Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه شماره 2 طرح فاصله‌گذاری هوشمند ، به تشریح جزئیات جدیدی از فعالیت‌های صنفی پرداخت.

اخبار اجتماعی - در این اطلاعیه آمده است: ضمن تشکر ازهمکاری و مشارکت مردم عزیزایران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید 19  و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا جزییات فعالیت اصناف در  طرح فاصله گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می رساند :
 
1- مجددا تاکید می‌گردد با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید 19(کرونا ) فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهکار کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تاز مانی که که بیماری در جامعه درچرخش باشد ضروری وباعنایت به اینکه می تواند تا 95درصد مانع ازشیوع گردد  باید ادامه یابد   .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2.    طرح فاصله‌گذاری هوشمند   ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان واموزش پزشکی از تاریخ 23 فرودین در استان‌های کشور و از 30 فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.

3.کلیه واحدهای تولید در بخش های مختلف صنف و صنعت در راستای تحقق شعار جهش تولید در سال 1399 با رعایت دقیق و کامل پروتکل های (دستورالعمل های ) بهداشتی کمافی السابق به فعالیت خود ادامه می دهند.

آن دسته از واحدهای صنفی توزیعی و خدمات فنی که حسب ضرورت و با توجه به نیاز از بدو شروع بحران بیماری کرونا به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم نظیر گروه فعالیت های صنفی مرتبط به مواد غذایی و گروه فعالیت های مربوط به خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند کماکان در چارچوب پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت دراین حوزه ها می باشند.

4. فعالیت های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی حاکم بر این‌گونه فعالیت ها و تجمع جمعیت در آن واحدها به عنوان فعالیت های پرخطر (پرریسک) تعطیل اعلام شده اند  تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می گردد.  

این فعالیت  در حوزه اصناف شامل آرایشگاه های مردانه و زنانه ، رستوران ها ، تالار پذیرایی و سالن مراسم ، مراکز بازی ، تفریحی ، گیم نت ، قهوه خانه ها ،چایخانه ها  و تریا ، اماکن  اقامتی ، هتل ها ، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه های بدنسازی و ورزشی می باشند.

5.غیر از فعالیت های موضوع بند3 (فعالیت های پر خطر)،باقی فعالیت های واحدهای صنفی کم خطر یا کم ریسک  در صورت تمایل می توانند با رعایت مقررات و ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی با شرایط ذیربط به فعالیت  خود ادامه دهند.

6. ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت در ایام پیش رو شیوع بیماری کرونا در سامانه وزارت بهداشت درمان واموزش پزشکی که متعاقبا اعلام می گردد، خواهد بود.

7. تایید تعهدنامه به‌ صورت الکترونیکی مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سامانه خواهد شد و  اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه  مزبور و نصب آن در واحد صنفی الزامی است
 
سایر جزییات از  جمله ادرس سایت وزارت بهداشت درمان اموزشی پزشکی ویژه ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت صنفی متعاقبا در اطلاعیه بعدی کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فاصله گذاری هوشمند کرونا کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا بیماری کووید 19 فاصله اجتماعی فاصله اجتماعی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند

مدیر کل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه دوست نداریم حتی یک واحد صنفی به خاطر قاچاق بسته شود، گفت: در بخشنامه‌های مختلف به اتحادیه‌ها اعلام کردیم که اگر کالای قاچاق وجود دارد خودتان جمع‌آوری کنید تا مشکلی به وجود نیاید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وحید خدرویسی مدیر کل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در نشست هماهنگی با مدیران ارشد فروشگاه‌ها و مال‌ها گفت: براساس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز اگر کالای قاچاقی در یک واحد صنفی شناسایی شود، علاوه بر توقیف کالاهای قاچاق، در مرتبه اول جریمه نقدی دو برابر ارزش ریالی آن، مرتبه دوم چهار برابر ارزش کالا و مرتبه سوم جریمه نقدی معادل 6 برابر ارزش کالا برای واحدهای صنفی عرضه کننده کالای قاچاق در نظر گرفته شده است. در نتیجه مشاهده می‌کنیم که قانون‌گذار جرایم سنگینی را برای واحدهای صنفی متخلف در نظر گرفته است.

ضرورت پیشگیری اتحادیه‌ها از برخورد قانونی سخت/ بنای ستاد بستن واحدهای صنفی نیست

وی افزود: در تعریف قاچاق، تخلفات مختلفی از مبادی ورود تا محل عرضه در نظر گرفته شده است. ما جلسات متعددی را با تمام اتحادیه‌ها چندین با داشته‌ایم. تمام مسئولین ستاد دوست ندارند که حتی یک واحد صنفی به خاطر بحث قاچاق بسته شود. ما هم بر همه موضوعات واقف هستیم. تمام موارد به کرات بررسی می‌شود و ما روزانه گزارشات تحلیلی برای مقامات عالی کشور ارسال می‌کنیم.

نیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برگزاری جلسات با اصناف و دیگران همکاری است اگر بنا به مچ‌گیری و برخورد باشد دیگر نیازی به برگزاری جلسات نیست. ما در بخشنامه‌های مختلف به اتحادیه‌ها اعلام کردیم که اگر کالای قاچاق وجود دارد خودتان جمع‌آوری کنید تا دیگر ضربه نخورید.

بی‌خبری واحدهای صنفی از جرایم شدید قانون

خدرویسی با اشاره به اینکه بخشی از واحدهای صنفی از سختگیری‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا بی‌خبر هستند، گفت: بنابراین لازم است تا در حوزه آموزش، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف اقداماتی انجام دهند. خواست ما این است که آموزش صحیح در این حوزه انجام شود تا دیگر به سراغ برخورد قانونی نرویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع آوری آب های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه