Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@13:11:14 GMT

قربانی گوسفند در شب اول ماه رمضان به یک فرهنگ تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۶۲۹

قربانی گوسفند در شب اول ماه رمضان به یک فرهنگ تبدیل شود

حجت‌الاسلام الهی پور گفت: موردهایی داشته‌ایم که مردم به دلیل خالی بودن سفره و نبودن مواد غذایی امکان روزه گرفتن نداشته‌اند و امیدواریم این موارد با قربانی کردن‌های امسال شاهد نباشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی الهی پور در گفت‌وگو با صبح توس، گفت: نائب عام حضرت ولی‌عصر (عج) خود رهبری هستند و انجام دستورات ایشان همانند انجام دستورات امام عصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل ویروس کرونا بعضی کارگران روزمزد مشغول در جاهای مختلف، دچار مشکلات شدید شده‌اند و اجاره خانه، امرار معاش و ... آن‌ها دچار مشکل شده است.

امام‌جمعه بار افزود: امروز به مناسبت این روز، هر کسی که می‌تواند نام و یادی از حضرت داشته باشد به این شکل باشد که دستگیری از نیازمند باشد.

الهی پور خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به قربانی کردن در برخی شهرها اشاره کردند که این امر در شهر بار نیز صورت گرفت، قربانی کردن چندین برکت دارد، باعث از بین رفتن بلا می‌شود، گوشتش در بین نیازمندان توزیع می‌شود و این فرهنگی بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان، یکی از اعمال خوب پر کردن سفره نیازمند است لذا پیشنهاد می‌کنم افرادی که امکان دارند به‌صورت تکی یا تجمیعی گوسفندی را با نیت سلامتی حضرت ولی‌عصر (عج) و سلامتی مبتلایان به کرونا نذر کنند و این موضوع در قالب یک فرهنگ تا ماه مبارک رمضان جا بیافتد و در شب اول ماه مبارک نیز این گوسفندها قربانی شود و بین خانواده‌های مستمند توزیع شود و این از بهترین کارها است.

امام‌جمعه بار بیان داشت: امیدواریم با این فرهنگ سفره این عزیزان خالی نباشد، موردهایی داشته‌ایم که مردم به دلیل خالی بودن سفره و نبودن مواد غذایی امکان روزه گرفتن نداشته‌اند و امیدواریم این موارد با قربانی کردن‌های امسال شاهد نباشیم.

الهی پور تأکید کرد: کمک به نیازمندان خودش نیز عبادت در این ماه حساب خواهد شد، عبادت‌های جمعی را بارها تجربه کردیم و برکاتش را دیده‌ایم و کشور نیز با این عبادت‌ها بیمه‌شده است ولی الآن که امکان تجمع نیست می‌تواند هر شب برنامه‌ای برای عبادت در خانواده‌ها ایجاد شود.

وی اظهار داشت: بیدار شدن زودتر در سحرهای ماه مبارک رمضان، قرآن خواندن باکیفیت و همراه با تدبر بسیار مؤثر است، باید فهمید که به‌عنوان انسان و مخلوق خداوند چقدر می‌توانیم ضعیف باشیم و در مقابل عظمت خدای متعال را می‌توانیم شاهد باشیم.

امام‌جمعه بار گفت: بیشترین عاملی که حال مناجات را از ما می‌گیرد غفلت از ضعف خودمان و تأکید بر منیت های خودمان است و دیگری غفلت از عظمت خدای متعال است که با توجه به این‌ها حال عبادات نیز بهبود خواهد یافت.

الهی پور بیان داشت: مناجات‌های مختلفی را شب گذشته در صداوسیما پخش شد که بسیار ارزشمند بود و ایجاد این فضا کار مدیریت جهادی مسئولین در بخش‌های مختلف است و امیدواریم در شب‌های ماه رمضان ادامه داشته باشد.

وی بیان داشت: این ویروس هر کسی را ممکن است گرفتار کند ولی انسان باید در هر شرایطی خودش را مواجه با مرگ ببیند و این نکته نیز عبادت‌ها را غنا می‌بخشد.

امام‌جمعه بار تصریح کرد: بهترین یادآوری یاد مرگ است و امیدواریم با در نظر گرفتن این بحث تصمیمات زندگی را بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه بار قربانی کردن ماه مبارک الهی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن