Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@11:53:41 GMT

شهید «صیاد شیرازی» مجموعه ای منسجم از یک انسان کامل

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۰۳۷

شهید «صیاد شیرازی» مجموعه ای منسجم از یک انسان کامل

فرمانده گروه۸۴۰ موشکی نزاجا گفت: در نگاه اجمالی به شخصیت انسانی شهید صیاد شیرازی، مجموعه ای منسجم از یک انسان کامل دیده می شد که عمر پر برکت خود را با ایثار و استقامت و از خود گذشتگی سپری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سرهنگ شکراله نصیری در ویژه برنامه زنده «رادیو کاشان» با گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با اشاره به نقش این امیر سرافراز ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهید صیاد شیرازی پیش از پیروی انقلاب و با اوج گیری مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در ارتش عملا به دفاع از علمای اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت و به دلیل همین فعالیت ها و همچنین تحریک جوانان و سربازان به شورش و آشوب علیه حکومت طاغوت و رژیم پهلوی در ۱۹بهمن ۵۷ دستگیر و بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرمانده گروه۸۴۰ موشکی شهید کبریایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به نقش شهید صیاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دوره دوم زندگی این شهید در این زمان و با آعازجنگ تحمیلی شکل گرفت و در این برهه با حضرت امام خامنه ای آشنا شد و از اینجا سرنوشت شهید صیاد شیرازی تغییر کرد.

 

نصیری بیان داشت: شهید صیاد شیرازی به علت رشادت و لیاقت در هفتم مهر۱۳۶۰ توسط مقام معظم رهبری امام خمینی(ره) به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد. وی در طول هشت سال دفاع مقدس و با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات های متعددی را شکل داده و پیروزی های بزرگی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

 

فرمانده پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل در ادامه  اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد در سال۱۳۶۰ نقش ارزنده و سازده ای داشت و توانست با روحیه و فرماندهی بی نظیر خود ضربات محکمی بر پیکر مزدوران منافق وارد سازد.

 

سرهنگ نصیری تصریح کرد: در نگاه اجمالی به شخصیت انسانی شهید صیاد شیرازی مجموعه ای منسجم از یک انسان کامل دیده می شد که عمر پر برکت خود را با ایثار و استقامت و از خود گذشتگی و اقدامات اثربخش در جهت پیروزی و تثبیت پایه های انقلاب و نظام مقدس اسلامی سپری کرد.


وی افزود: ساده زیستی و مردمی بودن، معنویت محوری در تمام امور،خدامحوری، وطن دوستی و ولایت مداری از خصوصیات بارز این شهید والامقام است واین راز و رمز ماندگاری و جاودانگی این شهید بزرگوار است که با گذشت ۱۹ سال از شهادتش هنوز نام و یاد و خاطره اش در ذهن مردم ایران باقی مانده است و به حق «صیاد دل ها» شد.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپهبد صیاد شیرازی شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان شهید صیاد شیرازی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شرکت کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی 2024» با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

امیر محمود محمودی فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد گفت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشورهای ناظر هیئت هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر محمودی تصریح کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‍افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشورهای مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشورهایی هستند که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه‌مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظرداریم مباحث طرح ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشورهای مهمان نظرخواهی کرده و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی