Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام خمینی (ره) برای نخستین بار در سال ۶۲ و پس از دستگیری عوامل حزب توده، لقب "سربازان گمنام امام زمان (عج)" را به نیروهای اطلاعاتی کشور نسبت داد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات - اخبار سیاسی -

گروه تاریخ انقلاب خبرگزاری تسنیم - نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) در تقویم رسمی ایران به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای اطلاعاتی کشور هم شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین بار امام خمینی (ره) در تاریخ 14 اردیبهشت سال 62 نیروهای اطلاعاتی واحد اطلاعات سپاه را سربازان گمنام امام زمان (عج) نامید. آن زمان هنوز وزارت اطلاعات شکل نگرفته بود و واحد اطلاعات سپاه در کنار رکن 2 ارتش و دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری از جمله مجموعه‌های اطلاعاتی کشور بودند.

امام خمینی (ره) بعد از دستگیری عوامل حزب توده توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران، در پیامی عنوان فرمودند: «جوانان ارجمند و عزیز ما در جبهه‌های داخلی از عمق جنگل‌های وسیع تا بیغوله‌ها و پناهگاه‌های بزرگ منحرفان غافل از خدا، از دمکرات و کومله تا منافقین و فدایی خلق و حزب خلق به اصطلاح مسلمان تا حزب توده و سایر گروهک‌های کوچک و بزرگ را با فداکاری‌ها و خداطلبی‌ها آنچنان قلع و قمع کردند که دنیا را با همه دشمنی‌ها که دارند به اعجاب و تحیّر درآوردند. توجه به کارآمدی امنیتی و اطلاعاتی این جوانان گمنام پاسدار و بسیج و کمیته و دادستانی و دیگر دلباختگان در راه خدا در به دام انداختن سران خیانت‌کار حزب توده که چون مار پر خط و خال در براندازی اسلام فعالیت منافقانه داشتند و هر یک سابقه‌های طولانی بیست ـ سی ساله در جهات تشکیلاتی و اطلاعاتی و جاسوسی داشته‌اند و از تخصص در این امور بهرۀ وافی داشتند. موجب سرفرازی امت اسلامی است که چنین فداکارانی دارد.»

یک روز پس از پیام امام، دادستانی تهران در بیانیه‌ای به 4 دهه حیات پرفراز و نشیب حزب توده در ایران پایان داد. براساس اطلاعیه دادستانی، "همزمان با اعترافات صریح اعضای حزب توده و بر مبنای اسناد و مدارک تکان دهنده‌­ای که از توطئه‌ها و خیانت‌های حزب توده به دست آمد"، انحلال حزب توده اعلام شد.

برای اطلاع از چگونگی پایان یافتن فعالیت حزب توده در ایران گزارش زیر را که چندی پیش و به بهانه اکران فیلم «لباس شخصی» در جشنواره فیلم فجر در خبرگزاری تسنیم منتشر شد، بخوانید:

"عملیات امیرالمومنین"؛ ضربه‌ای که به 4 دهه حیات حزب توده پایان داد

انتهای پیام/

R1536/P/S1411,1,11/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت اطلاعات امام خمینی (ره)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت اطلاعات امام خمینی ره وزارت اطلاعات امام خمینی ره سربازان گمنام امام زمان نیروهای اطلاعات امام خمینی حزب توده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران طی ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران دریافت کرده و با حضور در محل و انجام تحقیقات اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار این محدوده با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده است؛ اقدامی که سبب رعب و وحشت ساکنان این محل شده بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت، گفت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد که درگیری میان چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و در این میان متهم برای قدرت‌نمایی اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.

راستی با بیان اینکه مخفیگاه متهم از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد، گفـت: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 847518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی اراذل و اوباش حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند