Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:53:04 GMT

رییس اورژانس خلخال: قارچ‌های وحشی کشنده است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۸۱۰۴

رییس اورژانس خلخال: قارچ‌های وحشی کشنده است

جواد فتحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مراجعه چند مسموم ناشی از مصرف قارچ‌های وحشی به بخش فوریت‌های پزشکی خلخال افزود: احتمال مسمومیت و مرگ درپی مصرف برخی  قارچ‌های موجود در طبیعت بسیار بالاست و سالانه افراد زیادی را روانه بیمارستان می‌کند.

وی با توصیه به مردم و تاکید بر اینکه مراقب قارچ‌های سمی روییده در طبیعت باشید، اظهارداشت: با رسیدن روزهای بهاری طبیعت‌گردی بیشتر می‌شود و یکی از خوراکی‌های دلخواه مردم قارچ‌های وحشی هستند که مصرف آنها موجب مسمومیت افراد و مرگ و میر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی با بیان اینکه همه قارچ‌های موجود در طبیعت خوراکی نیستند، گفت: خوردن چند لقمه از قارچ‌های سمی می‌تواند کبد، کلیه یا حتی مغز را از کار انداخته و حتی موجب مرگ شود.

وی بیان کرد: نمی‌توان از روی ظاهر قارچ یا مزه آن، وحشی، خوراکی و یا سمی بودن آن را تشخیص داد.

او علایم زودرس مسمومیت با قارچ را شامل تهوع و استفراغ، اسهال، شکم درد و تعریق  ذکر کرد و افزود: گاهی علایم مغزی مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج و یا بی‌قراری با این نشانه‌ها همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه ایـن علایم چهار تا ۲۴ ساعت بعد از خوردن قارچ ظاهر می‌شود، گفت: نشانه‌های دیررس شامل مسمومیت کبدی، کلیوی یا آسیب‌های مغزی است که ممکن است روزها یا هفته‌ها بعد ظاهر شود.

فتحی با بیان اینکه باید از مصرف قارچ‌های خودرو که در دل طبیعت ظاهر می‌شوند اجتناب کرد، اظهارداشت: پختن، آب‌پز یا کباب کردن قارچ‌های وحشی سمی بودن آنها را از بین نمی‌برد و تنها راه پیشگیری از مسمومیت با قارچ که پادزهر هم ندارد ، پرهیز از مصرف آن می‌باشد.

برچسب‌ها خلخال سازمان اورژانس کشور اردبیل قارچ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال سازمان اورژانس کشور اردبیل قارچ خلخال سازمان اورژانس کشور اردبیل قارچ قارچ های وحشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدجواد مرادیان اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی شیراز بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.

وی ادامه داد: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک نیز به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سم موجود در قارچ‌های خود رو با هیچ یک از روش‌های طبخ شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار