Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم آمریکا در حالی که از وضعیت رسیدگی دولت کشورشان به بحران کرونا ناراضی هستند، در اروپا نخست‌وزیر ایتالیا از تسهیل شرایط رفت و آمد در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از 1.5 میلیون نفر فراتر رفت. طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، تعداد مبتلایان به این بیماری به 1 میلیون و 521 هزار و 114 نفر و قربانیان به 88 هزار و 565 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

جلسه ویدئوکنفرانسی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی شیوع کرونا

آمریکا

آمریکا از نظر تعداد افراد مبتلا در جهان پیشتاز و بیش از 430 هزار آلوده و 14 هزار و 797 مورد مرگ و میر ثبت کرده است.

وب‌سايت دانشگاه منموث گزارش کرد، نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۴‌ درصد از شهروندان آمریکا بر این باورند که حکومت فدرال اقدامات کافی برای مهار و کنترل ویروس کرونا انجام نداده است.

در نظرسنجی انجام شده دانشگاه منموث در ماه مارس (اسفند- فروردین) ۴۵‌درصد از پاسخ دهندگان اقدامات دولت آمریکا را برای مهار کرونا ناکافی می‌دانستند که با گذشت یک ماه درصد افراد ناراضی افزایش یافته است. همچنین درصد کسانی که اقدامات دولت آمریکا را برای مهار و کنترل ویروس کرونا کافی می‌دانستند از ۴۷ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته است.

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور‌ برزیل با وجود توصیه‌های وزارت بهداشت دولت خودش از مردم خواست به سر کارشان بازگردند. وی برخلاف گذشته، این‌بار خطر ویروس را دست‌کم نگرفت، اما همچنان معتقد بود که پیامدهای تدابیر سخت مقابله با ویروس کرونا می‌تواند به اندازه خود بیماری زیان‌بار باشد. 

اروپا

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا گفت تا پایان ماه جاری میلادی می‌توان قوانین منع رفت و آمد را که به خاطر شیوع کرونا وضع شده بود، رفع کرد. او گفت کاهش محدودیت‌ها به مرور انجام خواهد شد. ایتالیا با بیش از ۱۳۹ هزار مبتلا و بیش از ۱۷ هزار مرگ، بحرانی‌ترین کانون شیوع ‌ «کووید-۱۹» در جهان است.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا

نخست‌وزیر ایتالیا با انتقاد از رویکرد برخی کشورهای اروپایی در مواجهه با کرونا در زمینه فروپاشی اتحادیه اروپا پس از این بحران هشدار داد و گفت: اگر اروپا به رکود فرو رود، کشورهایی مانند آلمان هیچ مزیتی ندارند. اقتصادهایمان آزمایش شده است و ما بزرگترین ضعف را از زمان جنگ داریم. باید ابزارهای مالی و پاسخگویی را توسعه دهیم، نمی‌خواهیم که آلمان و هلند بدهی‌های ما را بپردازند. 

در اروپا بیشترین تعداد بیماران در اسپانیا با 148 هزار و 220 مورد تأیید شده و 14 هزار 792 فوتی است.

در فرانسه 112 هزار 950 مورد ابتلا و 10 هزار 869 مورد فوتی، انگلیس 61 هزار و 471 مورد ابتلا و 7 هزار 110 مورد فوتی، بلژیک 23 هزار 403 مورد ابتلا و 2 هزار و 240 مورد فوتی، سوئیس 23 هزار 248 مورد ابتلا با 895 کشته، هلند نیز با 20 هزار و 678 مورد آلودگی و 2 هزار و 255 مورد فوتی ثبت شده است.

با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اروپا «هانس کلوگ»، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی هشدار داد زمان کاهش محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با گسترش این بیماری فرا نرسیده است.

در دو روز گذشته آمار قربانیان مبتلا به کرونا در اسپانیا افزایش یافته است، هر چند روند کاهش ابتلا به بیماری همچنان رو به کاهش بوده است.

غرب آسیا

روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد تعداد اعضای خاندان سلطنتی عربستان که احتمالا به کرونا مبتلا شده‌اند، به ۱۵۰ نفر می‌رسد.

شمار قربانیان کرونا در ترکیه به 812 نفر رسید و این در حالی است که بیش از ۳۲ هزار نفر در این کشور به ویروس «کووید-19» مبتلا شده‌اند. 

وزارت بهداشت ترکیه شب گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 87 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و شمار قربانیان این بیماری در کشور به 812 نفر افزایش یافت. همچنین در یک روز اخیر 4 هزار و 117 مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و شمار مبتلایان به 38 هزار و 226 نفر افزایش یافت.

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو گفت: سوریه از وزارت بهداشت روسیه خواسته است تجهیزات لازم برای تشخیص ویروس کرونا و همچنین لباس‌های محافظ و تجهیزات آزمایشگاهی و معاینه و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای کمک به مردم سوریه با هدف مقابله با بیماری کرونا را در اختیار این کشور قرار دهد.

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو

پیش‌تر وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای از اتحادیه اروپا خواسته بود تا فوری تحریم‌های یک‌جانبه را علیه این کشور لغو کند. 

در سوریه تعداد ۱۹ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا ثبت شده است که دو مورد از آنها فوت کرده و سه بیمار هم بهبود یافته‌اند.

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در عراق یک‌هزار و 202 نفر و فوتی‌ها 69 نفر ثبت شده است. 

آسیا

در چین 63 مورد جدید از ابتلا به کرونا ویروس ثبت شده که 61 مورد از این افراد در خارج از کشور و فقط دو مورد در داخل کشور استان گوانگ دونگ به ثبت رسیده است. مجموع افراد مبتلا از 1 میلیون و 520 هزار نفر فراتر رفته و تعداد افراد فوت شده 88 هزار و 565 نفر است. 

آفریقا

به دستور رئيس‌جمهور آفریقای جنوبی، «استلا آبراهامز» وزیر ارتباطات این کشور به مدت دو ماه از انجام تکالیف قانونی خود منع  شد. این حکم تعلیق پس از این صادر شد که  وزیر ارتباطات آفریقای جنوبی قانون قرنطینه را نقض کرد. 

در آفریقای جنوبی بیش از یک‌هزار و 850 مورد  ابتلا و 18 مورد فوتی به دلیل کرونا گزارش شده است .

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا ایتالیا کرونا جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا ویروس کرونا مورد ابتلا مورد فوتی ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است