Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@02:37:31 GMT

کاهش ۳۰ درصدی مصرف مرغ

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۹۰۹۶

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  غلامعلی فارغی اظهار کرد: در طول دو ماه گذشته تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، میزان مصرف مرغ در کشور حدودا ۳۰ درصد کاهش یافته است. با تعطیلی مراسم‌های عزا و عروسی، مهمانی‌ها و جشن‌ها، عملا تقاضا کاهش یافته است و از این رو ما مازاد تولید مرغ در کشور داریم.

 

وی با بیان اینکه مازاد تولید به کاهش قیمت مرغ منجر شده است، توضیح داد: قیمت جوجه یک روزه حدودا یک پنجم بهای تمام شده آن شده است و قیمت هر کیلو مرغ نیز به حدود شش هزار تومان برای تولیدکننده کاهش یافته که باز هم زیانی چند هزار تومانی برای مرغ‌دار به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه اینها باعث شده ما ماهانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان زیان بدهیم.

 

عضو اتاق بازرگانی ایران با ابراز تعجب از اینکه دولت مرغداران و فعالان این حوزه را در فهرست صنوفی که از کرونا آسیب دیده‌اند، قید نکرده است، گفت: با احتساب تولید مازاد اسفند، ما در پایان فرودین حدود ۱۰۰ هزار تن تولید مازاد گوشت مرغ خواهیم داشت و این عدد تا خرداد به بیش از ۲۰۰ هزار تن می رسد که در صورت حمایت نشدن به زیان دیدن مرغداران و ورشکستگی تعداد زیادی از آنها ظرف ماه‌های آینده منجر خواهد شد. اینکه بگویند تعرفه صادرات برداشته می‌شود، در شرایط کرونا که امکان صادرات نیست، چه مزیتی برای تولید ایجاد می‌کند؟

 

فارغی با بیان اینکه پیشنهاد بخش خصوصی به دولت کاهش تولید تا زمان عبور از شرایط فعلی است، گفت: ما در قالب نامه ای رسمی از دولت خواستیم که با یک برنامه مشخص کاهش تولید را نهایی کند تا از تولیدکنندگان حمایت شده و آنها در عرصه باقی بمانند. مرغ ارزان ترین کالای پروتئینی در سفره مردم است و در صورت آسیب دیدن تولیدکنندگان، در نهایت این آسیب به مصرف کننده نیز خواهد رسید.

 

پس از شیوع کرونا، دولت اعلام کرده به تعداد از کسب و کارها و بخش‌هایی که تحت تاثیر شیوع این ویروس آسیب دیده‌اند تسهیلات جدید ارائه خواهد کرد. البته وزارت جهاد کشاورزی نیز از خرید تضمینی مرغ مازاد مرغداران خبر داده است.

 

ارانیکو

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا پروتئین اقتصاد مرغ جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند