Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: اوپک پلاس پیشنهاد کاهش تولید روزانه نفت ۱۰ تا ۱۱ میلیون بشکه‌ای نفت را مطرح کرده که در صورت توافق قطعی سهم کاهش هر کشور ۲۲درصد است که ایران از آن مستثنی است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بیژن زنگنه، وزیر نفت در گفتگو با شبکه یک سیما، با بیان اینکه همچنان جلسه ویدئوکنفرانس وزرای نفت اوپک و غیراوپک در حال برگزاری است و حدود ۳ ساعت است که در حال مذاکره و بحث هستیم، گفت: پیشنهاد کاهش تولید روزانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون بشکه‌ای نفت برای اعضای اوپک و غیر اوپک مطرح شده است که این میزان کاهش شامل حال تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک پلاس مانند نروژ، برزیل، کانادا و حتی آمریکا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه کشور‌های نروژ، برزیل، کانادا، آمریکا برای کاهش تولید روزانه تولید نفت خود اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: میزان کاهش تولید این کشور‌ها به رقم مطرح شده کاهش تولید نفت روزانه اعضای اوپک و اوپک پلاس اضافه می‌شود و قطعاً این رقم افزایش می‌یابد.

به گفته این مقام مسؤول کاهش رقم ۱۰ – ۱۱ میلیون بشکه‌ای تولید روزانه اعضای اوپک از ماه مه و ژوئن ۲۰۲۰ میلادی انجام می‌شود و از جولای تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی رقم ۸ میلیون بشکه کاهش تولید را خواهیم داشت که بر سر این موضوع اختلاف نظری وجود ندارد. از ژانویه ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ میلادی نیز کاهش تولید ۶ میلیون بشکه‌ای روزانه نفت را شاهد هستیم.

زنگنه تاکید کرد: نکته‌ای که در این میان است که به دلیل شیوع بیماری کرونا اگر در ماه مه ۲۰۲۰ میلادی (اردیبهشت – خرداد ۹۹) اگر تولید روزانه نفت را ۱۵ میلیون بشکه در روز کاهش ندهیم شاهد مازاد عرضه هستیم که شوک قیمتی را به همراه دارد.

وزیر نفت ادامه داد: در روز‌های گذشته تلاش زیادی کردیم که بین اعضای اوپک و غیر اوپک توافقاتی شکل بگیرد و تاکنون توافق ۸۰ درصدی وجود دارد. یکی از نکات محل بحث کاهش پایه تولید نفت روزانه است که برای چه مدت زمانی و چه تقسیم بندی سهمیه‌ای داشته باشد.

وزیر نفت گفت: اگر رقم مورد توافق نهایی برای کاهش تولید روزانه اوپک پلاس ۱۰ میلیون بشکه باشد هر کشور باید حدود ۲۲ درصد از تولید خود را کاهش دهد. البته ایران، ونزوئلا و لیبی از این رعایت سهم به دلیل مشکلات شأن مستثنی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفت اوپک تولید نفت شبکه یک کاهش تولید روزانه میلیون بشکه ای اعضای اوپک اوپک پلاس وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد