Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@18:23:26 GMT

همکار جدید ناسا در رساندن تجهیزات به ماه انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۷۷۸

همکار جدید ناسا در رساندن تجهیزات به ماه انتخاب شد

ناسا یک شرکت جدید را برای رساندن تجهیزات مورد نظر خود به ماه انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، ناسا یک شرکت جدید را از فهرست شرکت‌های برنامه موسوم به "خدمات بارگذاری قمری تجاری" (CLPS) انتخاب کرده است تا تجهیزات مورد نظر این آژانس فضایی را به ماه برساند. بدین ترتیب، شرکت آمریکایی موسوم به "سیستم‌های فضایی ماستن" (Masten Space Systems) از سوی ناسا ماموریت دارد تا با مفید مورد نظر از جمله تجهیزات فناوری و غیرعلمی را در سال ۲۰۲۲ به قطب جنوب قمری انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماستن، چهارمین شریکی است که در برنامه بلندمدت CLPS مشارکت می‌کند. سه شرکت دیگر، شرکت‌های "استروبوتیک تکنولوژی" (Astrobotic Technology)، "اینتویتیو ماشینز" (Intuitive Machines) و "اوربیت بیاند" (Orbit Beyond) هستند.

قرارداد ماستن مانند بقیه شرکت‌ها، بخشی از پروژه "آرتمیس" (Artemis) ناسا است که قصد دارد انسان را به سطح ماه بازگرداند و نهایتا نیز او را روی سطح مریخ و شاید فراتر از آن فرود بیاورد. ناسا در این پروژه‌، بر شرکایی مانند ماستن تمرکز کرده تا ماموریت‌های ماه و مریخ امکان‌پذیر شوند.

قرارداد ماستن که با مبلغ ۷۵.۹ میلیون دلار منعقد شده است، بر رساندن محموله‌های به خصوصی تمرکز دارد که باید به فرودگر مخصوص این شرکت روی ماه فرود بیایند و حداقل تا ۱۲ روز پس از فرود اجرایی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا پروژه آرتمیس ماه مريخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ریحانه اخلاقی کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه تهران با حضور در خبرگزاری مهر در خصوص این مرحله از انتخابات، گفت: از عزیزانی که در دور اول انتخابات به این جمع‌بندی نرسیدند که در آن شرکت کنند، می‌خواهم که حتماً در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم این کشور متعلق به ماست و ما وظیفه داریم در انتخاب آینده و سرنوشت کشورمان شرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در عین حال که می‌دانم که مردم گلایه‌مندی و ناراحتی‌هایی دارند، زیرا مشکلات وجود دارد اما با عدم شرکت در انتخابات هیچکدام از مشکلاتمان حل نخواهد شد، زیرا برای حل مشکلات پیشنهاد می‌کنم که مردم در انتخابات شرکت کنند و افرادی که بر اساس شاخص‌های انقلاب وجود دارند را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند و پس از آن از آنها مطالبه‌گر باشید.

وی‌ادامه داد: موضوع مطالبه‌گر بودن مردم از مسؤولین بسیار مهم است که باید پیگیر آن باشند.

اخلاقی با اشاره به دور اول انتخابات اذعان کرد: باید گفت نیمه راه را آمده‌ایم و باید تا همین جا از مردمی که در مرحله اول انتخاب با شرکت کردن تشکر کنیم. مردمی که علی رغم وجود همه مشکلات و گلایه‌بندی‌ها پای کار آمده‌اند و در انتخابات شرکت کردند.

اخلاقی اذعان کرد: در خصوص تهران باید بگویم که ۱۴ نفر به دور در دور اول به مجلس راه یافتند و ۱۶ نفر باقی مانده است که امیدوارم با همان پرشوری که در مرحله اول برگزار شد مرحله دوم نیز برگزار شود. زیرا بحث مشارکت مسئله بسیار مهمی است. هرچند بحث رقابت با حضور فهرست‌های متعدد وجود دارد و البته موضوع امنیت و سلامت توسط سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر در حال انجام است و این چهار اصلی هست که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند.

کد خبر 6098337

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم