Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:20:49 GMT

۷۳میلیون دلار صنایع دستی استان تهران صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۹۶۶۴

۷۳میلیون دلار صنایع دستی استان تهران صادر شد

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، پرهام جانفشان با بیان اینکه اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری نجات بخش اقتصاد کشور در تمام حوزه ها است، افزود: پس از تکمیل سند جامع جهش تولید صنایع دستی برای تحقق حداکثری آن در استان تهران تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: در سال ۹۸ دامنه اصلی صادرات تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان از کشورهای حوزه خلیج فارس فراتر رفت و به کشورهایی شامل ترکیه، کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا و حوزه خلیج فارس نیز صادرات خوبی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اشاره به اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنان امروز خود در جشن نیمه شعبان تاکید کردند جهش تولید برای کشور حیاتی است تاکید کرد: به مدد الهی تلاش خواهیم کرد که تولید صنایع دستی با همت والای هنرمندان و حمایت مردم در خرید صنایع دستی ایرانی جهش چشم گیری در سال ۹۹ داشته باشد.

جانفشان خاطر نشان کرد: بیشترین سهم صادرات صنایع دستی در سال ۹۸ به تولیدات رشته های شیشه، گلیم، زیلو، سنگ و زیورآلات سنتی اختصاص داشته است.

براین اساس بیش از ۱۴ هزار هنرمند در یکهزار کارگاه صنایع دستی در سطح استان تهران فعالیت دارند.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران استانداری تهران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران صادرات غیر نفتی استانداری تهران صادرات غیر نفتی استان تهران صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در بازدید از مجموعه صنایع دستی فیروزه کوبی در برخوار گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و به دنبال آن قشر پر تلاش کارگر است همان مشارکت کردمرا به دنبال دارد.


نرگس بختیار خلج افزود: یکی از ظرفیت‌های مجموعه‌های صنایع دستی به خصوص این شرکت، اشتغال۷۰ درصدی بانوان است که صورت مستقیم در محیط کار و غیر مستقیم برای تولید آثار و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.


قائم مقام مجموعه صنایع دستی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند.


علی اکبری افزود: این مجموعه ۸۸ نمایندگی در سراسر کشور و ۱۶ نمایندگی در کشور‌های همسایه دارد.


در این بازدید از تعدادی از کارگران نمونه این شرکت صنایع دستی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا