Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@11:36:25 GMT

ارائه خدمات به بیماران کرونا مستلزم دریافت اعتبار نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۷۵۴

ارائه خدمات به بیماران کرونا مستلزم دریافت اعتبار نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی، با اشاره به اینکه کاهش تردد مردم استان و جلوگیری از افزایش میزان ابتلاء افراد به بیماری کرونا مورد توجه مسئولان کشوری می‌باشد بر اساس تمهیدات به عمل آمده از سوی سازمان بیمه سلامت ایران مقرر شد دفترچه بیمه تمامی گروه‌ها شامل کارکنان دولت، بازنشستگان، روستاییان، طلاب، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دانشجویان، مددجویان بهزیستی و بیمه رایگان تا اول تیرماه سال ۹۹ تمدید شده و تنها بیمه شدگان صندوق ایرانیان هستند که علاوه بر امکان پرداخت سیستمی با توجه به تعداد محدود می‌توانند مراجعه حضوری هم داشته باشند و سیستم استحقاق سنجی که در بخش بستری از گذشته فعال بود نیز از نیمه دوم فروردین ماه در سراسر کشور برای بخش سرپایی در حوزه خصوصی و دولتی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: خوشبختانه از طریق این سیستم پزشکان می‌توانند مبنی بر استعلامی که صورت می‌گیرد بدون مراجعه به تاریخ دفترچه، احراز هویت فرد، اعتبار دفترچه و رفع همپوشانی را انجام دهند.

حسینی افزود: حدود یکسال است که پوشش بیمه درروی تخت بیمارستان متوقف شده اما با توجه به اینکه بیماران کرونایی اورژانسی به حساب می آیند، تمامی افراد مشکوک به بیماری کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، بلافاصله بیمه شده و طی هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارزیابی وسع ظرف یک روزه انجام شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران اظهار داشت: در هیچ شرایطی ارائه خدمات به بیماران معطوف به دریافت اعتبار نمی‌باشد و هیچ مشکلی برای مردم در این خصوص وجود ندارد؛ داروهایی که در پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای بیماران کرونایی اعلام شده است تعدادی از گذشته تحت حمایت بیمه سلامت بوده و تعدادی هم پس از ابلاغ تحت و پوشش قرار گرفته است همچنین خدمات، آزمایشگاهی، تصویر برداری و اقدامات پاراکلینیکی برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و ۹۰ درصد هزینه‌های آنها توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

وی در پایان از رفع برخی محدودیت‌ها مثل رعایت فاصله ۶ ماه بین انجام دو سی تی اسکن و شرط تخصص سی تی اسکن ریه که بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اعمال شده بود برای بیماران کرونایی خبر داد.

کد خبر 4896309

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد حسینی وزارت بهداشت حسینی ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور علیرضا زالی سعید نمکی شیوع کرونا سخنگوی وزارت بهداشت کووید 19 بیمارستان مسیح دانشوری طب سنتی انجمن رادیولوژي ایران سازمان نظام پزشکی چاقی بیماران کرونایی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص