Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه قلاده توله روباه سرگردان در شهرستان بهارستان ازسوی آتش نشانی به محیط زیست تحویل داده شد و در فیروزکوه هم یک پرستوی دریایی به دامن طبیعت بازگشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیدا اکار رییس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: روز گذشته ماموران آتش نشانی گلستان پس از زنده گیری و نجات سه قلاده توله روباه سرگردان، این حیوانات را به این اداره تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به کوچک و ضعیف بودن این توله ها و عدم قابلیت محافظت از خود، امکان رهاسازی آنها در طبیعت میسر نبوده و این گونه ها جهت انجام اقدامات کنترلی و نگهداری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.

بر اساس این گزارش فرشاد فیروزنیا رییس اداره محیط زیست فیروزکوه نیز درخصوص رهاسازی یک پرنده در حوزه این شهرستان به روابط عمومی محیط زیست استان تهران گفت: در پی بارشهای روزهای گذشته و کاهش دمای هوا، یک قطعه پرستوی دریایی در حاشیه شهرستان که قادر به پرواز نبوده توسط شهروند دوستدار محیط زیست زنده گیری و به این اداره تحویل داده شد.

وی ضمن قدردانی از اقدام شایسته این شهروند فیروزکوهی، افزود: پس از بررسی وضعیت جسمی این پرنده و اطمینان از سلامت کامل آن، پرنده مذکور در زیستگاه های طبیعی شهرستان و در اطراف سد نمرود رها سازی شد.

به گفته فیروزنیا این پرنده تقریبا همیشه در دریا به سر برده و به صورت گروه های بزرگ در سواحل شنی، ماسه ای و جزایر سنگی و گاهی نیز درساحل آب های داخلی آشیانه می سازد.

براساس این گزارش و اعلام یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران نیز درچند روز گذشته و در حوزه استحفاظی شهر تهران

یک سنجاب، دو عدد لاکپشت، یک پرنده خروس کولی دشتی در معرض خطر انقراض و دوقطعه حواصیل آسیب دیده بر اساس شلیک اسلحه، بر اساس گزارشات مردمی در مکان های مختلف زنده گیری یا کشف شده و برای تیمار و نگهداری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان انتقال یافتند.

محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیوانات سرگردان و یا آسیب دیده بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مربوطه و یا سامانه ١٥٤٠ محیط زیست اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرنده کلینیک پردیسان توله روباه زیستگاه پرندگان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم