Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@05:58:59 GMT

جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۵۹۴

جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز آغاز شد

سعید قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان خرداد ماه سال جاری اعلام شده و علاقمندان می‌توانند در سه بخش کودک، نوجوان، بزرگسال و دو قالب فردی و خانوادگی با موضوع حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در این جشنواره شرکت کنند.

وی عنوان کرد: جشنواره رضوی در گروه سنی چهار تا ۱۲ سال برگزار می‌شود و منبع مسابقه نیز کتاب‌های گنبد خورشید، زندگی حضرت معصومه (ع) و ۱۰ قصه از امام هادی برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی بیان کرد: در قالب این جشنواره، پویش کتابخوان نیز در قالب فیلم پنج دقیقه‌ای معرفی کتاب برگزار می‌شود که حجم این فیلم‌ها باید ۷۰ مگابایت و به صورت افقی باشد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز عنوان کرد: فعالیت گروهی در رده سنی ۹ تا ۱۲ سال در قالب نمایش نامه خوانی، جمع خوانی روزنامه و کتاب پذیرش می‌شود.

وی گفت: کتابخوانی جشنواره رضوی در گروه سنی نوجوان از کتاب‌ها ستاره من، نشانه‌ها و مژده گل برگزار می‌شود.

قریشی افزود: گروه سنی جوان و بزرگسال ۱۸ سال به بالا می‌تواند با خواندن کتاب‌های امام رضا (ع)، امام رضا (ع) و ایران، بر مدار آفتاب، شاهچراغ (ع)، خورشید رهنمای و حکمت‌های نقوی در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: پویش کتابخوان در قالب داستانک نویسی شامل داستان کوتاه که دارای حداکثر ۵۰۰ کلمه از محتوای کتابهای این بخش است نیز در قالب جشنواره رضوی برگزار می‌شود.

قریشی ادامه داد: شرکت در تمامی بخش‌ها و قالب‌ها، از طریق ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی www.samakpl.ir و به صورت الکترونیک امکان پذیر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا الکترونیک امام رضا حضرت معصومه کتابخانه های عمومی معرفی کتاب بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

سازمان جهاد دانشگاهی تهران به‌مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت ۳۵ جایزه ویژه برای مطالعه دانشجویان و عموم در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «داستان رویان»، نوشته محمدعلی زمانیان، را برای مسابقه مجازی هشت‌بهشت و مطالعه دانشجویان و عموم علاقه‌مند کتابخوانی انتخاب کرده است.

کتاب «داستان رویان»، روایتی است از فعالیت‌های مرحوم سعید کاظمی آشتیانی در راه تأسیس، تثبیت و پیشرفت پژوهشگاه رویان و خاطرات منتشرنشده‌ای از روند شکل‌گیری پژوهشگاهی را روایت می‌کند که برای اولین‌بار در ایران، موفق به درمان ناباروری و سلول درمانی و شبیه‌سازی شد.

آزمون این مسابقه روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه به‌صورت آنلاین(برخط) از ساعت ۹ تا ۲۴ و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان کتابخوانی و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران برای ثبت‌نام و شرکت در مسابقه اقدام کنند.

جوایز این دوره از مسابقه به شرح ذیل است:

۱ جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی

۴ جایزه ۵۰ میلیون ریالی و

۳۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی است

عموم علاقه‌مند کتابخوانی و دانشجویان می‌توانند در کانال ایتا مسابقات کتابخوانی هشت‌بهشت به شناسه  FJUTBookRC@ عضو شوند.

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این مسابقه را با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، پژوهشگاه رویان، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ، خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌کند.

شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران امروز آغاز به کار می کند
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • شرکت ۶۰ شاعر خارجی در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری
  • ثبت ۱۸۰ درخواست برای حضور خادمان رضوی در یزد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران