باشگاه تراکتور

با هماهنگی‌های انجام شده توسط معاونت فرهنگی و در راستای رسالت اجتماعی باشگاه تراکتور، این بسته‌های بهداشتی که شامل وسایل ضدعفونی کننده (ماسک، دستکش و مواد شوینده) جهت مقابله با ویروس کرونا هست، توسط شرکت‌های "توانگران سهند" و "مس سهند آذران" به روستاهای کور ملأ (تیکمه داش)، قاضی کندی و باشماق (هشترود) آماده ارسال شده است.

پیش از این نیز شرکت "توانگران سهند" چنین بسته‌هایی را به روستاهای آوان و آستامال ارسال کرده بود.

توزیع 110 بسته مواد غذایی و ضد عفونی در تبریز

هیئت رزمندگان اسلام استان  آذربایجان شرقی 110 بسته مواد غذایی و ضدعفونی کننده بین قشرهای نیازمند تبریز توزیع کرد.

 ارزش این بسته‌های اهدایی که به مناسبت میلاد مهدی موعود (عج) توزیع شد 230 میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین واحد خواهران پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام استان نیز روزانه 600 عدد ماسک را تولید و پس از ایزوله کردن به صورت رایگان بین مردم پخش می‌کند.

خسارت کرونا به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی

محمد محمدپور اظهار داشت: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کارهای هنری چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می‌کردند، در بحران به سر می‌برند.

وی ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد هنری مشکل اجاره و تعهد به هنرآموزان خود را دارند؛ حوزه نشر و مطبوعات با مشکل مواجه شده و به خصوص مطبوعات مکتوب اجازه انتشار ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: همه بخش‌های فرهنگی آذربایجان شرقی از جمله چاپ، نشر، حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند؛ مؤسسات فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی فعالیت نمی‌کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده است و در کنار آن، هزینه‌های اجاره و تعهدات نسبت به طرف‌های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب‌های زیادی را به بدنه فرهنگ استان وارد کرده است.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در راستای جبران خسارت‌های وارده، در حال جمع بندی و برآورد خسارات وارده به بخش‌های فرهنگی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: هنرمندان در خانه نیز با تولیدات هنری و فعالیت در فضای مجازی تا حدودی کمبودها را جبران می‌کنند؛ مسابقات و جشنواره‌های مختلف هنری برگزار می‌شود و دولت نیز تسهیلات حمایتی برای این بخش درنظر گرفته است.

محمدپور در پایان گفت: با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سعی می‌شود تا خسارات وارده به هنرمندان تا حدودی جبران شود و هنرمندان با توجه به شرایط پیش آمده از این دوره گذری عبور کنند.

انتهای پیام/115/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میدان بزرگ میوه و تره بار فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی شهرستان مراغه شستشو و ضد ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز