Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وزارت بهداشت، جلال الدین میرزای رزاز روز پنجشنبه درباره اهمیت تغذیه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا بیان کرد: به دلیل نوظهور بودن بیماری ناشی از ویروس کرونا، با استناد به مطالعات انجام شده در سایر بیماری‌های مشابه مانند سارس و مرس، دیده شده که ظرفیت سیستم تنفسی و سیستم ایمنی افراد حتی پس از گذشت یک سال به حالت عادی برنمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نقص در عملکرد کبد ممکن است مدت‌ها طول بکشد و مشکلات عصبی روانی ناشی از ابتلا به بیماری تا هفته‌ها پس از بهبود دیده شده که بر کیفیت زندگی افراد تاثیرگذار است.

این استاد دانشگاه افزود: سال‌هاست که اهمیت و نقش تغذیه در افزایش و توانایی عملکرد سیستم ایمنی در برابر آلودگی‌ها و عفونت‌هایی که سلامت انسان را تهدید می‌کنند، اثبات شده است. با برخورداری از الگوی غذایی سالم، علاوه بر پیشگیری و بهبود روند درمان، می‌توان در دوران بازتوانی، به تسریع فرایند بهبود، ترمیم سیستم ایمنی، ترمیم بافت‌های آسیب دیده با بازگشت به فیزیولوژی نرمال بدن و جلوگیری از ابتلای دوباره کمک کرد.

رییس انجمن تغذیه ایران درباره نحوه ارائه برنامه غذایی مناسب به بیماران، جمع آوری و ارزیابی وضعیت جسمی و تغذیه‌ای بیماری بر اساس اطلاعات فردی بیمار شامل سن، جنس، شغل، وضعیت تاهل و معیشت، بررسی دسترسی به مواد غذایی را ضروری دانست و گفت: باید به این داده‌ها، اطلاعاتی چون سوابق پزشکی، ارزیابی وضعیت تغذیه بیمار بهبود یافته، ارزیابی تن سنجی، ارزیابی بالینی و بررسی داروهای مصرفی برای جلوگیری از اثر تداخل غذا و دارو را هم اضافه کرد.

میرزای رزاز اظهار کرد: سوء‌تغذیه پس از درمان، به دلیل عدم آگاهی مراقبان بیمار در منزل می‌تواند موجب تضعیف مجدد سیستم ایمنی بیمار شود.

وی بیان کرد: این توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها بر اساس نخستین راهنمای بالینی تغذیه‌ای بیماران کرونا در کشور تهیه شده که انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران از جایگاه قانونی و رسالت سازمانی در خصوص تغذیه در ایام کرونا تا به امروز سه راهنمای بالینی را تدوین کرده و به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار سازمان جهانی بهداشت نیز قرار داده و کشورهای منطقه مدیترانه شرقی (کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا) بر اساس راهنمای بالینی ارسالی ایران به سازمان جهانی بهداشت در حال فعالیت هستند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند هنوز هیچ روش اختصاصی وجود ندارد که با تقویت سیستم ایمنی بتوان از ابتلای افراد، به‌ خصوص افراد مبتلا به دیابت، به ویروس کرونای جدید پیشگیری کرد. به طور کلی آرامش (کنترل استرس)، خواب کافی و تغذیه مناسب می‌تواند منجر به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن شوند.

مهدیه مدرسی متخصص تغذیه در این زمینه به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: از توصیه به مصرفه مکمل‌ها بدون نظر پزشک خودداری شود، زیرا مصرف دوزهای بالای ویتامین و مواد معدنی اثر محافظتی ثابت شده‌ای در پیشگیری از بیماری‌های عفونی ندارند.

تا ظهر چهارشنبه (دیروز) ۶۴۵۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۹۹۳ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۲۹۸۱۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

۲۳۵۲۳۱ کد خبر 1374771

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا دیابت ستاد ملی مقابله با کرونا داروی کرونا تغذیه سیستم ایمنی ویروس کرونا تغذیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!