Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@21:04:21 GMT

فعالیت صنوف مستلزم دریافت کد بهداشتی است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۹۱۱۱

فعالیت صنوف مستلزم دریافت کد بهداشتی است

ایسنا/قزوین سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: باتوجه به مصوبات مربوط به فعالیت صنوف بر اساس میزان خطر شیوع کووید ۱۹، آغاز به فعالیت صنوف کم خطر مستلزم دریافت کد مجوز فعالیت از وزارت بهداشت است.

منوچهر حبیبی، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: باتوجه به تصمیمات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت شیوع کرونا و همچنین مصوبه نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان قزوین، مبنی بر فعالیت صنوف بر اساس میزان خطر شیوع ویروس کووید ۱۹، آغاز به فعالیت صنوف کم خطر مستلزم دریافت کد مجوز فعالیت از وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این صنوف می‌بایست، ضمن طی مراحل ثبت نام اینترنتی، تعهد نامه الکترونیکی رعایت کامل دستور العمل و پروتکل‌های بهداشتی را امضا کنند و نهایتا کد مجوز فعالیت را از طریق وبسایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نمایند.

حبیبی تاکید کرد: صنوف کم خطر و مجاز به فعالیت، این کد را می‌بایست در پشت شیشه محل فعالیت خود نصب کنند به نحوی که کاملاً قابل رویت باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازرسین بهداشتی، تعزیرات و صمت این موضوع را مستمرا رصد می‌کنند، لذا چنانچه این کد دریافت و نصب نشده باشد، مصداق عدم رعایت اصول بهداشتی بوده، با آن برخورد و فروشگاه و محل کسب پلمب می‌شود.

معاون سیاسی استاندار تأکید کرد: مردم نیز در صورت مشاهده فعالیت واحدها و صنوف فاقد کد می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: صنوف می‌توانند وارد نشانی اینترنتی http://markazsalamat.behdasht.gov.ir شده و کد مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:صنوف فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، پاساژ و مجتمع تجاری، بازارهای مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی، فست فودها، گرمابه، سونا و ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه‌ها ، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و کافه تریاها؛ در رده مشاغل پرخطر بوده و کماکان تعطیل هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس در خانه بمانیم کد مجوز فعالیت استان قزوین فعالیت صنوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌ترین تخلفات صنوف کاشان چیست؟

رئیس اتاق اصناف کاشان گفت: عدم درج قیمت و صدور فاکتور بیشترین تخلفات صنوف کاشان است. - اخبار استانها -

مهدی باقی مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه عمده پرونده‌های تشکیل شده در اتاق اصناف کاشان عدم درج قیمت و عدم دور فاکتور است، اظهار داشت: تمامی واحدهای صنفی الزاما باید قیمت محصولات خود را درج کنند.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنفی پس از فروش محص لات خود ملزم به صدور فاکتور هستند، افزود: مواردی که منجر به تشکیل پرونده می‌شود، کم فروشی یا گران‌فروشی، احتکار و تقلب در معامله است و تمامی واحدهای صنفی باید این موارد را مد نظر قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشان ضمن اشاره به در نظر گرفتن جریمه‌های سنگین برای واحدهای صنفی متخلف ابراز داشت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و یا اتاق اصناف به صورت مستمر با گشت‌های تخصصی و مشترک بر واحدهای صنفی نظارت کرده و متخلفان تا 10 برابر مبلغ تخلف جریمه می‌شوند.

وی ضمن اشاره به انجام معاملات شهروندان کاشانی در بستر فضای مجازی و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه گفت: حتما توجه داشته باشند هر معامله الزاما باید خریدار و فروشنده در یک واحد صنفی دارای مجوز این معامله را انجام دهند.

باقی مجرد تصریح کرد: شهروندان هر کالایی که در فضای مجازی می‌بینند برای اطمینان از خرید خود باید به واحد صنفی دارای مجوز مراجعه کنند چراکه شکایات متعددی به اتاق اصناف شهرستان کاشان ارجاع شده است و اگر معامله در واحد صنفی دارای مجوز انجام نشود قابل پیگیری نیست.

صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌

وی با بیان اینکه خریداران در قبال خرید کالا حتما فاکتور دریافت کنند، تاکید کرد: شرایط کالا از جمله مدت و شرایط گارانتی و تمامی موارد در فاکتور قید شود تا اگر در آینده نیاز بود به استناد فاکتور اطلاعات مورد نیاز در دسترس باشد.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • بیش‌ترین تخلفات صنوف کاشان چیست؟
  • اطلاعیه شماره (۲) ستاد انتخابات درباره زمان پایان تبلیغات
  • اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / اعلام زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • ۱۳۰ هزار بیمار در بیمارستان امام کرج خدمات درمانی دریافت کردند
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند