Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج مهندسین داراب با شیوع کرونا اقدام به تولید اتانول کرده و فرآورده‌های ضدعفونی با پایه الکل نظیر ژل، اسپری و الکل صابونی در پژوهشکده بسیج مهندسین تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، با شیوع کرونا، گروه‌های مختلف نیک‌اندیش و جهادی، گام‌های موثری جهت مقابله با این ویروس خطرناک و شیوع آن برداشته‌اند و هر نهاد و تشکلی فراتر از بضاعت خود به عرصه آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون بسیج مهندسین داراب نیز از آغازین روزهای سال جدید با رویکرد مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت عمومی، اقدام به تولید اتانول و فرآورده‌های ضدعفونی با پایه الکل نظیر ژل، اسپری و الکل صابونی کرده است.

در این میان الکل صابونی به عنوان محصولی جدید با ایده خلاقانه سلیمان صفری، مدیر کانون بسیج مهندسین داراب در عرصه تولیدات ضدعفونی مورد توجه قرار گرفته است.

طراحی و ساخت دستگاه تقطیر با راندمان بیش از ۹۰ درصد استحصال اتانول نیز از دیگر فعالیت‌های این مهندس جهادگر به شمار می‌رود.

این کارآفرین خلاق ضمن در نظر گرفتن شرایط موجود و با نگاه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید و عرضه تولیدات آزمایشگاهی به طراحی و اجرای این ایده پرداخته است.

فرصت‌سازی بسیج مهندسین داراب در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده اقدامی شایسته و چندبعدی است چراکه در کنار بهره‌مندی بخش زیادی از سطح شهرستان از فراورده‌های ضدعفونی با نگاهی نو اقدام به تولید محصولات آزمایشگاهی کرده که می‌تواند در آینده نیز مثمرثمر واقع شود. بنابراین این مجموعه از شرایط ناهنجار شیوع ویروس، ضمن بهره‌مندی کنونی از محصولات، فرصتی برای تحقق شعار سال نیز فراهم نموده است.

صفری پیش از این نیز طرح‌هایی با عناوین دهکده گردشگری اقتصاد مقاومتی شامل مجتمع بوم‌گردی، پرورش زنبور عسل، پرورش مرغ بومی، کارگاه عرقیات و گلاب‌گیری و گیاهان دارویی در دو هکتار در روستای لایزنگان داراب به بهره‌برداری رسانده است. وی در حیطه گردشگری و صنایع تبدیلی نیز صاحب ایده و فعالیت‌‌های گسترده است.

 راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی بخشی از فعالیتهای وی در حیطه گردشگری است که با هدف توسعه این صنعت، شناساندن روستاهای هدف گردشگری همچنین پتانسیل‌های متعدد این شهرستان انجام شده است.

 

ساخت دستگاه تقطیر با راندمان بیش از ۹۰ درصد استحصال اتانول

مدیر کانون بسیج مهندسین داراب به خبرنگار فارس با اشاره به نیازهای موجود در شرایط شیوع ویروس کرونا می‌گوید: با شیوع کرونا و با افزایش خطرات ناشی از این ویروس، در پژوهشکده شیمی بسیج مهندسین اقدام به تولید اتانول کرده و فرآورده‌های ضدعفونی با پایه الکل نظیر ژل، اسپری و الکل صابونی در این پژوهشکده تولید شده است.

سلیمان صفری ادامه می‌دهد: روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر اتانول در این آزمایشگاه تولید می‌شود و ۱۲ نیرو در یک شیفت کاری ما را در تولید این محصولات همراهی می‌کنند.

وی بیان می‌کند: طراحی و ساخت دستگاه تقطیر با راندمان بیش از ۹۰ درصد استحصال اتانول، آمادگی برای ساخت انواع ژل ، اسپری و سایر ضدعفونی کننده‌ها با پایه الکل، آمادگی جهت ساخت کودهای مایع کشاورزی از پسماند حاصل از استحصال الکل اتلیک از دیگر قابلیت‌های مجموعه بسیج مهندسین در زمینه تولید مواد ضدعفونی است.

صفری که با نگاه به آینده گسترش چرخه تولید این محصولات را در نظر دارد، می‌گوید: در حال حاضر با هماهنگی جهاد کشاورزی، مقرر شده پس از تهیه شکر از مزارع چغندرقند، ملات آن را جهت تولید الکل در اختیار پژوهشکده قرار دهند همچنین از پسماند میوه‌های حاوی گلوکز نظیر خرما و ضایعات دیگر کشاورزی نیز می‌توان در تهیه الکل استفاده کرد.

مدیر کانون بسیج مهندسین داراب بابیان اینکه تاکنون 60 هزار نفر- شیفت در نوبتهای مکرر از محصولات ضدعفونی بهره‌مند شده‌اند، اظهار می‌کند: توزیع محصولات ضدعفونی در بخشهای زیرمجموعه سپاه و مراکز خیریه رایگان است و در سایر نهادها و ارگانها نیز با قیمت تمام شده، عرضه می‌شود.

صفری خاطرنشان می‌کند: مکان و فضای لازم از طریق سپاه در اختیار ما قرار گرفته و اداره کار با همراهی شبکه بهداشت نیز اقدام به ارائه مجوز در سطح شهرستان کردند البته در آینده نزدیک درصدد اخذ مجوز استانی از طریق علوم پزشکی شیراز جهت تولید گسترده این محصول جدید هستیم.

وی بیان می‌کند: ضدعفونی و گندزدایی معابر سطح شهر نیز از دیگر فعالیتهای بسیج مهنرسین پس از شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان است.

گفت‌وگو: سمیه انصاری‌فرد

انتهای پیام/98

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید الکل ضدعفونی بسیج مهندسین داراب ساخت دستگاه تقطیر فرآورده های ضدعفونی اقدام به تولید پایه الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفیعی پور صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت عمومی گفت: در طرح تشدید نظارت یا کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از مبدا تا مقصد طی یک ماه کاری در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز، از حدود ۳ هزار و ۴۰۰ واحد بازدید شد.

وی با اشاره به اینکه در این بازدیدها بیش از هشت هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط و از این میزان، حدود ۶ هزار کیلوگرم غیرقابل مصرف تشخیص داده و معدوم شد، مطرح کرد: در سال گذشته به منظور تأمین پروتئین حیوانی مردم، بیش از ۱۶۱ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌ها ذبح و حدود ۲۷ هزار کیلوگرم محصول حین و پس از کشتار ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز بیان کرد: در صورت مصرف گوشتی خارج از نظارت بهداشتی، امکان انتقال ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام به مردم وجود دارد. طی مدت مذکور حدود ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور ذبح و از این میزان ۷۳ هزار کیلوگرم طیور غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده و از چرخه مصرف خارج شد.

رفیعی پور با اشاره به بیش از ۹۲ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و انبارها و محل‌های نگهداری در سال گذشته و با بیان اینکه در این بازدیدها بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد غیربهداشتی مشاهده شد، افزود: در مجموع حدود ۲۱۱ هزار کیلوگرم محصول غیرقابل مصرف تشخیص داده و معدوم و از ورود آنها به چرخه مصرف جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک در محصولات نمونه برداری انجام و با دریافت نتیجه از آزمایشگاه، محصول مربوطه از چرخه مصرف خارج می‌شود اما بسیاری از عوامل ویروسی، میکروبی و انگلی موجود در محصولات که می‌توانند موجب بیمار شدن مردم شوند، در دام یا پرنده زنده علائمی ندارند که باید معاینات مربوطه در این زمینه انجام شود.

فعالیت ۴۸ واحد تولید نهاده‌های هایتک دامپزشکی در البرز

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از صدور بیش از یک هزار و ۸۵۴ پروانه توسط دفتر نظارت بر بهداشت عمومی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد واحدهای مرتبط با نهاده‌های دامپزشکی از جمله تولید واکسن، مواد بیولوژیک، ریز مغذی‌ها، ضدعفونی کننده ها، سموم و … در البرز رشد خوبی داشته و واحدی تعطیل یا غیرفعال نشده است.

به گفته رفیعی پور، پیش از انقلاب البرز فقط یک مرکز تولیدی نهاده‌های هایتک دامپزشکی داشت اما اکنون این آمار به ۴۸ واحد رسیده و همه آنها فعال هستند. همچنین ۴۰۴ فقره پروانه ساخت صادر شده است و ۲۹ قلم فرآورده دامی از البرز به سایر استان‌ها و کشورها صادر می‌شود که در این میان میزان صادرات آبزیان زینتی بیش از ۳۰۸ هزار قطعه و خاویار ۷۲۶ کیلوگرم است.

وی با اشاره به واردات ۲۷۹ هزار کیلوگرم گوشت گوسفندی به استان البرز بیان کرد: علیرغم تمام شرایط مطلوب، در حوزه جمعیت دامی با مشکل مواجه هستیم و امکان تأمین گوشت به میزان مورد نیاز مصرف مردم وجود ندارد و مرغ گوشتی نیز همین شرایط را دارد و با توجه به اینکه میزان مصرف مردم بیش از میزان تولید است، با کمبود این محصول مواجه هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه دامپزشکی به عنوان یک ارگان حاکمیتی بهداشت را اولویت فعالیت‌های اقتصادی می‌داند، بیان کرد: مسؤولان به این نتیجه رسیده‌اند که جمعیت دامی کاهش یافته یعنی میزان مولدها کم است و باید واردات مولد را در دستورکار قرار دهند که افراد متقاضی سرمایه گذاری موفق می‌توانند نسبت به این امر اقدام کنند.

رفیعی پور با اشاره به پیشنهاد پروژه احداث مرغداری‌های ۳۰ میلیون قطعه‌ای به منظور جبران کمبود مرغ، البرز را استانی مستعد برای تولید و سرمایه گذاری خواند و اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری، رهبر معظم انقلاب اشکال اقتصاد کشور را دولتی بودن ۸۰ درصد آن می‌دانند؛ باید از این اقتصاد دولتی عبور کنیم که بهترین فرصت امسال با توجه به شعار تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تعیین تکلیف کرده‌اند که اقتصاد ۸۰ درصد دولتی به بخش خصوصی، تشکل‌ها و سرمایه گذاران واگذار شود زیرا اقتصاد کشور ایران قابل شکوفا شدن است و ما می‌توانیم با انجام برخی اقدامات به جایگاهی برسیم که در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ تحقق این امر دور از انتظار نیست.

کد خبر 6087183

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • دستگاه بلوک زنی
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • تفاوت پلی کربنات با پلکسی چیست؟‌ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟