Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@07:01:36 GMT

انتظارِ فرج؛ عمل است یا بی‌عملی؛ مسئله این است!

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۷۸۵

انتظارِ فرج؛ عمل است یا بی‌عملی؛ مسئله این است!

اساس و رکن مباحث مهدویت، مسئله «انتظار» است، واژه‌ای پرمفهوم، راهبردی و استراتژیک که متاسفانه آنگونه که باید و شاید به درستی تبیین نشده است و بعضا جامعه جوان ما از آن آگاهی لازم را ندارد.

محسن یوسفی- اساس و رکن مباحث مهدویت، مسئله «انتظار» است، واژه‌ای پرمفهوم، راهبردی و استراتژیک که متاسفانه آنگونه که باید و شاید به درستی تبیین نشده است و بعضا جامعه جوان ما از آن آگاهی لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشستن، سکون، دست رو دست گذاشتن، بی‌تفاوت بودن، قعود صرف و به زبان آوردن پیوسته واژه‌های تکراری آن چیزی است که ما از انتظار می‌دانیم در حالی که واقعا این برداشت نه انتظار است و نه مقدمه‌ای برای آن!

اگر عینک خود را عوض کنیم تا دیدمان قوی‌تر، جامع‌تر و دقیق‌تر شود، در‌می‌یابیم که انتظار معنای بسیار بزرگ و مقدسی را در دل خود جای داده است، حرکت، تلاش، پویایی، امید، نشاط، آمادگی، سعی و گام برداشتن را می‌توان واژه‌های مترادف «انتظار» دانست.

در روایت شریفه آمده است که انتظار فرج، برترین نوع از اعمال است و در روایت دیگر نیز انتظار فرج را برترین عبادت دانسته‌اند، بر اساس این دو روایت متواتر و قوی‌السند درمی‌یابیم که انتظار فرج یک عمل است، بی‌عملی نیست!

انسان باید برای ظهور تنها و یگانه منجی عالم بشریت دست به کار شود، آماده شود، تلاش و کوشش به خرج بدهد، آستین بالا بزند و جهاد کند که اگر اینگونه شد، او از منتظران یار است.

رهبر معظم انقلاب امروز در صحبت تلویزیونی به مناسبت نیمه شعبان در این رابطه فرمودند: در معارف ما انتظار فرج جایگاه بسیار مهمی دارد. در انتظار فرج امید و تحرک است و اقدام هم وجود دارد. انتظار فرج حضرت ولی عصر یک مصداق از فرج و امید است.

ایشان افزودند: انتظار به معنای دست رو دست گذاشتن نیست بلکه به معنای اقدام کردن است و باید انسان احساس کند که عاقبتی وجود دارد که باید برای آن تلاش کرد.

امام خامنه‌ای فرمودند: باید در راه ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم و خودسازی و دگرسازی کرد و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به جامعه مهدوی نزدیک کرد.

امید است که از منتظران واقعی تنها دارایی‌مان، امام زمان(عج) باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آگاهی مهدویت زبان انسان انتظار فرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز بعد از ظهر برگزار شد، با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، اظهار کرد: در قسمتی از این بیانیه آمده است که جز با تجربه خود یا دیگران نمی‌توان دانست، ما دیده‌ایم و شما خواهید دید، دهه‌های آینده دهه شماست، از انقلاب خود حراست کنید، برای برداشتن گام‌های استورار در آینده باید گذشته را درست رد کرد و از تجربه‌ها درس گرفت، وگرنه مورد تهدید آینده قرار خواهیم گرفت. 

بهرامی با بیان اینکه متنی که خواندم فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر امید و استمرار کارها بر پایه گذشته تاکید دارند. بر همین اساس با اعتماد سازمان ملی استعدادهای درخشان به آموزش و پرورش کشور بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه بر این شدیم تا نمایشگاه دستاوردهای استعدادهای درخشان را تشکیل دهیم. تاکنون باز خوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران خاطرنشان کرد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد