Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@14:44:34 GMT

حمایت از واحدهای گردشگری برای جلوگیری از تعدیل نیرو

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۶۲۹

حمایت از واحدهای گردشگری برای جلوگیری از تعدیل نیرو

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «تلاش می‌کنیم فعالان گردشگری با حمایت‌های لازم زیان‌های ناشی از کرونا را تحمل کنند و ورشکسته نشوند.»

به گزارش خبرنگار پول نیوز، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبعیت از شعار «در خانه ‌بمانیم» میزان سفرها در نوروز ۹۹ به‌طور چشمگیری کاهش یافت، به‌گونه‌ای‌که تنها ۱۱ درصد از خانوارهای تهرانی به مسافرت رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این کاهش سفر موجب شده بخش‌های مختلفی از بازار گردشگری ایران تغییرات منفی درآمد و گردش مالی ناشی از رکود سنگین و قابل‌توجهی را تجربه کنند که موجب بروز زیان اقتصادی آنها شده است.
اغلب دفاتری که در کشور تورهای مسافرتی برگزار می‌کردند با شیوع ویروس کرونا در کشور و کاهش سفرها از سوی گردشگران داخلی و خارجی قادر به پرداخت هزینه‌های ثابت دفاتر خود نبوده و درحال‌حاضر نیز به شدت مقروض شده‌اند.  این دفاتر تورگردان به علت نامناسب بودن وضعیت مالی، اقدام به تعدیل نیروی کار خود کرده‌اند زیرا نه تنها توان پرداخت حقوق آنها را ندارند بلکه حتی توان پرداخت هزینه بیمه کارکنان را که به عهده کارفرماست را نیز ندارند.
علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در اینباره با اشاره به هزینه‌های فعالان گردشگری در آستانه نوروز برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: «تلاش می‌کنیم با حمایت‌های لازم واحدهای گردشگری تعدیل نیرو نداشته باشند و زیان‌های ناشی از کرونا را تحمل کنند و این دوره را پشت سر بگذارند.»   وی اظهار داشت: «دولت در سال 1398 سال سختی را به لحاظ منابع مالی به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا سپری کرد، ولی با تدبیر دولتمردان این منابع مالی مهیا شد و گزارش طرح‌ها و پروژه‌هایی که ارائه شد نیز حاکی است که اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه فروش نفت هم به‌دلیل شیوع کرونا و هم اعمال تحریم‌ها با مشکل مواجه شده است، تصریح کرد: «بخش دیگری از درآمدهای دولت که قرار بود در سال 99 از طریق مالیات محقق شود نیز با شیوع این بیماری سخت شده است.»
مونسان با اشاره به مشکلات جدی کشورهای پیشرفته دنیا در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: «بسیاری از کشورها حتی در تامین اقلام بهداشتی و غذایی دچار مشکل شدند ولی خوشبختانه با زحماتی که در کشور کشیده شد هیچ مشکلی در تامین مایحتاج ضروری مردم نداریم.»
او با تاکید بر این‌که تحریم‌های ظالمانه نتوانسته ظرفیت تولید کشور را متوقف کند افزود: «دولت در شرایط تحریم و با کمترین میزان کمک‌های خارجی با کرونا مقابله می کند و خوشحالیم که روی پای خودمان ایستاده‌ایم.»
وزیر گردشگری با تاکید دوباره بر اثرات مخرب اقتصادی ویروس کرونا در جهان تصریح کرد: «شیوع کرونا گردشگری را در جهان به نقطه صفر رسانده و قرنطینه‌ها یعنی عدم سفر.»
مونسان با اشاره به تحت فشار بودن دولت از نظر منابع مالی در وضعیت کنونی گفت: «در همین شرایط دولت 75هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 12درصد را به واحدهای اقتصادی اختصاص داده تا آنها بتوانند از این شرایط سخت عبور کنند و ورشکسته نشوند.»
حمایت از واحدهای گردشگری
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به جبران هزینه های فعالان گردشگری افزود: «پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری برای راه افتادن مجدد گردشگری زمان بر است ولی ما تلاش می‌کنیم با تحریک بازار پس از کرونا گردشگری داخلی کشور را راه بیندازیم.»
او در پایان خاطر نشان کرد: «سال 98 با وجود تحریم و سختی‌ها نشان داد که ظرفیت های صنعتی کشور رشد کرده و در هیچ جای کشور متوقف نشده و به یاری خدا سال 99 را با توجه به "جهش تولید" که به‌عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است به پیش ببریم.»

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونا گردشگری تسهیلات فعالان گردشگری گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

شرکت انرژی آرامکوی عربستان یک قرارداد اسپانسری با فیفا تا ۲۰۲۷ امضا کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت انرژی آرامکوی عربستان یک قرارداد اسپانسری با فیفا تا 2027 امضا کرده است. شرکت آرامکو با این قرارداد جدید یک شریک جهانی بزرگ برای فیفا خواهد بود و حق حمایت مالی آن را برای جام جهانی 2026 و جام جهانی زنان 2027 خواهد داشت.
امین ناصر رئیس آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما از طریق این قرارداد با فیفا  نسبت به توسعه فوتبال و استفاده از قدرت ورزش برای تاثیرگذاری در سرتاسر دنیا متعهد می‌شویم».

احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیاعربستان همچنان نفت خود را از طریق دریای سرخ صادر می‌کند

وی اضافه کرد:«ارتباط فعلی ما با تیم فوتبال القادسیه عربستان و حمایت ما از تیم گلف زنان نشان می‌دهد این شراکت‌ها فرصت‌هایی برای تاثیرگذاری مثبت بر جامعه و ارتقای آن ایجاد می‌کند».
این قرارداد اسپانسری پس از آن امضا شد که عربستان حق میزبانی برای جام جهانی مردان در 2034 را به دست آورد.
ارزش مالی این قرارداد هنوز مشخص نیست اما احتمالاً این گران‌ترین حمایت مالی برای فیفا از نظر متوسط ارزش سالانه خواهد بود.
امین ناصر همچنین گفت آرامکو قصد دارد با فیفا جهت تشویق خلاقیت و شناسایی فرصت‌هایی برای استفاده از تخصص و فناوری‌های این شرکت در برگزاری رویدادهای فوتبالی در سراسر جهان همکاری کند.
انتهای پیام/49

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند