Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@07:14:57 GMT

مصطفی الکاظمی رسما نامزد تشکیل دولت جدید عراق شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۹۶۰

مصطفی الکاظمی رسما نامزد تشکیل دولت جدید عراق شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «عدنان الزرفی» نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق، دقایقی پیش از نخست وزیری انصراف داد.

خبرگزاری رسمی عراق در خبری فوری اعلام کرد که امروز (پنج‌شنبه - ۹ آوریل)، عدنان الزرفی سرانجام مجبور به انصراف از ماموریت خود در تشکیل کابینه جدید این کشور شد.

وی که در ۲۷ اسفند در سایه مخالفت شدید اغلب احزاب سیاسی شیعی، طی حکمی از سوی «برهم صالح» رئیس جمهور عراق مامور تشکیل کابینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الزرفی از رئیس فراکسیون «النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او از همان لحظه نخست با موجی از مخالفت‌های احزاب شیعه و فراکسیون بزرگتر پارلمان عراق و تظاهرات‌کنندگان عراقی همراه شد.

او از زمان مکلف شدن  طبق قانون ۳۰ روز مهلت داشت تا کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند، موفقیت الزرفی در هاله‌ای از ابهام فرو رفت و بسیاری از کارشناسان، نخست‌وزیری او را از پیش‌شکست خورده می‌دانستند.

الزرفی، امروز طی نامه‌ای خطاب به مردم عراق ضمن انصراف از ماموریتی که برهم صالح به او برای تشکیل دولت جدید داده بود، گفت که تمام تلاش خود را در اجرای این ماموریت انجام داده است و گامهای متعددی در این راستا برداشت اما به منظور حفظ وحدت کشور و منافع عالی آن، از این پست کنار می‌رود..

وی افزود که عدم موفقیت او در تشکیل دولت به دلایل داخلی و خارجی، مانع وی نخواهد شد که از طریق جایگاهش در پارلمان کنونی، به مردم کشورش خدمت نکند.

عدنان الزرفی به طرفدارانش وعده داد که همچنان پیگیر موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام تا تکمیل پروژه ملی و ارتقای ارکان اقتصاد کشور به منظور بازسازی عراق باشد.

وی پس از اعلام رسمی انصراف از نخست‌وزیری طی یک کنفرانس خبری بار دیگر تکرار کرد که دلیل این شکست او در تشکیل کابینه به دلایل داخلی و خارجی بود.

الزرفی وجود هرگونه توافق مبنی بر اینکه در قبال انصراف، پست جدیدی در دولت عراق به او داده شود را تکذیب کرد و گفت که «مصطفی الکاظمی» راه دشواری در پیش دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق مصطفی الکاظمی عدنان الزرفی کابینه عراق وزیر مامور تشکیل کابینه عراق تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد