Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم استان آذربایجان شرقی میلاد منجی عالم بشریت را امسال با زمزمه «یا مهدی ادرکنی» با حال و هوایی متفاوت برگزار کردند. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، هر سال در نیمه شعبان، از هر خیابانی صدای نورافشانی و نوای  شادی مردم به گوش می‌رسید و منتظران ظهور در هر گوشه و کنار ایستگاهی برپا کرده بودند و بین مردم شربت و شیرینی توزیع می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال به خاطر سایه افکندن بیماری کرونا بر شهرها جشن‌های نیمه شعبان را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرد،از توزیع شربت و شیرینی خبری نیست ، خیابان‌ها همانند سال‌های گذشته چراغانی نشد.

پویش‌ها در فضای مجازی

به میمنت ولادت فرخنده منجی عالم بشریت حضرت قائم آل محمد (عج) از عصر روز گذشته، شبکه‌های مجازی اعم از اینستاگرام و تلگرام مملو از عطر مهدوی بود و بسیاری از جوانان، جشن‌های مجازی را در این شبکه‌ها کلید زدند.

امروز نیز مردم استان آذربایجان شرقی با ارسال ویدئوها، تصاویر و متون تولیدشده برای همدیگر، سالروز میلاد مهدی موعود را به هم تبریک می‌گویند، هرچند در بخش زیادی از این تبریک‌های مجازی هم ضمن یادآوری محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، بر ریشه‌کنی این بیماری با عنایت ویژه حضرت ولی عصر (عج) تاکید شده است.

مردم استان آذربایجان شرقی بدون حضور فیزیکی در مساجد به دلیل شیوع کرونا نشان دادند که قلب و دلشان همراه با منجی عالم بشریت است منجی که آمدنش دل همه منتظران را شاد خواهد کرد.

تشریح برنامه‌های نیمه شعبان

حجت الاسلام رسول برگی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هرساله شهر تبریز با آذین بندی مردم به استقبال جشن نیمه شعبان می‌رفت، جشن، شیرینی خورانی، مداحی و تجمع در حسینیه و مساجد وجود داشت اما امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، این اتفاقات رخ نخواهد داد.

وی افزود: شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکنون سعی داشته تا جشن نیمه شعبان به صورت مردمی برگزار شود اما امسال بر اساس تصویب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، مقرر شده تا اقداماتی به جهت یادآوری شب و روز نیمه شعبان انجام گیرد.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه خطر نشان کرد: در این ایام پاتوق‌های گروه سرود سیار در شهر فعال خواهند بود و با گذر از محل‌های مختلف شهر، سرود می‌خوانند که در این راستا از مردم خواهش می‌کنیم تا از تجمع در مقابل مجتمع‌های مسکونی و منازل خود خودداری کنند.

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) به مناسبت نیمه شعبان+عکسجشن عید نیمه شعبان در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد به‌روایت تصاویرپخش ویژه ‌برنامه‌های نیمه شعبان از صداوسیمای مرکز گلستان

حجت الاسلام برگی با اشاره به فعالیت گروه جهادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ضدعفونی سه شیفته سطح شهر، اظهار کرد: در روزهای یاد شده قرار است تا گروه جهادی پس از گذر گروه سرود از مجتمع‌های مسکونی، به ضدعفونی محل بپردازند.

وی افزود: ماسک‌هایی که توسط کارگاه صلواتی تولید می‌شود در نیمه شعبان در سطح استان پخش خواهد شد؛ اقلام غذایی که با کمک خیران تهیه شده است نیز به مناسب نیمه شعبان توزیع می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: تعدادی نانوایی نیز در تبریز به صورت رایگان و صلواتی نان توزیع می‌کنند تا همگی سهمی از سفره امام زمان (عج) ببریم اما به شرط آن که در مقابل نانوایی‌ها تجمع نباشد.

فعالیت اکیپ‌های صوتی سیار برای گرامیداشت نیمه شعبان در تبریز

سعید حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌ها و شرایط خاص ناشی از ویروس کرونا، امسال شرایط مساعدی برای برپایی جشن‌های اعیاد شعبانیه وجود ندارد و اعیاد شعبانیه امسال غریبانه سپری شد که سعی داریم در نیمه شعبان این غربت شکسته شود.

وی با اشاره به بازتاب مثبت راه اندازی اکیپ‌های سیار صوتی در سطح شهر، ادامه داد: در نیمه شعبان این اکیپ‌های اطلاع رسانی، برنامه‌های متنوعی همچون پخش سرودهای شاد در سطح شهر اجرا می‌کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به دیگر برنامه‌های گرامیداشت این جشن بزرگ تصریح کرد: اجرای برنامه وسیع نورافشانی در ساعت 21  نیمه شعبان از دیگر این برنامه‌ها خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز تصریح کرد: شهروندان عزیز می‌توانند از خانه‌های خود شاهد این نورافشانی باشند چرا که وسعت این برنامه به اندازه‌ای خواهد بود که از هر نقطه شهر قابل رویت است.

انتهای پیام/115/ ع

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی شورای هماهنگی نیمه شعبان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد

مهدی دهرویه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخابات ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه گنبد کاووس به مرحله دوم کشیده شد.

وی افزود: مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گنبد کاووس در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود.

فرماندار گنبد کاووس با اشاره به اینکه تعداد شعب اخذ رای در مرحله نخست با ۲۰ درصد افزایش مشغول به فعالیت شد، گفت: برای این دوره از انتخابات ۲۳۰ شعب در شهرستان گنبد کاووس فعال خواهد شد که از این تعداد ۲۰۳ شعبه برای شهر گنبد و بخش مرکزی و ۲۷ شعبه برای داشلی برون در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: از این تعداد ۱۰۱ شعبه مربوط به حوزه شهری و ۱۲۹ شعبه مربوط به حوزه روستایی است.

دهرویه از فعالیت ۶۲ شعبه به صورت سیار و ۱۶۸ شعبه به صورت ثابت در روز انتخابات ۲۱ اردیبهشت در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

وی افزود: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

از دوازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس ۶ مرحله انتخابات به دور دوم کشیده شد.

کد خبر 6092638

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی