Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@08:51:52 GMT

هشدار ایتالیا در مورد فروپاشی اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۲۶۴

«جوزپه کنته» نخست وزیر ایتالیا که کشورش سومین اقتصاد بزرگ اروپا است و این روزها با بیش از ۱۷ هزار مرگ کرونایی در صدر کشورهای درگیر با این ویروس همه گیر است طی گفتگو با نشریه «بیلد» آلمان از عملکرد برخی کشورهای این قاره انتقاد کرد.

وی در خصوص بحران مالی ناشی از ویروس کرونا گفت: اگر اروپا به رکود فرو رود، کشورهای مانند آلمان نیز هیچ مزیتی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصادهای ما آزمایش شده است و ما بزرگترین ضعف از زمان جنگ را داریم. ما باید ابزارهای مالی و پاسخگویی را توسعه دهیم. ما نمی خواهیم که آلمان و هلند بدهی های ما را بپردازند.

کنته افزود: ما نمی توانیم در رقابت با ایالات متحده و چین عقب باشیم. آنها اکنون ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را تامین می کنند. من خواهان آرامش قوانین سیاست مالی هستم. در غیر این صورت باید اروپا را فراموش کنیم و هرکسی کار خود را انجام دهد در این حالت خروج از اتحادیه سریع بهترین راه برای همه است.

نخست وزیر ایتالیا در مورد وضعیت کنونی بحران کرونا در کشورش نیز گفت: منحنی های ایتالیا در حال بهبود است. تعداد افراد شفا یافته به سرعت در حال افزایش است. امیدوارم دوباره از بحران خارج شویم. ما در مرحله مهمی هستیم. در ظرفیت بیمارستانهای ما بار اضافی باورنکردنی داشتیم و کمبود تختخواب های مراقبت های ویژه وجود داشت. با این حال ما بیمارستان های اورژانس را برای بیماران کرونا ساخته ایم.

وی با بیان این که ایتالیا پیشگام مبارزه با کرونا است و آلمان و ایتالیا فقط می توانند به یکدیگر کمک کنند تاکید کرد: وقتی شرایط بهتری پیدا کنیم ، ما دوباره به دیگران کمک می کنیم. ما باید با هم به نبرد کرونا برویم. جبهه روبروی دشمن باید بسته شود. ویروس مانند باد می وزد. همه مردم اروپا باید به یکدیگر کمک کنند.

به گفته کنته اروپایی ها باید بر بحران خودخواهی غلبه کنند چرا که همه کشورها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. اروپا فقط به معنای اقتصاد نیست، اروپا همچنین کرامت انسانی را شامل می شود.

ایتالیا دارای بیشترین شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کروناست و پس از آمریکا و اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان را نیز دارد، هرچند براساس گزارش وزارت بهداشت این کشور، شمار مبتلایان در مقایسه با روزهای گذشته روند نزولی داشته است.

به گزارش ایرنا،براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ایتالیا که دیروز منتشر شده است، تاکنون ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ نفر به کووید-۱۹ در این کشور مبتلا شده‌اند و ۱۷ هزار و ۱۲۷ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرآنلاین، شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904315

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • غافلگیری از ایتالیا؛ سردار آزمون از رم جدا می‌شود
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه