Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان؛ صدها زن در عربستان سعودی در شبکه های اجتماعی تجربه های خود را از آزار جنسی توسط مردها به اشتراک گذاشته اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی ضمن بررسی این موضوع نوشته است که صدها زن در عربستان سعودی با استفاده از هشتگ «Why_I_didn't_report_it» (چرا من آن را گزارش ندادم) آزار جنسی علیه خود را بیان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زنان با داغ کردن این هشتگ، از آزارهای جنسی که در خانه و یا در اجتماع با آن مواجه شده و از ترس مجازات و یا شرم آن را به مقام ها گزارش نداده اند، می گویند.

مقام های عربستان سعودی مدعی هستند که خشونت خانگی و آزار جنسی علیه زنان را غیرقانونی اعلام کرده اند اما گزارش ها نشان می دهد زنانی که این آزارها را گزارش داده اند با کمپین هایی در رسانه های اجتماعی مواجه شده و مورد سرزنش قرار گرفته اند.

یکی از زنان سعودی در این باره می گوید «دوستان من زمانی که آزارهای جنسی را گزارش دادند مجازات شده و آسیب های بیشتری را متحمل شدند؛ من سکوت را انتخاب کردم.»

یکی دیگر از کاربران در توییتر می گوید «پدرش او را مورد ضرب و شتم قرار داده و از خانه بیرون انداخته است اما زمانی که او این موضوع را گزارش داده، دستگیر شده است.»

بسیاری از زنان سعودی نیز می گویند که از صحبت کردن در این باره بیم دارند به خصوص زمانی که فرد آزار دهنده یکی از اعضای خانواده است.

یکی دیگر از زنان نوشته «من زمانی که گزارش دادم پلیس من را متقاعد کرد تا از دنبال کردن این موضوع خودداری کنم؛ در حالی که فرد آزار دهنده در حضور آنها نشسته بود.»

علاوه بر سرکوب گسترده مخالفان، بسیاری از فعالان حقوق زنان در عربستان نیز بازداشت و سرکوب شده و مورد شکنجه یا آزار جنسی در زندان ها قرار گرفته اند.

کد خبر 499537 برچسب‌ها عربستان زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عربستان زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام پارسایی، نماینده مجلس دهم در یادداشتی، با اشاره به اظهارات جنجال برانگیز بانکی پور درباره زنان ترکیه، نوشت؛

وقتی در دفاع از لایحه جنجالی عفاف و ‌ حجاب⁩ ناتوان می شوند، زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را به باد تهمت های ناروا می گیرند. ‏اگر یک ذره سیاست، انسانیت و شرم حالیشان بود، به این راحتی حرمت مردم یک کشور، از هر دین و مذهب و باوری را نمی شکستند!

‏عذرهای بدتر از گناه

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903197

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است