Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس‌شناسی کهگیلویه و بویراحمد بعد از چندین روز فعالیت آزمایشی امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ظهر امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، فرمانده سپاه فتح، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران استانی آزمایشگاه تشخیص مولکولی و آزمایشگاه مرجع  تشخیص ویروس کرونا در یاسوج مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در مراسم بهره برداری از این طرح مهم بهداشتی و درمانی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) این طرح را عیدی خوبی برای مردم استان دانست و گفت: این آزمایشگاه از نیازهای ضروری و مهم استان بوده است.

حسین کلانتری با بیان اینکه در مواقع بحران باید استراتژی بحران داشت و بتوان از تهدیدات فرصت ساخت، افزود: در فاز نخست این طرح مهم بهداشتی 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در تلاشیم در فازهای بعدی این آزمایشگاه با امکانات روز مجهز شود.

آمارهای امیدوارکننده از وضعیت شیوع ویروس کرونا در اسپانیا‌سایه سنگین کرونا بر سر زندگی قشر ضعیف / دستان یاری‌گری که در هر شرایط به کمک می‌آیند + تصاویر ‌کرونا بساط دستفروشان مینابی را جمع کرد + تصاویر

وی راه اندازی این آزمایشگاه را یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اساسی دانست و افزود: با راه اندازه این آزمایشگاه مراجعات و ارسال نمونه آزمایشگاهی به سایر استان‌ها از جمله تهران و فارس کاهش می‌یابد و دیگر نیازی نیست نمونه‌ها به سایر استان‌ها ارسال شود و زمان تشخیص ویروس به طول انجامد.

کلانتری ادامه داد: در این ایام دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی کارتابل و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوبی راه اندازی شده و باید تلاش کنیم که سایر نیازمندی‌ها و کمبودهای احتمالی در این حوزه نیز به سرعت مرتفع شود.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه با حمایت و پیگیری استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در مساحتی افزون‌بر 120 متر مربع با تهیه امکانات و تجهیزات ایمنی شامل، هودهای بیولوژیک، لامپ uv، اتوکلاو و وسایل حفاظتی شخصی مجهز شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: فراهم نمودن تجهیزات لازم برای تشخیص بیماری‌های ویروس شناسی از روش (realtimePCR ) انجام  می‌شود و نتایج نمونه ها در فاصله زمانی 12 تا 18 ساعت آماده و اعلام شود.

پرویز یزدان‌پناه یادآور شد: 50 آزمایش برای تشخیص کرونا به این آزمایشگاه داده شد که نتایج آن برای راستی آزمایی به انستیتو پاستور تهران ارسال و خوشبختانه وزارت بهداشت نیز صحت نتایج آزمایش ها را تایید کردند و روزانه تعداد 50 نمونه آزمایشگاهی پذیرش شده و در آینده نزدیک ظرفیت پذیرش به 100 نمونه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/542/ش

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری تشخیص ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد